سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34529
|
08:25 - 1397/08/29
نسخه چاپی

با تجلیل از مادران نمونه استان؛

همایش نکوداشت مقام مادر در ایلام برگزار شد

همایش نکوداشت مقام مادر در ایلام برگزار شد
همایش نکوداشت مقام مادر با حضور استاندار ایلام و رئیس بنیاد مادر در سالن اجتماعات فنی و حرفه ای شهر ایلام با تجلیل از مادران نمونه برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر در این آیین اظهار داشت: این بنیاد با نام مقدس مادر و برای همه مادران جهان شکل گرفته است و با تلاش های بنیانگذار آن امروز اندیشه های جهانی دارد. 

غلامرضا محمدی در خصوص راه اندازی این بنیاد تاکید کرد: تصمیم گرفتم به بهانه مناسبت زادروز مادرم، نه تنها برای او که برای همه مادران جهان کاری کنم، در سال 93 پایه‌ ریزی بنیادی با نام مادر در شیراز را آغاز کردم.
وی اضافه کرد: در واقع یکی از اهداف تاسیس این نهاد یافتن مادرانی در سراسر جهان است تا از آن‌ها قدردانی شود، این تنها به مکان خاصی محدود نشده بلکه همه مادران دنیا را شامل می شود، هرگونه تبعیض از لحاظ رنگ، زبان، قومیت و مذهب در این بنیاد ممنوع است.
بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر یادآور شد: افراد بزرگ بسیاری در دنیا وجود دارند ام هیچگاه کسی یادی از مادر نمونه آنان نکرده است؛ غافل از آنکه این سقوط اخلاقی و چالش هایی که بخشی از جامعه ما را در بر گرفته، از خانواده بر می ‌خیزد، خانواده‌ای که قلب آن، مادر است. 
محمدی در خصوص فعالیت های برون مرزی این نهاد بیان کرد: اهداف و شاخص‌های این بنیاد تاکنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مجله پیام مادر به عنوان نشریه این بنیاد نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی در کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کشور سوئد ثبت شده است
وی تصریح کرد: آشنا ساختن بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و باز آفرینی ارزش های قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی ، اجتماعی و فرهنگی و آموزش مسئولیت های خطیر مادری به بانوان جوان از جمله اهداف این بنیاد است.
بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر افزود: این بنیاد یک مرکز فرهنگی بین المللی و غیر دولتی است و به هیچ ارگان ، جناح و حزب و گروهی وابسته نیست و از اهداف سیاسی به دور است.
استاندار ایلام نیز در این آئین با گرامیداشت مقام والای مادر از دوران سخت بزرگ شدن خود سخن گفت و بیان کرد: جبران زحمات مادر کاری بسیار مشکل است.
در این آئین ضمن رونمایی از یادبود بنیاد مادر در ایلام از مادران شایسته و نمونه استان تجلیل و تقدیر شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب