سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34434
|
07:42 - 1397/08/21
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس:

ایرادات لایحه مناطق آزاد برطرف می شود/ زیرساخت های اربعین نیازمند توسعه بیشتر

ایرادات لایحه مناطق آزاد برطرف می شود/ زیرساخت های اربعین نیازمند توسعه بیشتر
نماینده مردم ایلام گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در حال رفع ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان در خصوص لایحه مناطق آزادی تجاری است.

به گزارشايلام بيدار، "سلام امینی"، : نماینده مردم ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، چرداول و سیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت طرح مناطق آزاد تجاری گفت: ایراداتی که شورای نگهبان از این لایحه گرفته و آنرا به مجلس برگشت داده، قابل رفع شدن است.

وی، بیان کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی و اقداماتی هستند که ایرادات شورای نگهبان در این رابطه را رفع کنند.

امینی، یادآور شد: شورای نگهبان مهم ترین دلیل در این لایحه را افزایش بسیار زیاد مناطق ویژه اقتصادی به حدود ۸۵ منطقه اعلام کرده که بار مالی به دنبال دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: هم اکنون کمیسیون اقتصادی در تلاش است این تعداد را به همان میزانی که دولت پیشنهاد داده یعنی ۱۲ منطقه برساند تا ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

وی، در ادامه به ارزیابی خود از روند برگزاری اربعین ۹۷ و تردد زائران از استان پرداخت و گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران تردد کردند.

امینی، گفت: استان ایلام و شهرستان مهران امروز به عنوان دروازه عتبات عالیات نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا شناخته شده و با میزبانی از زائران سالار شهیدان شهرت یافته اند.

وی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده امکانات لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران فراهم و در مجموع زیرساخت ها در مهران نسبت به دوره های قبل نیز بهتر شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد