سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34157
|
07:55 - 1397/07/16
نسخه چاپی

گزارش؛

ضرورت احداث زیر ساخت ها در ملکشاهی برای جذب گردشگر

ضرورت احداث زیر ساخت ها در ملکشاهی برای جذب گردشگر
با مدیریتی صحیح و اصولی می توان ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ملکشاهی را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.

به گزارشايلام بيدار، شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان های مهم و تاریخی استان ایلام است که به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری نظیر آتشکده کوشک قینفر، آبشار اما، سد چم گردلان، تالاب سیاب درویش، غار تایه گه، سنگ نوشته آشور بانی پال، غار آقامیر، غار گل گل، منطقه تفریحی کرین دشت، اماکن مذهبی و .. که همه آنها می تواند به صنعت توریسم در منطقه تبدیل شود.

این شهرستان با وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل‌های مختلف سال، چشم هر علاقمند و گردشگری را خیره می‌کند که می‌توان با مدیریتی صحیح و اصولی و با استفاده از روش‌های میانبر ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.

ضرورت توجه مسئولان به مناطق گردشگری ملکشاهی

زيرساخت‌هايی مانند راه، آب، برق و دارا بودن فرهنگ حضور گردشگر از شرايطی است كه می‌تواند در توسعه بخش گردشگری موثر باشد.

هنوز بسياری از راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری شهرستان مناسب نيست و رسيدگی و توجه به اين بخش می‌تواند گردشگری شهرستان را متحول کند.

در سال‌هايی كه توسعه گردشگری با سرعت هر چه تمام‌ ر در سایر شهرستانها و استان های کشور صورت مي‌گيرد، پذيرايی از گردشگران با امكانات و خدمات 20سال گذشته در شان شهرستان ملکشاهی نيست.

شهرستان ملکشاهی ﻋﻠﯽ ﺭﻏﻢ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﻫﺎ ﻭ ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﻫﺎﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧ ﺍﺯ ﭼﺸﻢ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻭ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

عدم توجه به حضور سرمايه گذاران در بخش‌های توريستی و گردشگری بايد روزهای آخر خود را در شهرستان طی كند و باورهای دست و پاگير در اين زمينه بايد جای خود را به آگاهی و توسعه توريستی دهد.

اندک بودن امکانات در ملکشاهی با وجود حضور گردشگران در اين بخش يك نقص برای شهرستان به شمار می‌رود چرا که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی ، ورود گردشگران تاکنون تاثیری در اقتصاد ملکشاهی نداشته است و کمبود امکانات در آینده نزدیک سبب فرار گردشگران از این منطقه می‌شود.

وجود هر مسافر و گردشگر بايد برای متوليان شهرستانی و استانی يك غنيمت و فرصت درآمدزايی تلقی شده و راه‌های جذب اين درآمد در شهرستان بايد نهادينه شده و به صورت خلاقانه و ابتكاری به كار گرفته شود.

ضرورت احداث زیر ساخت ها در ملکشاهی برای جذب گردشگر

بی گمان شهرستان ملکشاهی دارای گنجینه ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می توان از ظرفیت خاص جاذبه های گردشگری آنان برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود.

هر چند بایستی بر این نکته تاکید کرد که بدون زیر ساختاهای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق با پتانسیل جذب گرشگر نمی توان شاهد رونق این صنعت بود که نیاز است برای فراهم کردن این بخش از ملزومات توسعه گردشگری در شهرستان ملکشاهی همه مسئولان برای هموار کردن راه تلاش مضاعف را از خود نشان دهند.

تأمین اقامتگاه، ایجاد زیر ساخت ها، احداث سرویس های بهداشتی و مکان هایی برای استراحت از مواردی هستند که می توان  با ایجاد آنان در مناطقی که ظرفیت گردشگری دارند  شاهد توسعه این صنعت قرن بیست و یکمی در شهرستان ملکشاهی بود.

بر کسی پوشیده نیست که رونق گردشگری در ملکشاهی باعث ایجاد ده ها فرصت شغلی و به دنبال آن رفع بی کاری می شود و همچنین می‌تواند از حداقل ظرفیت های مناطق گردشگری برای مردم منطقه در آمدزایی ایجاد کند.

حال با توجه به وجود ده ها مکان گردشگری در این شهرستان می توان با فعال کردن صنعت جذب گردشگر در ملکشاهی، علاوه بر آنکه برای شهرستان ایجاد درآمد زایی کرد می توان  تاریخ و فرهنگ این شهرستان را نیز به مردم اقصی نقاط کشور شناساند.

اما متاسفانه با وجود ظرفیتهای بالقوه یاد شده این صنعت در سال اقدام و عمل مورد بی توجهی و غفلت واقع  شده و به پوشه بایگانی تبدیل شده است که باید گفت آیا برخورد شعاری با بسترهای اشتغالزایی و توسعه شهرستان محروم مانند "ملکشاهی" چاره کار است یا تنها بر عمق بیکاری و افزایش آن دامن می زند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب