سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34382
|
08:39 - 1397/08/13
نسخه چاپی

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خبر داد؛

فعالیت ۱۵۰ انجمن اسلامی دانش‌آموزی در استان ایلام

فعالیت ۱۵۰ انجمن اسلامی دانش‌آموزی در استان ایلام
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان از فعالیت ۱۵۰ انجمن اسلامی دانش‌آموزی در ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، "روح‌الله پارسی"، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: معتقدیم دانش آموزان در تمامی مقاطع در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند مؤثر بودند.

وی، بابیان اینکه ورود دانش آموزان در روز 13 آبان، در حقیقت خون تازه‌ای به جریان تظاهرات و جریان انقلاب اسلامی وارد کرد، افزود: هم‌اکنون نیز حضور دانش آموزان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در فضای فرهنگی بسیار مؤثر است.

پارسی، تصریح کرد: روز 13 آبان سالروز تأسیس اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است که به‌صورت رسمی در سال 58 به‌فرمان امام (ره) تأسیس شد و مفتخریم که تنها تشکل دانش‌آموزی هستیم که نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این تشکل حضور دارند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، بابیان اینکه اسلامی بودن خود و جایی که این انجمن‌ها در آن قرار دارند یکی از ویژگی‌های مهم این تشکل است، افزود: نیرو سازی و جریان سازی مهم‌ترین فعالیت این اتحادیه است.

وی، بابیان اینکه مهم‌ترین هدف این تشکل تربیت دانش‌آموزانی دانست که سکان‌داری انقلاب اسلامی را بر عهده خواهند داشت، یادآور شد: شرکت گسترده و شکوهمند دانش آموزان در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان و اعزام دانش آموزان ایلامی برای دیدار دانش آموزان رهبر معظم انقلاب که به‌صورت سالانه و منظم است از برنامه‌های گرامیداشت 13 آبان در استان است.

 

پارسی، افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این اتحادیه جشنواره و پویش دانش‌آموزی با عنوان «پنبه‌دانه» با اشاره به خطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران استکبار است که این جشنواره به ساخت دست سازه‌ها و آدمک‌های دانش آموزان با محوریت موضوع گرامیداشت روز 13 آبان و استکبارستیزی است.

وی، تصریح کرد: در این جشنواره دانش آموزان از دست سازه‌های خود عکس گرفته و به دبیرخانه جشنواره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ارسال می‌کنند که فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 12 دی‌ماه سال جاری است و درنهایت نیز به 40 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، عضوگیری باشگاه بین‌المللی 2000 دانش‌آموز ضد صهیونیست را از دیگر برنامه‌های این اتحادیه در استان برشمرد و گفت: فاز اول آن در ایام اربعین اتفاق افتاد و در موکب دانش‌آموزی مستقر در پایانه مرزی مهران از دانش آموزان زائر و همچنین در موکب مسیر نجف تا کربلا از دانش آموزان ایرانی و حتی دانش آموزان عراقی ثبت نامه انجام شد.

وی، بابیان اینکه برنامه محوری دیگر بحث جلسات گفتمان دینی در سطح مدارس در طول سال با حضور روحانیون توانمند است، ابراز کرد: هم‌اکنون در استان ایلام در 11 شهرستان و یک منطقه انجمن اسلامی فعالیت می‌کنند، در حال حاضر طرح انسجام در حال تکمیل شدن است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام، خاطرنشان کرد: حدود 150 انجمن اسلامی از برادران و خواهران در استان تشکیل‌شده است به‌طور میانگین در هر انجمن 12 عضو فعال وجود دارد و تقریباً در استان ایلام حدود 2 هزار عضو فعال در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب