سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34058
|
14:20 - 1397/07/06
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

اقدام تروریستی اهواز بیانگر ضعف دشمنان انقلاب بود/ وضعیت اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری دولت است

اقدام تروریستی اهواز بیانگر ضعف دشمنان انقلاب بود/ وضعیت اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری دولت است
امام جمعه ایلام گفت: مجلس به جای استیضاح یک وزیر و دو وزیر با ارائه راهکار به سامان وضعیت موجود بپردازد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام گفت: حرکت مذبوحانه و کور گروهک تروریستی در اهواز نشانه ناتوانی دشمنان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ایلام گفت: قدرت برتر ایران در منطقه، اتحاد مردم و نظام، پیروی مردم از مقام معظم رهبری و وجود رهبر فرزانه و بصیر انقلاب اسلامی که تدابیر راهگشایش امنیت و آسایش مردم ایران را تضمین کرده است دشمنان انقلاب اسلامی را بر آن داشته که حال نمی‌توانند اتحاد و برادری و وحدت مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی را مخدوش کنند به حمله کور و ترقه بازی‌ برای به خاک و خون کشیدن ملت ایران رو آورده‌اند.

خطیب جمعه ایلام افزود: گروهک‌های تروریستی و جیره خوار مثلث شوم عربستان، آمریکا و اسرائیل تصورشان این است که اقدام تروریستی آنان وحدت مردم ایران را مخدوش می‌کند غافل از اینکه ملت ایران شیشه است و شیشه هرچه بشکند تیزتر می‌شود و این تیزی اراده مردم ایران گلوی ننگین تروریست و رهبران بی غیرت آنان را می‌برد.

امام جمعه ایلام به تجربه ۸ ساله دوران دفاع مقدس توسط مردم و دولت ایران اشاره و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حالی که آمریکا و ارتجاع عرب و سایر دول مرتجع از رژیم صدام حمایت و انواع و اقسام سلاح و تجهیزات را در اختیار رژیم وقت عراق قرار میدادند، مقاومت و پایمردی توام با ایثار و شهادت ملت ایران تمام هیمنه آمریکا و اعراب مرتجع را بهم ریخت و پیروزی را از آن خود ساخت.

وی در ادامه گفت: امروز که ایران تجربه دوران دفاع مقدس را دارد دیگر ترور و تهدید و تحریم نمی تواند صلابت جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کند و پول‌های عربستان و حمایت آمریکا و اسرائیل از تروریست‌ها آب در هاون کوبیدن است و بس.

خطیب جمعه ایلام پیام شهدای حادثه تروریستی اهواز به ملت ایران را اتحاد، برادری، وحدت و حمایت از کیان جمهوری اسلامی ایران و پیروی محض از ولایت و مقام معظم رهبری دانست و گفت: شهیدان حادثه تروریستی اهواز مارا وارث خون به ناحق ریخته خود کرده‌اند تا با اقتدار نیروهای مسلح مقتدر ایران نگذاریم خون آنان به هدر رود و این مهم در وحدت و برادری و یگپارچگی ایران اسلامی محقق است.

بی تدبیری دولت و وزرای اقتصادی نتیجه وضعیت کنونی اقتصاد

لطفی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز ایلام وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور را مورد واکاوی قرار داد و گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور ناشی از از بی تدبیری دولت و وزرای اقتصادی است که توان چاره اندیشی برای این وضعیت را ندارند.

وی به وضعیت سخت اقتصادی مردم اشاره و افزود: افزایش لحظه به لحظه دلار و ارز و سقوط پول ملی و گرانی مردم را سخت آزرده کرده است و نیاز آن اسن که در این راستا اقدام بایسته و عاجل انجام شود.

لطفی به وظیفه مجلس در این وضعیت اشاره و خاطر نشان کرد: استیضاح یک وزیر و دو وزیر چاره ساز وضعیت اقتصادی موجود نیست بلکه مجلس وظیفه نظارتی خود را تقویت کند و با ارائه راهکار به سامان وضعیت موجود بپردازد.

وی اقدامات و تصمیمات اشتباه بانک مرکزی را عامل نابسامانی‌ها دانست و افزود: تصمیمات بانک مرکزی موجب اختلال در اقتصاد ایران شد و امروز این نابسامانی در نارضایتی مردم از اقتصاد و معیشت کشور نتیجه اشتباهات بانک مرکزی است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب