سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34097
|
08:28 - 1397/07/10
نسخه چاپی

گزارش؛

نبض طلای ایلام در دست "دلالان زن"/ وقتی سودجویان از گرانی بازار سود می برند

نبض طلای ایلام در دست "دلالان زن"/ وقتی سودجویان از گرانی بازار سود می برند
این روزها اینگونه دلالان در بازار طلا زیاد شده و چون از بالارفتن نرخ طلا خبر دارند، با قیمت گرفتن نرخ طلا از طلا فروشی ها آن را با قیمت مناسب تر از مردم می خرند

به گزارشايلام بيدار، این روزها حوزه اقتصاد کشور به حدی دچار التهاب و آشفتگی و بی سرو سامانی است، که قیمت ها در ثانیه افزایش پیدا می کنند.

ترس از اینکه احتمال دارد کالاهای اساسی و مصرفی نسبت به قیمت فعلی گران‌تر شود شهروندان را وا می‌دارد تا در خرید کالاهای موردنظر حرص و طمع بیشتری از خود نشان دهند و همین عامل باعث می‌شود تقاضا برای انواع کالاها شدیداً افزایش یابد این مبحثی است که این روزها در سطح جامعه مطرح شده و حتی در جهت مقابله با آن کمپین های متعددی با عنوان نه به احتکار خانگی در فضای مجازی ایجاد شده است.

اینکه آینده اقتصاد کشور غیرشفاف است و این وضعیت ناپایدار باعث بروز تورم  شده است واقعیت امروز اقتصاد ایران است، اما تنها بازار کالاهای اساسی به این درد مبتلا نشده است و این روزها قیمت طلا هم که پیش از این متناسب با نرخ ارز تعیین می شد، بازار ثابتی ندارد و همچنان روند صعودی خود را دارد.

اما جریان از این قرار است که مردم در عرصه خرید و فروش طلا نیز همچون کالاهای اساسی که ترس از قحطی دارند و با هجوم به فروشگاه ها مبادرت به خرید مازاد نیاز خانوار خود می کنند و با خریدهای زیاد به احتکار خانگی دست می زنند بازار طلا هم به این درد مبتلا شده است.

این روزها در پاساژهای طلافروشی شاهد حضور زنان و دخترانی هستیم که به عنوان خریدار طلا حضور دارند و به جای خرید طلا از جواهری از کسانی که قصد فروش طلا دارند اقدام به خرید می کنند.

سود بزرگ در جیب دلالان زن

خانم سعادت یکی از این فروشنده ها در این خصوص گفت: بنده به دلیل نیاز مالی یک قطعه طلا  که قصد فروش آن را داشتم به طلا فروشی های متعددی مراجعه کردم و همه با نرخ های متفاوت قیمت می داند و من که دنبال قیمت بالاتری برای فروش بودم، با قیمت آنان موافقت نکردم.

در آخرین طلا فروشی که مراجعه کردم با زن و دختر جوانی  برخورد کردم که  از من پرسیدند که حاضر به فروش طلا به چه قیمتی هستم و منم 100 هزار بالاتر از آن چیزی که طلا فروش ها گفته بودند قیمت دادم؛ که با موافقت آنان رو به رو شدم و طلا را با قیمت توافقی به آنان فروختم، آنان نیز در همان لحظه با کارت به کارت کردن مبلغ پول را به حساب بنده واریز نمودند.

وی افزود: این روزها اینگونه دلالان در بازار طلا زیاد شده و چون از بالارفتن نرخ طلا خبر دارند، با قیمت گرفتن نرخ طلا از طلا فروشی ها آن را با قیمت مناسب تر از مردم می خرند و از این طریق دیگر سود طلا و اجرت و بهائی که طلا فروش قرار است بر قطعه طلای خریداری شده اعمال کند را نمی پردازد و عملا سود سرشاری نصیب انان خواهد شد.

آری وقتی حضور چنین افرادی در بازار طلا هم وجود دارد و با تقاضای خرید طلا و احتکار آن در خانه برای فروختن به قیمت بالاتر وجود دارد، افزایش قیمت در این حوزه نیز با رشد سرسام آوری ادامه خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند زمانی که نقدینگی در دست مردم کاهش یابد، و تقاضائی برای خرید طلا نباشد و طلا خریدار نداشته باشد با کاهش قیمت اگر مواجه نباشیم حدااقل قیمت به کندی در حال صعود خواهد بود.

با توجه به اینکه قیمت طلا متناسب با نرخ ارز تعیین می شود، پیش بینی می شود در ماه های آینده همچنان روند صعودی خود را ادامه دهد، اما اگر این نقدینگی و دلالی در بازار نباشد، تقاضا برای طلا کاهش می یابد.

پس بیائیم مصلحت‌اندیشی را راهکاری برای کاهش نوسانات و نابسامانی های موجود در اقتصاد کشور بدانیم،  چرا که با کم شدن تنش‌ها، تلاش برای کاهش ریسک در اقتصاد کاهش خواهد یافت، خودمان با دست خودمان  این آتش افروخته  را شعله ور نکنیم که دود ان به چشم خودمان می رود.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب