سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 34369
|
07:33 - 1397/08/12
نسخه چاپی

گزارش؛

مسیر جایگزین اربعین نیازمند نگاه ملی/ تقویت جاده "ترشابه" اولویتی اساسی است

مسیر جایگزین اربعین نیازمند نگاه ملی/ تقویت جاده "ترشابه" اولویتی اساسی است
گرچه نقش جاده ملكشاهي به مهران در كمک به خروج از گره ترافيكي در اوج تردد زائرين نمود واقعي خود را پيدا مي كند، توجه به توسعه زيرساختي آن محدود به زمان خاصي نمی باشد.

به گزارشايلام بيدار، با توجه به تردد زياد زائرین حسینی از مرز مهران، محور ارتباطی ایلام – صالح آباد- مهران با بار ترافیکی سنگین و مسدود شدن این محور روبرو می گردد و این امر باعث می شود زائرین ، مسیر جایگزین ایلام – ملکشاهی – مهران را برای تردد انتخاب کنند.

عبور زائرین از مسیر ارتباطی ملکشاهی در کاهش بار ترافیکی شهرستانهای ایلام ، مهران و به تبع آن کل محورهای مواصلاتی استان موثر مي باشد.

جاده ملکشاهی – مهران به مسافت 70 کیلومتر است که مسافت 27 کیلومتر تا روستای گنبد در محدوده استحفاظی شهرستان ملکشاهی است و مسیر گنبدپیرمحمد به مهران محدوده استحفاظی شهرستان مهران است که هم اکنون در دست بهسازی وتعریض می باشد اما نیاز مند توجه بیشتر مسئولین می باشد.

جاده ملکشاهی به ایلام نیز 35 کیلومتر می باشد که از شهرستان ملکشاهی تا سه راهی ملکشاهی-ایلام- دره شهر در حوزه استحفاظی شهرستان ملکشاهی می باشد که نیاز به تعریض و بهسازی دارد.

اين محور ارتباطی نسبت به ديگر مسيرها از آب و هوای مناسب و طبیعتی زيبا نيز برخورداراست.

با توجه به تردد زائرین اربعین از شهرستان ملکشاهی واستقبال بی نظیر مردم این شهرستان از آنها ، يقينا درسالهاي آتي نيز زائرین بیشتری از مسیر فوق عبور خواهند کرد و اين مسير نیازمند توجه ویژه مسئولين كشوری و استاني  برای توسعه زیرساخت های جاده اي است.

ملکشاهی خبر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب