سرویس: سیاسی
کد خبر: 34102
|
08:58 - 1397/07/10
نسخه چاپی

ابطحی: روحانی مسئول اتفاقات اقتصادی کشور نیست!

ابطحی: روحانی مسئول اتفاقات اقتصادی کشور نیست!
اگر آقای روحانی و اطرافیان اصلاح‌طلب او با برخورداری از 95 درصد امکانات و بودجه کشور؛ مقصر اتفاقات اقتصادی این روزها نیستند پس چه کسی می‌تواند مقصّر باشد؟!

به گزارشايلام بيدار، محمدعلی ابطحی، از دستگیرشدگان فتنه سال 88 و معاون رئیس دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به مشکلات اقتصادی نوشته است:


 «اتفاقات روزمره اقتصادی که در جامعه وجود دارد با اینکه با مسئولیت مستقیم دولت نیست یا دست کم همه مسئولیت آن به عده دولت نیست اما رقبا همه این مسئولیت را در غیاب "سخن گفتن" به گردن دولت می‌اندازند.» 

او که این یادداشت را در اشاره به جایگاه سخنگوی دولت و ضرورت ارتباط با مردم نوشته است، همچنین می‌افزاید: دولت –روحانی- نه سخنگو دارد نه وزرا حاضرند صحبت بکنند و نه اگر صحبت می کنند، حرمت کافی برای مردم قائلند و در بعضی از موارد سخن گفتن‌شان هم مورد پذیرش مردم نیست.

*ابطحی با ژست انتقادی اما به طرز کاملا واضحی قصد بری‌ءالذمه کردن رئیس‌جمهور روحانی و دولتِ اصلاح‌طلبان را از مشکلات و نوسانات اقتصادی دارد.
اقدامی فاقد منطقی سیاسی و ناجوانمردانه که با هیچ بخشی از واقعیت‌های روز کشور تطابق ندارد.

اگر آقای روحانی و اطرافیان اصلاح‌طلب او با برخورداری از 95 درصد امکانات و بودجه کشور؛ مقصر اتفاقات اقتصادی این روزها نیستند پس چه کسی می‌تواند مقصّر باشد؟!

پیش از این، غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی صحبت‌هایی گفته بود: «شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت عمدا مأموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند.»

مسئله قابل توجه این قضایا نیز پروژه «مقصّرتراشی» اصلاح‌طلبان است...

آنها بعنوان کسانی که در سال 92 آقای روحانی را بر سر کار آوردند، از برجام روحانی حمایت کردند، فراکسیون امید مجلس و شورای شهر تهران را تشکیل دادند و در انتخابات 96 هم بر ادامه راه مشترک خود با روحانی تأکید کردند اما این روزها و با مشخص شدن ضعف‌های دولت، شکست برجام و ناکارآمدی آشکار چپ‌ها در مجلس و شورای شهر تهران؛ تنها کاری که نمی‌کنند «پذیرش مسئولیت» است!
اصلاح‌طلبان از این می‌گویند که برجام تصمیم رهبری نظام بوده، ما مسئول عملکرد روحانی نیستیم، روحانی هم مسئول قضایای اقتصادی نیست، لیست امید حاوی بهترین‌های ما نیست و شورای شهر تهران هم دارد خوب کار می‌کند اما برخی نهادها نمی‌گذارند که شهردار ما کار کند!

بدیهیست که اینهمه توجیهات مضحک و اکاذیب برآمده از اکاذیبی دیگر، تنها و تنها به این دلیل در مقابل چشمان مردم قرار می‌گیرد که چپ‌ها نمی‌خواهند مسئولیت اصلی خود در تمام این قضایا را بپذیرند چون از عواقب آن بیمناکند.

گفتنیست البته کسانی از اصلاح‌طلبان و از جمله کارگزارانی‌ها نیز هستند که تأکید دارند دولت و اصلاح‌طلبان در وضع موجود سهیم‌اند و بایستی پاسخگو باشند. اما این عده در اقلیّت قرار دارند و صدای آنها بعنوان پژواک عمومی جبهه اصلاحات شنیده نمی‌شود.

منبع: مشرق

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب