سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34064
|
00:50 - 1397/07/07
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

کاستی توسعه ایلام در دوران دفاع مقدس جبران شود

کاستی توسعه ایلام در دوران دفاع مقدس جبران شود
استاندار ایلام گفت: نظام اسلامی باید خلاء و کاستی توسعه استان ایلام در دوران دفاع مقدس را جبران کند که با نگاه ویژه قابل تحقق است.

به گزارشايلام بيدار ، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی که با حضور دکتر نمکی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ایلام در دوران دفاع مقدس اوردگاه دفاع مقدس و همراه و میزبان سربازان اسلام بود و در این دوران امکان هیچ گونه اقدام توسعه ای در این استان ممکن نبود.

وی افزود: در مقطع جنگ تحمیلی برخلاف اقصی نقاط کشور که پیگیر کار توسعه و بهسازی زیربناها بودند در ایلام جنگ و بمباران جریان داشت که متاثر از این وضعیت ، خلا و عقب ماندگی زمانی و ساختاری توسعه به شکل عمیقی در این استان شکل گرفته است.
استاندار ایلام اظهار کرد : نظام باید این خلاء توسعه ای را در استان ایلام که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و در دیگر نقاط کشور به خوبی در حال انجام بود جبران کند و این نیاز مند نگاه ویژه به استان ایلام است.
استاندار ایلام به ظرفیت ها و امکانات استان ایلام اشاره کرد و افزود: مرز430 کیلومتری با کشور عراق ، خروجی مرزی مهران، اربعین ، اماکن گردشگری و تاریخی بسیار مناسب، آب های سطحی خوب و نیروی انسانی تحصیل کرده از جمله ظرفیت های بسیار خوب استان برای توسعه است و نیازمند توجه ویژه برای توسعه خواهد بود .
وی برگزاری دوره های تاب آوری و آموزش مهارت های زندگی و اجرای سند جامع آسیب های اجتماعی و سند جامع اربعین، اجرای دوره های پیش از ازدواج را از جمله فعالیت های جاری استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد