سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34062
|
00:39 - 1397/07/07
نسخه چاپی

گزارشی از اقدامات در دست سپاه در مناطق محروم چرداول؛

36 باب مسکن مددجویان احداث می شود/ فعالیت هزار و 100 بسیجی در 47 گروه جهادی + تصاویر

36 باب مسکن مددجویان احداث می شود/ فعالیت هزار و 100 بسیجی در 47 گروه جهادی + تصاویر
سپاه چرداول در قالب اردوهای جهادی،استفاده از توان بسیج وکمک به حل مشکلات مردم عزم جدی برای مبارزه با محرومیت در شهرستان چرداول دارد.

به گزارشايلام بيدار، واژه محرومیت را در هرکجا که پیداکنید باید به مبارزه با آن بپردازید واین مربوط به نهاد خاصی نیست وهمه باید دراین امرسهیم باشند.

وقتی اسم از کارخالصانه می شود همه به یاد بسیج ورشادت های آن در دوران دفاع مقدس وامروزه می افتند.

در سالهای گذشته سپاه وبسیج با استفاده از ظرفیت های موجود در هرزمینه ای که نیاز باشد با کمترین هزینه ممکن مشکلات مردم را حل می کنند.

امروزه برای پیشرفت واعتلای جمهوری اسلامی در همه زمینه ها نیاز به کارجهادی داریم واین محقق نمی شود مگر با استفاده  از توان وتخصص جوانان مومن وانقلابی.

سپاه چرداول امسال همانند سال های گذشته به عزم جدی خود برای مبارزه با محرومیت پایبند بوده وهرروز جلوه های زیبایی از خدمت رسانی به مردم را می بینیم.

9 تیم پزشکی به مناطق محروم استان خدمت رسانی می کنند

ساسان زمانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام درگفتگو باخبرنگاردیارزاگرس گفت:طرح شهید رهنمون ازآبان ماه  سال گذشته شروع شده وبه صورت ثابت ماهیانه تیم های پزشکی به مناطق محروم درسطح استان وشهرستان اعزام می شوند.

وی افزود:دراین طرح تیم پزشکی اقداماتی نظیر ویزیت رایگان، دارو رایگان و مشاوره را با محوریت مساجد به صورت رایگان دراختیار مردم قرار می دهند.

زمانی افزود:درسطح استان نه تیم پزشکی فعال هستند که 1 تیم آن درشهرستان چرداول فعالیت می کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام تصریح کرد: تیم های بسیج جامعه پزشکی شهرستان چرداول درقالب طرح شهید رهنون ودر روستاهای محروم شهرستان خدمات بهداشتی وپزشکی را به صورت رایگان دراختیار مردم قرار دادند.

خدمت در گرمای تابستان برای بازسازی امام زاده سید جعفر(ع)

گروههای جهادی دراقدامی زیبا امام زاده سید جعفر(ع) در شهر شباب را مرمت وبازسازی کردند

عدنان اقبالی از اعضای گروه جهادی شهید حمید باکری درگفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:با توجه به فرامین مقام معظم رهبری وجهت اجرای طرح اعتلای بسیج گروه های جهادی فعالیت خود را به صورت مستمر در مناطق محروم شهرستان انجام می دهند.

وی افزود:امام زاده سید جعفرشهر شباب نیازمند مرمت بازسازی است که به همت گروه های جهادی این امام زاده در حال مرمت وبازسازی است.

خدمت رسانی در زمینه خدمات درمانی ومشاوره

گروه جهادی حوزه مقاومت خواهران، خدمات درمانی ، مشاوره مذهبی، به عموم بانوان شهرک سپاه وفرهنگیان ارائه می دهد تا دراین زمینه به مردم خدمت کند.

حیدری  از اعضای گروه جهادی در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:به منظور خدمت رسانی به مردم در شهرک سپاه وفرهنگیان در قالب رزمایش سپاهیان محمدرسول الله 2 اقداماتی نظیر خدمات درمانی وبهداشتی ومشاوره برای عموم مردم ارائه گردید.

وی افزود:اردوهای جهادی بنا به ضرورت ونیاز در تمامی مناطق محروم شهرستان برگزار می شود تا با خدمت صادقانه به مردم خدمت کند.

کمک به معیشت مردم

لایه روبی انهار،برداشت محصولات کشاورزی، کاشت محصولات کشاورزی وارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی  از اقدامات سپاه برای کمک به معیشت مردم وحل معضل بیکاری است  

سرهنگ پاسدار پاکزاد نوید فرمانده سپاه چرداول درگفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:سپاه با هدف حذف محرومیت وخدمت رسانی به مردم در هر زمانی که نیاز باشد با تمام توان پای کار خواهد بودوبا اراده ای که بسیج دارد در هرزمینه ای وارد شود به موفقیت دست خواهد یافت.

وی افزود:47 گروه جهادی در قالب 16 گروه فعال و31 گروه عادی ، با فعالیت  1100 نفر از بسیجیان درقالب اردوهای جهادی به مناطق محروم ومردم شهرستان چرداول ، خدمت رسانی می کنند.

نوید اضافه کرد:از ابتدای امسال تاکنون 36 باب مسکن محرومین برای مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته که 6 باب آن در حال ساخت است.

فرمانده سپاه چرداول نقش مساجد در مبارزه فرهنگی با دشمنان انقلاب را ضروری دانسته وخاطرنشان کرد:3 مسجد در سطح شهرستان و 1 غسالخانه در حال ساخت وتکمیل شدن می باشد تا با جذب جوانان مناطق مختلف شهرستان به مساجد دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم.

وی  ، اشتغال زایی را از برنامه های اولویت دار سپاه عنوان کرد وگفت:از ابتدای سال تاکنون اعتباری بالغ بر 1 میلیارد برای اشتغال زایی 11 نفر در قالب طرح های اقتصادمقاومتی هزینه گردیده است.

نوید با اشاره به اجرای طرح هجرت برای بهسازی مدارس گفت: امسال طرح هجرت با شرکت 270 دانش آموز برای 20 مدرسه سطح شهرستان در عرصه های: رنگ کاری، جوشکاری، زیبا سازی وبرق کاری اجرا شده و همچنین 60 دانش آموز بی بضاعت در قالب طرح یک کاسب یک دانش آموز مورد حمایت قرار گرفتند

فرمانده سپاه چرداول تصریح کرد:آب رسانی روستای کمول از توابع بخش زاگرس در شهرستان چرداول از جمله دیگرطرح های محرومیت زدایی سپاه است که با اعتبار 200 میلیون ریال و  طول  2 کیلومتراجرا گردیده است.

دیار زاگرس

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب