سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34065
|
08:15 - 1397/07/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

روال عادی فعالیت کامیون داران در مرزهای استان ایلام + تصاویر

روال عادی فعالیت کامیون داران در مرزهای استان ایلام + تصاویر
فعالیت کامیون داران در مرز مهران روال عادی خود را طی می کند و هیچ خبری از اعتصاب و کناره گیری رانندگان نیست.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::در روزها و هفته های گذشته کامیون داران خواستار رسیدگی به برخی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه خود هستند مسائل و مشکلاتی که این روزها تلاش های زیادی برای رفع آن هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس در دست اقدام است و حتی به گفته نمایندگان مجلس در روزهای آینده خبرهای خوشی هم شنیده می شود.

اما در این میان و طبق روال معمول فرصت طلبان وسوءاستفاده کنندگان از این مسائل و مشکلات بیکار ننشته و قصد داشتند که از ان فرصت برای خود هم کلاهی بدوزند و کامیون داران را تحریک و حتی مانع ادامه فعالیت انان شوند. نکته مهمتر اقدامات ضد امنیتی در جاده ها است که بسیار قبیح و ناپسند است.

در همین راستا بنا داریم تا این موضوع را در سطح استان ایلام بررسی نماییم، برای همین منظور ابتدا به بازارچه مرزی مهران رفتیم تا از نزدیک در جریان فعالیت و یا عدم فعالیت کامیون داران قرار بگیریم.

براساس مشاهدات خبرنگار ایلام بیدار فعالیت کامیون داران در مرز مهران روال عادی خود را طی می کند و هیچ خبری از اعتصاب و کناره گیری رانندگان نیست حتی در این خصوص با کامیون داران نیز گفتگوهایی را نیز انجام دادیم.

روال عادی کار کامیون داران در مرز مهران

بنده بعنوان راننده کامیون از استان خراسان رضوی و شهر مشهد حامل بار مبل به مقصد گمرک مهران هستم که بار خود را بدون هیچ گونه مشکلی به اتمام رساندم.

وی اظهار کرد: اتحاد و هماهنگی خوبی میان کامیون داران برقرار است و برخلاف بسیاری از جوسازی ها هیچ گونه اتفاقی نیفتاده و کما فی سابق به کار خود ادامه خواهیم داد.

این راننده کامیون افزود: نظم خاصی در جریان امورات باری برقرار است و هیچ موضوعی در استان ایلام کامیون داران را تهدید نمی کند.

وی تأکید کرد: کامیون داران چنانچه اعتراضی هم داشته باشند عیله نظام نیست و صرفا بخاطر پیگیری تعهدات دستگاه های متولی امر است که در استان ایلام براساس اعلام همکاران مشکل خاصی وجود ندارد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

افراد مجهول الهویه در کمین و تحریک کامیون داران

اما با این وجود و رضایت کامیون داران از امنیت موجود در جاده های استان ایلام و رسیدگی به مشکلات آنان باز هستند معدود افرادی که در این میان کامیون داران را تحریک کنند؛ موضوعی که مدیرکل راهداری استان ایلام بر آن تأکید کرده است.

وی می گوید: برخی افراد مجول الهویه هستند که در مقابل رانندگان پرخاش و تندی می کنند و به زور و اجبار خواستار کناره گیری از کار کامیون داران و اعتصاب هستند که جا دارد نیروی انتظامی با چنین افرادی برخودر قاطع داشته باشد.

دلخواه گفت: افزایش قیمت کرایه حمل از 20 تا 30 درصد، ارتقا ضریب حقوقی کامیون داران از 1.3 به 1.5 و پرداخت 50درصد بیمه توسط دولت از اقدامات برجسته برای کامیون داران در استان ایلام است.

اقدامات انجام گرفته برای کامیون داران ایلامی

اما به منظور آگاهی از برخی موضوعات دیگر در این حوزه به سراغ معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام رفتیم؛ "صفر صادقی راد"، در خصوص رفع مشکلات کامیون داران ایلامی به خبرنگار ایلام بیدار گفت: این دستگاه اجرایی به منظور برطرف کردن مسائل مربوط به حوزه کامیونداران از مدت ها قبل رایزنی ها و پیگیری ها مستمری را با مسئولان استان و سایر مجموعه های ذیربط انجام داده است.

وی گفت: در این راستا و در اولین اقدام استان ایلام از جمله استان هایی است که افزایش نرخ حمل باربری آن زودتر از سایر استان های کشور در ان اجرا شد و زمینه رضایتمندی کامیونداران را در این خصوص فراهم کرد.

صادقی راد افزود: یکی دیگر از برنامه های در دستور کار این دستگاه که از جمله مشکلات عمده کامیوندارن در ایلام نیز بوده پیگیری و رایزنی برای خرید لاستیک این خودروها با قیمت مصوب کارخانه بوده است.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام اضافه کرد: رانندگان خودرهای باری اگر تاکنون اقدام به خرید لاستیک از این مجرا نکرده اند در این لیست جای خواهند گرفت این طرح به زودی در ایلام اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در این راستا از انجمن مربوط به کامیونداران نیز خواسته شده تا براساس نیازسنجی اسامی آنان را برای معرفی به کارخانه ارسال نماید.

صادقی راد بیان کرد: خبر خوب دیگر اینکه 50 درصد حق بیمه کامیونداران که پیشتر حذف شده بود مجددا برقرار شده است.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام یکی دیگر از برنامه های این سازمان برای کاهش مشکلات کامیونداران را کاهش تناژ به میزان یک الی دو تن اشاره کرد و گفت: کاهش این میزان مزایای خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این مشکلات به خصوص حق کمیسیون کامیونداران است که سایر مشکلات مربوط به این حوزه در این کارگروه عنوان و برای رفع آنان تدابیر لازم اندیشیده می شود.

صادقی راد گفت: علاوه بر این در تمامی شهرستان های استان نماینده ای را برای پیگیری مسائل و رفع مشکلات کامیونداران مأمور کرده ایم تا در این راستا نسبت به رصد مشکلات و برطرف کردن آن تصمیمات لازم گرفته شود.

معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان ایلام در پایان از رانندگان باری خواست تا در صورت هر گونه مشکل موضوع را به سامانه 141 گزارش دهند تا برای رسیدگی به موقع با دقت بیشتری سطح رضایت مندی رانندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب