سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34137
|
09:09 - 1397/07/15
نسخه چاپی

گزارش؛

هزار دانشجوی ایلامی طومار «نه به FATF» امضا کردند + تصاویر

هزار دانشجوی ایلامی طومار «نه به FATF» امضا کردند + تصاویر
هزار دانشجوی ایلامی طوماری مبنی بر «نه به FATF و کنوانسیون‌های آمریکا» را امضا کردند.

به گزارشايلام بيدار، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجوئی استان ایلام با امضاء طوماری نه محکم خود را در مخالفت باتصویب fatfاعلام کردند دراین طومار که 1000نفر از بسیجیان دانشگاه های استان ان را امضا کردند به شرح ذیل است:

رهبر معظم انقلاب ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با نمایندگان مجلس ده‍م فرمودند " این معاهدات ابتدا در اتاق های فکر قدرت های بزرگ و برای تامین منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود و سپس با پیوستن دولت های همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکل به ظاهر بین المللی میگیرد . به گونه ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار میدهند که مثلا ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد میکنید ؟ البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا میدانیم مشکلاتی هم دارند .

۱_با توجه به هشدارهای صریح رهبر انقلاب بار دیگر ، غربگرایان در مجلس قصد دارند لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و cft را با فشار دولت به تصویب برسانند
اما چرا ما مخالف پیوست ایران به کنوانسیون های مرتبط با fatf هستیم ؟

۲_با پیوستن به کنوانسیون cft و پالرمو استقلال کشور ما زیر سوال می رود چون قوانین غربی خواهد بود که مصادیق جرم و میزان مجازات را در زمینه قاچاق و پولشویی تعیین میکند و نهاد های تصمیم گیر کشورمان در چارچوب تصمیمات fatf محدود می گردد.

 
ایلام رصد
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد