سرویس: سیاسی
کد خبر: 34485
|
10:10 - 1397/08/26
نسخه چاپی

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تأکید کرد؛

رأی گیری دوباره لایحه CFT در صورت ترجمه اشتباه / استیضاح و بازخواست عاملان پیگیری می شود

رأی گیری دوباره لایحه CFT در صورت ترجمه اشتباه / استیضاح و بازخواست عاملان پیگیری می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: اگر قرار است دولت متنی را اشتباه ترجمه کند باید پاسخگو هم باشد و اگر واقعا چنین اتفاقی در مورد ترجمه CFT رخ داده باشد آن موقع باید به تمامی لایحه های ارسالی دولت شک کرد.

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده حوزه انتخابیه دهلران در گفتگو با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص ایرادات شورای نگهبان به لایحهCFTگفت: مشکلی که در رابطه باCFTوجود دارد این است که هنگامی این کنوانسیون پذیرفته شود، عملا حق تحفظ دیگر معنایی ندارد.

وی اظهار کرد: اگر مفاد یک قرارداد و یا هر معاهده دیگری در مجلس وارد شود، این اعتماد میان دولت و مجلس و سایر دستگاه ها وجود دارد و همه باید منافع ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: نمایندگان با توجه به اینکه وقت اصلی خود را بر روی رأی آوری طرح ها قرار می دهند و از طرفی ترجمه متن ها را دولت انجام می دهد، لذا اگر دولت اشتباهی در ترجمهCFTمرتکب شد قطعا ضربه جبران ناپذیری وارد می کند.

نماینده دهلران در مجلس ادامه داد: نمایندگان آنچه را که بعنوان رأی گیری مدنظر قرار می دهند، لایحه دولت است نه صرف دسترسی به متن و ترجمه ها و چنانچه متنی اشتباه ترجمه شود خود به خود لایحه مزبور زیر سوال می رود.

کاظم زاده بیان کرد: تمام نمایندگان به دولت اعتماد دارند و اگر قرار است دولت متنی را اشتباه ترجمه کند باید پاسخگو هم باشد و اگر واقعا چنین اتفاقی در مورد ترجمهCFTرخ داده باشد آن موقع باید به تمامی لایحه های ارسالی دولت شک کرد.

وی تصریح کرد: اگر دولت در ترجمه یک متن انگلیسی دچار اشتباهی شده باشد و در نهایت آن ترجمه غلط بعنوان لایحه به مجلس وارد شود، قطعا باید به طور کلی بازنگری و استیضاح و بازخواست های لازم صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب