سرویس: بین الملل
کد خبر: 34258
|
08:18 - 1397/07/24
نسخه چاپی

ان بی سی به نقل از منابع آگاه:

سعودی‌ها در پی تبرئه بن سلمان از صدور دستور قتل خاشقچی هستند

شبکه آمریکایی به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، سعودی‌ها در پی تفسیر جدیدی هستند تا مسؤولیت قتل جمال خاشقچی را از دوش محمد بن سلمان بردارند.

به گزارشايلام بيدار،شبکه «ان.بی.سی» (NBC) آمریکا به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که تفسیر جدید سعودی‌ها به دنبال این است که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی را از اتهام قتل جمال خاشقچی مبرا کند و مسئولیت قتل وی را از دوش او بردارد. 

ان.بی.سی به هویت این دو منبع اشاره نکرد اما به نقل از آنان توضیح داد که سعودی‌ها قصد دارند با این تفسیر توضیح دهند که محمد بن سلمان دستور قتل خاشچقی را صار نکرده و اصلا در جریان این قتل نبوده است. 

پیش از این شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گفته بود که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.

احتمال پذیرش قتل جمال خاشقچی درحالی است که پیش از این عربستان سعودی قویا اعلام کرده بود که خاشقچی در کنسولگری نیست و او پس از انجام کارهای اداری، از ساختمان خارج شده است. 

عربستان سعودی پس از حدود دو هفته روز دوشنبه تحت فشارهای بین المللی قبول کرد که یک تیم بازرسی از طرف ترکیه برای انجام تحقیقات وارد کنسولگری شود. 

خاشقچی ۵۹ ساله روزنامه‌نگار و فعال سیاسی سعودی مقیم آمریکا، در تاریخ دهم مهر (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما طبق شواهد موجود دیگر دیده نشد که از ساختمان خارج شده باشد . چهار روز بعد (چهاردهم مهر – ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گزارش داد که وی احتمالا کشته شده است. 

بعد از آن روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که طبق شواهد، خاشقچی کشته شده و سپس برای انتقال راحت‌تر به بیرون، جسد او تکه تکه شده است. عربستان سعودی تاکنون وجود خاشقچی در کنسولگری را منکر شده و بعد از گذشت بیش از ده روز از حادثه گفته که با تحقیقات ترکیه همکاری می‌کند. 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد