سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34272
|
09:11 - 1397/07/25
نسخه چاپی

گزارش؛

گلایه عشایر آبدانانی از عدم آب رسانی به موقع

گلایه عشایر آبدانانی از عدم آب رسانی به موقع
عدم آب رسانی دو هفته ای به عشایر آبدانان ناراحتی و گلایه ای برای این قشر زحمت کش جامعه به وجود آورده است.

به گزارشايلام بيدار، مشقت زندگی عشایری بر کسی پوشیده نیست، آنها با تحمل این همه مشقت انتظار دارند حداقل ضروری ترین نیازشان یعنی تامین آب به موقع پاسخ داده شود که متاسفانه این موضوع مختل شده است.

با توجه به عدم بارش و گرم بودن هوا حدود دو هفته است که اختلال در آبرسانی به عشایر آبدانان این قشر زحمت کش را حسابی به دردسر انداخته است و مسئولان هم اصلا متوجه حاد بودن موضوع نیستند.
کم آبی علاوه بر تهدید سرمایه‌های دامی و تولیدات این قشر، خود خانوارهای عشایری را هم برای تامین آب شرب به زحمت انداخته است؛ قطعا با این روند نامناسب خدمت‌دهی به عشایر، کاهش جمعیت این قشر در سال‌های آینده دور از انتظار نخواهد بود و آنها هم از جامعه‌ای مولد به جامعه‌ای مصرف کننده و حاشیه نشین تبدیل می شوند.
عشایر در نقاط مختلف شهرستان از مختل شدن روند آبرسانی ابراز گلایه دارند و عنوان می‌کنند که حدود دو  هفته است تانکرهای آبرسانی به بهانه نداشتن لاستیک عدم پرداخت مطالبات رانندگان تانکرهای حمل آب اعلام کرده اند.

یکی از عشایر سیاهخانی در این خصوص اظهار داشت: ما اهالی عشایر سیاهخانی حدود یک ماه است اب خوردن نداریم و هیچ یک از مسئولین جوابگویی ما نیستند.
 
یکی دیگر از عشایر مژاره بخش سرابباغ گفت: عشایر مژاره سیاه گاو  این 15روز است که آب آشامیدنی ندارند و  با مشقت فراوان آب شرب خود را تامین می کنند.
وی افزود: با توجه به خشک سالی های اخیر تمام چشمه های آب آشامیدنی منطقه خشک شده اند و تامین آب آشامیدنی برایمان بسیار سخت است.
در روزهاي آینده مشکل عمليات آبرساني رفع خواهد شد
مشکل رفع می شود
"کوروش شادی"، مسئول امور عشایری آبدانان با ابراز ناراحتی از مشکل ایجاد شده برای عشایر گفت: علت تاخير روزهاي گذشته در تأمين اب شرب برخي از مناطق عشايري عدم هماهنگي پيمانكار (پروژه ابرساني)در تأمين و پرداخت مطالبات و حقوق افرادبوده است.

وی مستهلك بودن ماشين آلات آبرسان طرف قرارداد یکی دیگر از دلایل عدم آب رسانی دانست و افزود:با پيگيريها و مكاتبات صورت گرفته با اداره كل امور عشاير استان و دستور ويژه مديركل به پيمانكار مربوطه در خصوص رفع مشکلات موجود و قول مساعد ايشان نسبت به اين مهم،در روزهاي آتي عمليات آبرساني با توان هر چه بيشتر در كل مناطق عشايري بخش هاي سه گانه از سر گرفته خواهد شد.
 
انتها پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب