سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 34117
|
08:07 - 1397/07/11
نسخه چاپی

استاندار ایلام اعلام کرد؛

احتمال انجام مبادلات تجاری در بازارچه های مرزی استان با کشور عراق در ایام اربعین

احتمال انجام مبادلات تجاری در بازارچه های مرزی استان با کشور عراق در ایام اربعین
-استاندار ایلام گفت: مبادلات تجاری در ایام اربعین با کشور عراق متوقف نشود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نشست گفتگوی بخش خصوصی با دولت گفت: یکی از موضوعات اصلی ما در ایام اربعین عدم توقف مبادلات تجاری با کشور عراق است و در این راه تلاش داریم که بازارچه های چیلات و چنگوله را فعال کینم و در این راه پیگیری بسیاری صورت گرفته است.

وی به مشکلاتی که بخش خصوصی در این مدت با آن مواجه بود اشاره کرد و افزود: در سطح ملی وضعیتی که در بازار ارز به وجود آمد و جنگ روانی که ایجاد شد مشکلات اقتصادی را به وجود آورد و امیدواریم تغییراتی که در چند روز گذشته ایجاد شده به نفع مردم و نظام باشد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در این مدت همکاری های بسیار خوبی بین بخش های مختلف دولت و نظام ایجاد شد و که بسیار ارزشمند بود ولی در برخی از موارد هم مدیرانی کم کاری کردند و مشکلات را ایجاد نمودند که با آنها برخورد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اربعین اشاره کرد و گفت: ما در حال نزدیک شدن به کنگره ی عظیم اربعین هستیم و همه خادم امام حسین (ع) هستیم و به این امر افتخار می کنیم و باید در این زمینه تلاش کنیم که به بهترین نحو ممکن این مراسم انجام شود.

وی در ادامه افزود: دولت در بحث اربعین باید زیرساخت ها، امنیت ، آسایش و آرامش زوار را تأمین کند و البته از زدن موکب با اعتبارات دولتی و حقوق کارکنان خودداری شود.

سلیمانی دشتکی از بخش خصوصی خواست تا در زمینه اقتصاد اربعین هم برنامه ریزی داشته باشد و در این رابطه بیان کرد: در خصوص ایجاد غرفه ها، فروشگاه ها و معرفی و عرضه کالای ایرانی و استان ایلام برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که برای آسایش و آرامش زوار از هیچ کار و تلاشی دریغ نخواهیم کرد، ادامه داد: در بحث قضایی هم سازو کاری ایجاد شود که به صورت ۲۴ ساعته امکان رسیدگی به مشکلات و شکایات وجود داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه استان آمادگی پذیرایی از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار زائر را به طور متوسط در اربعین امسال دارد، تصریح کرد: ما امیدواریم که مرزهای خسروی و خوزستان نیز بازشود و مشکلات بصره هم مرتفع شود ولی در صورت عدم بازگشایی این مرزها باید آمادگی لازم برای استقبال از زوار را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب