سرویس: اقتصادی
کد خبر: 34470
|
07:38 - 1397/08/24
نسخه چاپی

گزارش؛

آشفته بازار قیمت ها و گلایه مردم/ نظارتی که پایدار نیست

آشفته بازار قیمت ها و گلایه مردم/ نظارتی که پایدار نیست
نبود نظارت بر بازار شهرایوان ، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شهروندان این شهر شده وزمینه گلایه مندی آنان را فراهم کرده است.

به گزارشايلام بيدار، افزایش قیمت کالاها سبب شد که پای حرف مردم ایوان بنشینیم  و اغلب شهروندان از بی‌توجهی دولتمردان و این وضعیت بازار گله‌مند و ناراضی بودند.

این روزها همه جا و در هر محفلی صحبت از «گرانی» و « افزایش قیمت کالاها» است؛ افزایش قیمتی که کل جامعه علی‌الخصوص قشر ضعیف و کم درآمد را تحت‌الشعاع قرار داده است.

متأسفانه فقدان و نبود اداره تعزیرات حکومتی و نظارت بر عملکرد اصناف و فروشندگان در برخی از مغازه های وفروشگاه ها شهرستان خود نمایی می کند به نحوی که به عینه می توان سیر هنجار شکنی جماعتی از طمع ورزان را در مولّفه های مرتبط با معیشت مردم را مشاهده کرد.

گرانی کالاهای ضروری این روزها بار مضاعفی را بر دوش شهروندان وارد کرده است و این گرانی ها باعث شده است که  سبد خرید این مردم محروم کوچک ترشود.

متاسفانه این روزها  شهروندان ایوانی  بخاطر نبود نظارت مرتب و حضور کم رنگ تعزیرات حکومتی در این شهرستان شاهد گرانی اجناس و اقلام ضروری خود نسبت به سایر شهرستان ها هستند و بعضی از فروشندگان در این شهرستان در حال تازیدن بر اسب گرانی هستند.

تعدادی از شهروندان، ضمن اعلام نارضایتی از وضعیت بازار شهرستان عنوان کردند: چندگانگی قیمت ها در بعضی از مغازه ها به  حدی می باشد که هر فروشنده ای یک قیمت جداگانه  و کاملا اختصاصی را دار می باشد و این فروشندگان اجناس خود را با قیمت  بسیار گران و غیر منصفانه به مشتریان می دهند و این موضوع حکایت از رها بودن مقولۀ نظارت بر فروشندگان و اصناف  در این شهرستان می باشد.

این شهرند ایوانی گفت: اقدامات ناشایست برخی فروشندگان فقط مختص به بحث گران فروشی نبوده و این فروشندگان با عدم نصب اتیکت قیمت های اجناس باعث سرعت بخشیدن بی قانونی برای کسب سود بیشتر به دلخواه خودشان شده اند که این بی نظمی در قیمتهای اجناس، به اقدام فوری نهادهای نظارتی و تعزیراتی خصوصا فرمانداری بعنوان نهاد نظارتی و مقام ارشد شهرستان نیازمند است.

وی اظهار کرد: من از اقشار کم درآمد شهرستان هستم  و میدانم که  قیمت اجناس در شهرهای همجوار ارزان تر از اینجا عرضه می شوند ولی به دلیل بالا بودن هزینه رفت و امد قادر نیستم به سایر شهرستانها مراجعه  کنم و مجبور هستم  با زیاد خواهی های مغازه دارن نیز  کنار بیایم.

در پایان نگارنده این مطلب را متذکر می شود افزایش بهای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، باعث شده است تا زندگی اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد، بیش از گذشته در معرض تهدید قرار گیرند.

در خصوص نظارت ها، منکر زحمات بازرسان اتاق اصناف در این شهرستان نیستیم اما عدم وجود نظارت کافی راه را برای سود جویان و فرصت طلبان باز نموده و میتوان گفت یکی از علل های گرانی در این شهرستان و وجود قیمت های نامتعارف، نبود نظارت بر بازار می باشد. بنابراین مسئولین بایستی هرچه سریعنر با اقدام عملی مناسب، مشکل مردم شهرستان را حل نمایند.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب