سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34085
|
07:40 - 1397/07/09
نسخه چاپی

در نیمه اول سال جاری؛

177 هزار راس دام سبک در ایوان مایه کوبی شد

177 هزار راس دام سبک در ایوان مایه کوبی شد
رییس دامپزشکی ایوان گفت:در نیمه اول سال جاری 177 هزار و 50 راس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) مایه کوبی شد.

به گزارشايلام بيدار، " فارس جناغ"، رییس دامپزشکی ایوان با اعلام این خبر گفت:در نیمه اول سال جاری 177 هزار و 50 راس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) مایه کوبی شد.

وی اظهار کرد: عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک شامل گوسفند و بز در شهرستان ایوان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.

وی افزود: مجموعه دامپزشکی این شهرستان با مراجعه به کانون این بیماری در سال های قبل و مناطق پرخطری که با حیات وحش در تماس بوده و محیط زیست مشخص کرده بود، اقدام به واکسیناسیون جمعیت دام علیه بیماری (ppr) طاعون نشخوار کنندگان کوچک کرد.

رئیس اداره دامپزشکی ایوان یادآور شد: در این مدت (نیمه اول سال) چهار هزار و 831 راس دام سنگین بر علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و تب برفکی مایه کوبی شدند.

جناق با اشاره به دیگر اقدمات این سازمان در ایوان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 57 راس دام در کشتارگاه این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد بازرسی 204 کیلوگرم گوشت و 312 مورد ریه و کبد غیر بهداشتی کشف و از چرخه مدار مصرف خارج شد.

وی افزود: در این بازه زمانی 80 کارتن داروی تاریخ مصرف گذشته در داروخانه های دامی این شهرستان ضبط و معدوم شد.

به گفته وی مایه کوبی 517 قلاده سگ گله بر علیه هاری و تست بیماری های سل و بروسلوز سه هزار و 494 راس دام سنگین در گاوداری های صنعتی این شهرستان از دیگر اقدامات این اداره است.

رئیس اداره دامپزشکی ایوان گفت: همچنین در این مدت 701 هزار و 60 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان نیز صورت گرفته است.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد