سرویس: سیاسی
کد خبر: 34388
|
11:22 - 1397/08/13
نسخه چاپی

سردار سلامی در برنامه نگاه یک:

جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است/ هیچ برنامه دراز مدتی برای حضور در سوریه نداریم

جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است/ هیچ برنامه دراز مدتی برای حضور در سوریه نداریم
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا در آستانه خودکشی سیاسی و اقتصادی است، گفت: ناوهای هواپیمابر آمریکا در تیررس مستقیم موشک های نقطه زن ما هستند و جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است

به گزارشايلام بيدار، به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با اشاره به  برگزاری با شکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده روی اربعین یک جریان خروشان از انسان هایی است که روی زمین کهکشانی را ترسیم میکنند و برای یک هدف واحد حرکتی عظیم را برای گرامیداشت مصیبت های اهل بیت (ع) ترتیب میدهند.


وی با بیان اینکه هر اقدامی برای زنده نگهداشتن اسلام باشد از سوی دشمنان مورد هجمه قرار میگیرد، گفت: اربعین هر سال تبدیل به یک پدیده جدید می شود و اربعین هر سال خاص آن سال است؛ دشمنان که فکر می کردند می توانند از وقوع با شکوه آن جلوگیری کنند دیدند که هیچ یک از فشارهای اقتصادی مانع از رفتن زوار نشد، چرا که مطلوب ترین آرزوی مردم این است که در مسیر امام حسین (ع) سختی بکشند و از واقعه عاشورا پاسداری کنند.

سردار سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: هنر اصلی ملت ایران ایجاد شاخص های جدید در حرکات اجتماعی است که باعث سردرگمی محاسبات دشمنان می شود. ملت ایران سختی ها را با اعتقادات خود جابجا نمی کنند؛ اربعین آستانه تحمل سختی جامعه را افزایش می دهد و به نوعی اربعین تمرین سختی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی مردم زندگی خود را با عاشورا مقایسه می کنند همه چیز برایشان آسان می شود، دشمنان خواستند نشان دهند که تحریم ها روی اعتقادات آنها تاثیر میگذارد ولی مردم نشان دادند هیچ اقدامی نمی تواند روی اعتقادات آنها تاثیر گذار باشد و با شکوه هر چه تمام تر در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی گفت: اربعین علاوه بر ابعاد معنوی که دارد؛ یک بعد سیاسی بزرگ دارد. پیامی به همه جهان استکبار دارد و آن اینکه مسلمانان در مسیر امام حسین (ع) ایستاده اند. عاشورا آفرینش گر حیات جاودان برای کسانی است به دنبال زندگی با عزت هستند.

سردار سلامی با اشاره به دور جدید تحریم آمریکا علیه ایران تصریح کرد: امشب و فردا برای مردم ایران با شکوه است، آمریکا در ابتدا گفت صادرات نفت ایران را به صفر می رساند ولی بعد آن را تغییر دادند چرا که متوجه شدند نمی توانند این خواست خود را در عمل اجرایی کنند و دیدید که هشت کشور را هم از تحریم های خود علیه ایران مستثنی کردند و این یک جلوه از پیروزی جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ما تلاش بسیاری کردند تا موج شوک های بسیاری را به ما وارد آورند، خاطرنشان کرد: آنها تلاش کردند تا جامعه ما با این اقدامات از تعادل بازگردد و آنها از وضعیت ایجاد شده استفاده کنند، دشمنان همواره رویای سقوط نظام ما را در ذهنیت خود داشته و دارند.

وی افزود: آنها بسیار تلاش کردند ارتباطات بین المللی ما را قطع کنند و ما را در جزیره ای تنها قرار دهند اما امروز خودشان بیش از همه در انزوای بین المللی قرار گرفته اند. متحدان آمریکا از جمله پاکستان، ترکیه و کانادا امروز با این کشور مشکل دارند. جنگ تجاری با چین و اروپا نمونه دیگری از این وضعیت است که نشان از تنها ماندن آمریکا در عرصه بین‌المللی است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: اروپایی که همیشه با آمریکا همراه بود امروز دیگر از آن کشور تبعیت ندارد، از طرفی روسیه به دنبال جنگ سرد جدیدی با آمریکا است و در کل اینکه، جهان به تدریج در حال متحد شدن علیه آمریکا است.

سردار سلامی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم فرمودند" آمریکا به دلیل سیاست های اشتباه و از دست دادن منطق سیاسی به تدریج در حال افول است". آمریکا تلاش کرد ما را تحت فشار قرار دهد تا به لحاظ سیاسی تسلیم آنها شویم که این تا کنون جواب نداده و نخواهد داد.

وی تصریح کرد: امروز می بینیم پس از چهل سال جنگ اقتصادی و هشت سال جنگ نظامی علیه ایران؛ ما به پیشرفت های خیره کننده و شگفت انگیزی دست پیدا کرده ایم که قادریم همه نیازهای اساسی خود را در داخل کشور تامین کنیم و نشان دادیم که هیچ فشار خارجی نمی تواند این کشور را منفعل کند و از ادامه مسیر خود باز دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: تجربه این سال ها نشان داده که هر چه خطوط فشار آمریکا علیه ایران بیشتر شده؛ ظرفیت ملت ما هم بیشتر شده است. آنها گفتند اوج فشار را علیه ایران خواهیم داشت، یعنی در حوزه تحریم ها علیه ایران، آمریکا اشباع شده است. در بُعد نظامی و سیاسی می توانیم بگوئیم که آنها قادر به حرکت و تحریمی علیه ایران نیستند چرا که نه توان مقابله نظامی دارند و نه توان ائتلاف سازی جهانی علیه ایران را و اگر احیانا بخواهند به لحاظ نظامی درگیر شوند قطعا برنده نخواهند بود.

سردار سلامی بیان کرد: در داخل کشور، یک نظریه می گوید سازش و یک نظریه می گوید مقاومت، تجربه بهترین نظریه است که به ما می گوید مقاومت در برابر آمریکا راه نجات ایران است و هر چه بیشتر ما را تحریم کنند پیشرفت بهتر و بیشتری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یک روزی آنها تصمیم گرفتند در حوزه انرژی، فناوری های نوین؛ علوم فضایی، نانو و امثال اینها مانع راه ما شوند ولی امروز پیشرفت های زیادی در این حوزه ها انجام شده است، افزود: ما امروز نیازهای اساسی خود را قادریم در داخل کشور تولید کنیم و از تاثیر پذیری از تحریم های دشمنان خیلی فاصله گرفته ایم.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما امروز توانسته ایم از میدان تاثیر پذیری از قدرت های بزرگ عبور کنیم. امروز اگر شما با آمریکا با رویکرد مقاومت وارد شوید هر چه مقاومت بیشتر شود میزان تاثیر پذیری شما از آنها کمتر می شود ولی با رویکرد سازش و تعامل با آنها اگر وارد شوید، میزان تاثیر پذیری از آمریکا بیشتر می شود.

سردار سلامی با بیان اینکه اروپایی ها به این نتیجه رسیدند که اقتصاد اروپا در حوزه های مختلف وابسته به آمریکا شده است به نحوی که نمی توانند در بُعد سیاسی به طور مستقل تصمیم گیری کنند، گفت: عربستان سعودی راه کُرنش در برابر آمریکا را انتخاب کرد و باید این خفت و خواری که امروز به آنها از سوی دولت ترامپ وارد می شود را تحمل کنند.

وی ادامه داد: ما تا حدودی از نبود مدیریت جهادی و انقلابی در سطوح مدیریت کشور رنج می بریم، اگر مدیریت کشور از فشار آمریکا نهراسد و راه نجات را در گفتگو و تعامل با آمریکا نبیند و از طرفی ملت ایران هم با مقاومت همیشگی خود از این هجمه و فشار نهراسد ما می توانیم از تحریم ها عبور کنیم و تهدید تحریم را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کنیم و این آخرین فراز درگیری ما با آنها خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه آمریکایی ها هیچ گاه گزینه نظامی را علیه ایران انتخاب نخواهند کرد؛ بیان کرد: نکته دیگر اینکه حد فشار امریکا این چیزی هست که می بینید یعنی بیشتر از این توانی ندارند. فقدان استراتژی امری است که آمریکا امروز در منطقه و در جهان به آن دچار است.

سردار سلامی در خصوص دلایل عدم وقوع جنگ نظامی علیه ایران، گفت: دلیل اعتبار قدرت نظامی ما است، ما می توانیم منافع حیاتی نظامی آنها را تهدید کنیم یا همان حرفی که ترامپ گفت که ایران می تواند در ۱۲ دقیقه منطقه را تصرف کند ، ما به دنبال تصرف نیستیم اما ما می توانیم در کمترین زمان حاکمیت آنها بر منطقه را قطع کنیم .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیا آمریکا توانست در انتخابات لبنان و پیروزی حزب الله لبنان تاثیرگذاری داشته باشد؟ آیا توانست در انتخابات اخیر عراق و نتایج حاصل از آن تاثیر گذاری داشته باشد؟ آیا توانست جنگ ویران کننده یمن را که متحد منطقه ای آن یعنی رژیم سعودی به راه انداخته را متوقف کند یا اینکه همچنان شاهد کشتار وسیع مردم مظلوم یمن است؟ در هیچ یک از کشورهای منطقه، آمریکا نقش سازنده ای نداشته و ندارد.

وی افزود: آیا آمریکا توانست نفوذ و قدرت معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را کاهش دهد یا متوقف کند؟ آیا آمریکا توانست با تحریم های اقتصادی گسترده رفتار سیاسی ما را تغییر دهد؟ آیا توانسته ما را متقاعد کند که پای مجدد پای میز مذاکره با آنها برویم؟ آیا توانسته ائتلافی علیه ایران در جهان شکل بدهد؟ پاسخ اینها روشن است و باید گفت علی رغم ادعاهای کلامی ترامپ و دولت وی، اما در عمل هیچ یک از این موارد شکل نگرفته و آمریکا در دست یابی به اهداف خود ناکام بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آیا عملیات گسترده روانی آمریکا علیه ملت ایران در ماه های اخیر توانسته روی ملت ما تاثیر بگذارد؟ آیا مردم ما اعمال تحریم ها را تحمل نکردند؟ آیا ملت ایران مراسم اربعین را با شکوه تر از سال های گذشته برگزار نکردند؟ ملت ما به این نظام اعتقاد و اعتماد دارند. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد که با وجود همه این فشارها و تحریم های اعمال شده در چهل سال گذشته، کدامیک از رفتارهای و شاخص های سیاسی ایران تغییر کرده است، هیچ کدام.

سردارسلامی با بیان اینکه شخصیت ترامپ در جهان چهره ای یکجانبه گرا، فاقد قدرت منطقی، پیاده کننده قانون جنگل، حامی تروریست ها و غارت گر ثروت ملت ها نشان داده شده است، تاکید کرد: اینها ویژگی ها و چهره واقعی آمریکا است که ترامپ به خوبی اینها را در جهان به معرض نمایش گذاشته است.

وی افزود: قدرت انقلاب اسلامی می تواند سیاست های دشمنان را در منطقه دگرگون کند به همین دلیل آنها مدتی است از حمله نظامی حرف نمی زنند آمریکایی ها نمی توانند بدون همکاری دیگر کشور ها جنگی را آغاز کنند. همچنین آمریکا توان اقتصادی آغاز جنگ دیگری را ندارد. آنها در عراق۷ تریلیون دلار به اندازه درآمد نفتی ۱۰۰ سال عراق هزینه کردند آیا توان آغاز جنگی به مراتب سخت تر از آن را دارند؟

وی افزود: در خلیج فارس هم آنها توان گذشته را ندارند و ناوهای هواپیمابر آمریکا در تیررس مستقیم موشک های نقطه زن ما هستند و تجهیزات نظامی آنها کهنه شده است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم و این راهبرد اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ضعف های سیاسی آمریکا گفت: آنها دچار یک مارپیچ افول شده اند و هرچه هزینه می کنند کمتر نتیجه می گیرند. بدهی ملی آمریکا بیش از ۱۵ تریلیون دلار است و این نشان می دهد که اقتصاد آمریکا دچار مشکل اساسی است. و یک خودکشی سیاسی و اقتصادی در انتظار آنهاست.

وی افزود: ۴۰ ملیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند و قادر نیستند در حوادث طبیعی امداد رسانی به موقع داشته باشند اینها نشان دهنده روند به سمت فروپاشی آمریکا است و منحنی رشد آمریکا روبه کاهش است . ماجرای معاف کردن ۸ کشور از تحریم های نفتی نشان دهند ضعف و ناتوانی آنهاست. من معتقدم آمریکایی ها در مقابل ما فقط نتوانستن را تمرین می کنند آنها در انقلاب، تحریم ، دفاع مقدس و ... مقابل انقلاب اسلامی ایران شکست خورده اند .

سردار سلامی با تاکید بر اینکه ارکان قدرت نظامی آمریکا پوسیده شده است، افزود: آمریکایی ها امروز خودشان مجبور شده اند هزینه کنند و دیگران سود بردند، مداخله آمریکایی ها موجب گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان شد و گسترش گروه های جهادی در یمن، عراق و لبنان نتیجه راهبرد تهاجمی آنها علیه انقلاب اسلامی ایران است.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز همه کشورها با مشکلات اقتصادی روبرو هستند اما ایران ظرفیت های بالقوه بسیاری دارد که می تواند شرایط را تغییر دهد ، مشکلات اقتصادی وجود دارد اما قسمت کمی از آن به دلیل سیاست های آمریکاست ، بخش اعظم مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مدیریت است.

سردار سلامی ادامه داد: مدیران کشور باید در صحنه باشند و با قدرت مشکلات اقتصادی را حل کنند. ایران از لحاظ پیشرفت با هیچ کدام از کشورهای هم سطح قابل مقایسه نیست ما دارای دانش هسته ای هستیم و توان ساخت جنگنده ، پالایشگاه و... را داریم .

وی در ادامه به جنایات قدرت های منطقه در غرب آسیا اشاره کرد و گفت: آنها می خواستند نقشه سیاسی منطقه را به نفع خود تغییر دهند و بر منابع طبیعی منطقه حاکم شوند ، اما اتفاق متفاوت رخ داد ، آنها در یمن شکست خوردند و این واقعیت است که تمام توان خود را در یمن، سوریه و علیه ایران بکار گرفتند اما شکست خوردند در فضای عملیات روانی حجمی که از خود نشان می دهند بسیار دور از واقعیت ها است.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص مسائل مطرح شده درباره حضور ایران در سوریه نیز گفت: حضور ایران در سوریه با خواست دولت سوریه بوده و هیچ برنامه دراز مدتی برای حضور در این کشور را نداریم از سوی دیگر نیز هیچ گونه تعارض با روس ها نداریم ، این تعارض که در رسانه ها مطرح می شود ساختگی و خلاف واقعیت است.

وی با اشاره تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن گفت: این جنگ هیچ سودی برای آنها نداشت است و اگر تعداد کشتی های آسیب دیده آنها را مشاهده کنیم می بینیم که بعد از جنگ جهانی دوم در هیچ جنگ دیگری این تعداد کشتی آسیب ندیده است و سخن گفتن آمریکایی ها از اتمام جنگ در یمن نشان دهنده همین شکست و ضعف است.

سردار سلامی با اشاره پاسخ های سپاه به اقدامات تروریستی در اهواز و مجلس و هدف قرار دادن مراکز اجتماع تروریستها با موشک گفت: پاسخ موشکی سپاه نشان داد که ما هر تهدیدی را با قاطعیت و با سرعت و در کمترین زمان پاسخ می دهیم و توان اطلاعاتی و امنیتی ما بسیار بالاست. اگر دشمنان ما وارد عرصه عمل شوند پاسخ قاطع می دهیم .

وی بخش اطلاعاتی عملیات های سپاه و پاسخ موشکی به تروریست ها را تنها بخش های نا گفته عملیات های اخیر سپاه در سوریه و عراق اعلام کرد و افزود : در راهپیمائی فردا قامت برافراشته ملت عظیم ایران را به مناسبت۱۳ آبان مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب