سرویس: سیاسی
کد خبر: 34220
|
10:38 - 1397/07/21
نسخه چاپی

کشف جدید وزیر راه خاتمی از اعتراض در تاکسی و مترو

کشف جدید وزیر راه خاتمی از اعتراض در تاکسی و مترو
خرم گفته است: نماد دیگر شکاف بین مردم و حاکمیت و کاهش اعتماد عمومی حرف‌هایی است که بسیار در وسایل نقلیه عمومی می‌شنوید.

به گزارشايلام بيدار، «احمد خرّم»، وزیر معزول راه و شهرسازی در دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه دولتی ایران ضمن ادعای وجود شکاف میان مردم و حاکمیت ایران گفته است: «نماد دیگر شکاف بین مردم و حاکمیت و کاهش اعتماد عمومی حرف‌هایی است که بسیار در وسایل نقلیه عمومی می‌شنوید. سفر با تاکسی، اتوبوس و مترو معیار خوبی برای نشان دادن عمق اعتراضات مردم به وضعیت فعلی کشور و بی‌اعتمادی آنان و متأسفانه ناامیدی‌شان نسبت به بهبود شرایط است.»


او در بخش دیگری از صحبت‌های خود همچنین اینطور می‌گوید که ما (مجموعه حاکمیت کشور) 40  سال است که بدون طرح و برنامه حرکت می‌کنیم!

*بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان زمانی که در سال‌های 76 تا 84 در مسند قدرت بودند از این می‌گفتند که مردم «لشکر قابلمه‌بدست‌ها» هستند که حتی برای دریافت «مرگ موش» هم صف می‌کشند.

همین قبیل صحبت‌ها در ابتدای دولت رئیس‌جمهور روحانی بعنوان دولتِ اصلاح‌طلبان نیز مجدداً به‌گوش رسید و مثلا فردی که گفته می‌شد مشاور رئیس‌جمهور است در سخنانی با کنایه به مردم و منتقدان عزم دولت برای مذاکره با آمریکا؛ از این گفت که راننده‌تاکسی‌ها یا لبوفروش‌ها دانشی درباره مسائل کشور ندارند.

مثلا حتی شخص احمد خرّم زمانی در دولت اول رئیس‌جمهور روحانی مدعی شده بود که مردم ایران -در انتخابات- فریب می‌خورند!

جالب است که اکنون که هنگامه عبور از روحانی رسیده و بحث «فتنه اقتصادی» با عملگری اصلاح‌طلبان داغ شده است؛ همان مردمی که لشکرقابلمه بدست‌ها و فریب‌خورها بوده‌اند به یکباره عزیز می‌شوند و تحلیل‌های کسانی در تاکسی و اتوبوس و غیره برای اصلاح‌طلبان تبدیل به ملاکی برای اثبات وجود شکاف در کشور می‌شود!

مسئله بعدی اینست که ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان از ابتدای دولت رئیس‌جمهور روحانی قصد دارد اثبات کند که میان مردم و حاکمیت شکاف وجود دارد و حتی در این زمینه کنایه‌هایی را نیز مطرح کرده است مبنی بر اینکه بین شاه و مردم نیز شکاف وجود داشت و برای همین انقلاب شد!

به سخن دیگر اینکه آقای خرّم نفر آخر یک لیست چندین نفره است که طی 6 سال گذشته برای القای این مسئله جانفشانی کرده‌اند اما هنوز راه به جایی نبرده‌اند.

این القائات اما در حالیستکه وجود شکاف در یک کشور نشانه‌هایی بسیار واضح مثل عدم رعایت قوانین توسط مردم، تشکیل گروه‌هایی مافیایی به دلیل عدم اعتماد به سیستم قضایی و امنیتی، عدم پاسخ مثبت به فراخوان‌های حاکمیتی مثل راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها و غیره دارد.

نشانه‌هایی که نه تنها هیچیک در ایران اسلامی وجود ندارد بلکه دقیقا بر خلاف آنها شاهدیم که ملاک‌های وجود یکپارچگی و اتحاد، بصورت کامل در ایران دیده می‌شود.

در بحث اتوبوس و تاکسی و مترو نیز باید دانست که همان اندازه که برخی شهروندان صحبت‌های اعتراضی درست یا غلط را مطرح می‌کنند؛ شهروندان بسیار دیگری هم صحبت‌هایی در طرفداری از نظام اسلامی، بیان واقعیات، احترام و اعتقاد به ارزش‌ها و غیره را بیان می‌کنند.

ضمن اینکه شهروندان در نظام جمهوری اسلامی حق دارند نظر خود را داشته باشند و حتی حق ابراز نظر خود را نیز دارند اما در سوی دیگر ماجرا بایستی نسبت به هر نظری و نقدی یک نگاه عاقلانه و منطقی را داشت و عیار درست یا غلط بودن آنرا سنجید.

ادعای خرّم درباره 40 سال حرکت بدون برنامه هم گزاره‌ای است که در اثر پیری بر چهره‌های جریان چپ عارض شده و آنها با بیان حرف‌هایی از این قبیل و مثل جامعه ایرانی لجن است، ‌ به اهداف انقلاب نرسیده‌ایم، با این شرایط امکان ادامه مسیر وجود ندارد و غیره... جهان پیرامون خود را پایان یافته تلقی می‌کنند!

این در حالیست که طبیعتا یک جامعه و حکومت بی‌برنامه نمی‌تواند به اصلی‌ترین رقیب آمریکا در اقتصاد و امنیت تبدیل شود، پوزه تحریم‌های آمریکا را به خاک بمالد و به حدی از قدرت اقتصادی و سیاسی برسد که نه تنها از همپیمانان منطقه‌ای خود حمایت اقتصادی و امنیتی و سیاسی دارد بلکه رئیس‌جمهور آمریکا هم اذعان می‌کند که ایران ظرف 12 دقیقه می‌تواند استیلای قدرت خود به تمام منطقه غرب آسیا را به اثبات برساند...

البته برخی معتقدند اینکه این مسئله تلقی اصلاح‌طلبان است یک فرض خوشبینانه است و حالت بدبینانه اما منطقی‌تر این است که چهره‌های جریان سیاسی خاص قصد دارند با القای این مقولات به ذهن عمومی جامعه و تأکید بر اینکه مردم ناامید شده‌اند؛ اقدام به ایجاد یک حرکت خیابانی بزرگ علیه نظام اسلامی کنند.

حرکتی با محتوای «فتنه اقتصادی» که یکی از اصلاح‌طلبان چندی قبل در یکی از محافل دولتی تحت مدیریت «حسام‌الدین آشنا» از حضور جمعیتی میلیونی در خیابان هم در این رابطه صحبت کرده است!

گفتنیست احمد خرّم زمانی اظهار کرده بود که تحریم‌های آمریکا فلج کننده هستند. از آن زمان تاکنون چندین سال گذشته است...

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب