سرویس: حسینیه ایلام بیدار
کد خبر: 33966
|
17:24 - 1397/06/28
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

عاشورا نماد ظلم ستیزی و ولایت مداری است

عاشورا نماد ظلم ستیزی و ولایت مداری است
امام جمعه ایلام گفت: درس عاشورا، درس آزادگی، ایثار و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جمع عزاداران حسینی با اشاره به فلسفه و قیام عاشورا گفت: عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین (ع) نشان داد نماز اول وقت در بحبوحه جنگ نیز فریضه ای واجب است که امام حسین (ع) و یاران با وفایش در اوج جنگ نیز ادای این فریضه الهی را معطل نگذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین با اشاره به اینکه عاشورا نماد ظلم ستیزی و ولایت مداری است، گفت: درس عاشورا، درس آزادگی، ایثار و احیای امر به معروف و نهی از منکر است که باید الگوی جامعه امروزی شود تا شعائر اسلامی در جامعه ترویج یاید.

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام در جمع عزاداران شهرستان بدره با تبیین قیام سید الشهدا (ع) گفت:نگهدارنده غدیر ،بعثت وعاشورا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه عاشورا برای همه قشرهای جامعه پیام دارد و از جمله آن معیارهای خانواده، نقش جوانان، رعایت اخلاق است افزود: قیام امام حسین(ع) پیام عزت، سعادت و سربلندی است که باید الگو قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی ادامه داد: عاشورا نماد عشق و محبت واقعی با مبدا عالم بوده، عاشورا برای همه یک همایش بزرگ ماندگار است و در تاروپود انسان‌ها نقش دارد و آنهایی که دنبال عشق و سعادت هستند به همایش عاشورا بیایند و از نوجوان تا پیرمرد همه در همایش حسینی می‌توانند شرکت کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه عاشورا یک دانشگاه برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است خاطرنشان کرد: مداحان و نوحه‌خوانان باید در این ایام از خرافه‌گویی که مقام امام حسین(ع) را پایین می‌آورد پرهیز کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب