سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 34379
|
07:59 - 1397/08/13
نسخه چاپی

گزارشی از جهادگران بخش کارزان شهرستان سیروان؛

تبلور خدمت و سازندگی بدون منت/ وقتی عشق و ایمان تلفیق می شود

تبلور خدمت و سازندگی بدون منت/ وقتی عشق و ایمان تلفیق می شود
حضور جوانان متعهد و دلسوز در اردوهای جهادی بسیج سازندگی بخش کارزان شهرستان سیروان، چهره محرومیت از روستاها را پاک و عشق و امید را در دلهای محرومان زنده می کند.

به گزارشايلام بيدار، انقلاب اسلامی با ایجاد مفاهیم جدیدی مانند تفکر بسیج و بسیجی توانسته است دنیای امروز را متحول کند و در حال حاضر تفکر بسیجی مورد درخواست همه مردم است.

بسیج سازندگی تشکلی است که از زمان تشکیل تاکنون باعث خیر و برکت بسیاری شده و امروزه شعار اصلی انقلاب که همان خدمت به خلق خداست، عملی شده و عینیت پیدا کرده است.

بسیج و بسیجی یک تفکر است که متعلق به زمان پیامبر و ائمه اطهار است که یک تفکر عدالت خواهانه است و این تفکر عدالت خواهانه بسیج، باعث شکل گیری عدالت خواهی و به دنبال آن اجرای عدالت اجتماعی شده است.

یکی از مزایای شکل گیری بسیج سازندگی و اردوهای جهادی، ایجاد شور و نشاط و اشتغال برای جوانان و ایجاد روحیه کار و تلاش در آینده سازان است.
فعالیت های بسیج سازندگی در کشور صرفه جویی اقتصادی بالایی را به همراه داشته و منشاء خیر و برکات بسیاری در بخش های عمرانی، بهداشت و درمان و خدمات کشاورزی و... بوده است.

طرح های کوتاه مدت، زودبازده، فراگیر، عمومی و عام‌المنفعه بودن از ویژگی‌های طرح‌‌های بسیج سازندگی است و ترویج فرهنگ کار و تلاش، کسب تجربه و مهارت‌های شغلی و توانمندی افراد و گروه‌های مختلف در اجرای طرح‌ها، کمک در کاهش هزینه‌های دولت، تسریع در انجام پروژه‌های کوچک، تثبیت کارآمدی نظام و افزایش دلبستگی مردم به نظام از پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اجرای طرح‌های بسیج سازندگی است.

در همین راستا جوانان بسیجی و جهادگر بخش کارزان از شهرستان سیروان، آستین های همت را بالا زده و با تشکیل اردوهای جهادی اقدام به ساخت چشمه های حمام و سرویس بهداشتی برای محرومان روستاهای بخش کارزان نمودند.

این جوانان به دور از هیاهو و در راستای رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی گام برداشته و برای رفع چهره محرومیت از این شهرستان اینگونه آتش به اختیار عمل می کنند و می توان گفت در چند سال گذشته با تمام توان و تخصص خود توانسته اند با شرکت در طرحهای عمرانی در زدودن چهره فقر و محرومیت نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

این بسیجیان با استفاده از نیروی ایمان و جوانی خود توانسته‌اند منشأ اقدامات بسیار خوبی باشند؛ بسیجیان علاوه بر کمک به مردم مستضعف، رنگ و بوی فرهنگ بسیج را در همه جا گسترش داده و با توسعه این فعالیتها گام های بزرگی در مسیر عمران و آبادانی مناطق مختلف شهرستان و جلب رضایت مردم برداشته اند.

 

 

 

 
سیروان نوین
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب