سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 34082
|
07:59 - 1397/07/09
نسخه چاپی

معاون وزیر کشور عراق خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین

تشکیل کمیته مشترک ایران و عراق برای ارائه خدمات به زوار اربعین
معاون وزیر کشور عراق گفت: کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد.

به گزارشايلام بيدار، "سپهبد بدر ناصر"، معاون وزیر کشور عراق در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران گفت: کشور عراق برای ارائه خدمات بهتر به زوار آمادگی لازم را دارد و کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تفاهم‌نامه ایجاد شده که بتوانند در تردد زائرین تسهیل انجام شود.

سردار مصطفی مرادیان وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: بر اساس یادداشت تفاهم نامه دو کشور در خصوص اربعین حسینی امضا شده هدف روان‌سازی تسهیل در حرکت زوار است امسال سه مرز شلمچه، چذابه و مرز مهران را داریم در این سه مرز هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی اظهار کرد: یک کمیته مشترکی یا کارگروهی تعریف شده که در حقیقت یادداشت تفاهم نامه بین دو کشور که به امضای وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق رسید اجرایی می‌کند این کارگروه کارش هماهنگی مرزها تا عتبات و برگشت دوباره زائران را زیر نظر دارد.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه صدور ویزا مشکلی نخواهیم داشت ، سفارت با ایجاد دفاتر صدور ویزا و نیز کنسولگری کارش را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال اربعین الحسین یجمعنا هست گفت: شعار امسال اربعین الحسین یجمعنا یعنی وحدت وحدت زوار فرقی به ملیت ها ندارد و همه به دور امام حسین(ع) و جمع شدن با هدف امام حسین(ع) است که انشالا با این شعار جلو فتنه‌گری های احتمالی که توسط دشمنان دامن زده می شود بین دو کشور و دو ملت گرفته شود.

سردار مصطفی مرادیان تاکید کرد: هوشیاری که بین ملت ایران و ملت عراق و دولت ایران و دولت عراق است و همچنین کل زواری که از کل شهرهای مختلف می‌آیند با این شعار حب الحسین یجمعنا اربعین با شکوهی را امسال رقم خواهیم زد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد