سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34140
|
09:46 - 1397/07/15
نسخه چاپی

مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبدانان مطرح کرد؛

بازگشت زندگی بعد از 12سال به روستاهای بخش کلات

بازگشت زندگی بعد از 12سال به روستاهای بخش کلات
مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبدانان گفت:با پرداخت 29میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن بعد از 12سال دوباره زندگی عشایری و روستایی خود را در زادگاه خویش از سر گرفتند.

به گزارشايلام بيدار، "محمدخدادمرادی"، مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبدانان با بیان اینکه 12 روستا شهرستان دوباره احیاء شده اند،اظهار داشت:این روستاها شامل روستاهای مولاب علیا، مولاب سفلی ،مولاب وسطی،لرغه سفلی،ایمانی،چپ و راست، گلهی،چرمل، چمشالان،مصطفایی،کن احمدخان و علی اباد بخش کلات مورموری هستند.

وی با اشاره به اینکه ساکنان این روستا ها سال ها قبل بخاطر وجود مشکلات رفاهی و عمرانی مجبور به ترک زادگاه خودشده اند،افزود: با تلاش متولیان امر،زمینه بازسازی کامل مساکن آنان مهیا و مجددا به روستاهای خود بازگشتند.
مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آبدانان به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و طرح احیای مجدد روستاهای متروکه اشاره و اضافه کرد:در بخش کلات مورموری با پرداخت 29میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن 82 خانوار روستایی با 500 نفر جمعیت بعد از گذشت 12سال زندگی عشایری و روستایی خود را در زادگاه خویش از سر گرفتند.
وی از بهسازی محیط، احداث جوی و جدول و پارک ،اصلاح معابر، زیرسازی و آسفالت 7روستای شهرستان خبر داد و گفت: در نیمه اول سال جاری 75میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن استان برای این منظور هزینه شده است.
خدامرادی به اجرای طرح هادی در 80 درصد روستاهای شهرستان ابدانان اشاره خاطر نشان کرد: با صرف هزینه ای معادل 255میلیارد ریال از محل اعتبارات زلزله 7 هزار و 882 واحد شهری و روستایی در این شهرستان احداث و 8 هزار و 672 واحد تعمیر شدند.

 آبدانان خبر
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب