سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33965
|
13:12 - 1397/06/27
نسخه چاپی

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

400 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در ایلام اجرا می شود

400 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در ایلام اجرا می شود
جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: در طول هفته دفاع مقدس 400 عنوان برنامه در سطح استان ایلام برگزار می شود.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ "جمال شاکرمی"، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار محوری «ما توانسته‌ایم» به‌صورت ویژه به چهار دهه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و با تأکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی است.

وی، بابیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی است، ابراز کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه سال جاری با حضور مقتدرانه نیروهای مسلح ازجمله سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش در سراسر کشور و مراکز استان‌ها و همچنین در مرکز استان ایلام برگزار می‌شود.

شاکرمی، بابیان اینکه رژه خودرویی نیز در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: این رژه خودرویی مظهر اقتدار نیروهای مسلح است، در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد چالش برای انقلاب اسلامی هستند، تلفیق نیروهای نظامی، بسیج و مردمی می‌تواند نماد اقتدار و ایستادگی باشد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، افزود: در سطح مراکز و شهرستان‌ها و مرکز استان از سربازان عزیز تجلیل می‌شود و که در این برنامه از تلاش و خدمت صادقانه سربازان و جوانان این مرزوبوم تجلیل خواهد شد و همچنین یادواره بزرگ 270 شهید گران‌قدر سرباز شهید در استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه یکی از برنامه‌های شاخص این هفته، حضور گروه‌ها و اقشار مختلف در رسانه استانی است، ابراز کرد: در هفت شب، هفت برنامه با حضور اقشار اعم از جهادی، گروه‌های بسیج جامعه پزشکی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان و کسبه، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و روحانیت معزز و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

شاکرمی، بابیان اینکه درمجموع 400 برنامه در سطح کل رده‌های سپاه، بسیج و اقشار مختلف در هفته بسیج پیش‌بینی‌شده است، افزود: نشست ویژه خبری باهدف دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت 10 مدرسه حضور روایان دوران دفاع مقدس در 30 مدرسه مرکز استان و 10 مدرسه شهرستان‌ها، تبیین نقش محوری عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت وحدت اقوام و عشایر، همایش بزرگ سفیران فرهنگی ایثار و شهادت و تجلیل از همسران و مادران شهدا ازجمله این برنامه‌هاست.

افتتاح و بهره برداری 20 طرح محرومیت زدایی در استان/ بازسازی عملیات والفجر 6 در ایلام

وی، برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازاریان، افتتاح 20 طرح محرومیت‌زدایی و سازندگی، حضور مسئولان در مزار شهدای صالح‌آباد، بازسازی و شبیه‌سازی عملیات والفجر 6 در تاریخ 4 و 5 مهرماه در پارک تفریحی چغاسبز، پیاده‌روی خانوادگی و حضور باشکوه بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه و حضور گروه‌های جهادی و تیم‌های پزشکی در مناطق محروم استان در قالب اجرای رزمایش اقتدار عاشورائیان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: اعزام تیم‌های امداد پزشکی به مناطق محروم در جهت حفظ و صیانت و سلامت خانواده به نقاط محروم و دورافتاده، برگزاری بالغ‌بر 27 برنامه یادواره شهدا ازجمله آبروی محله و اقشار مختلف، تجلیل از پیشکسوتان در همایش بزرگ فرماندهان، عزتمداران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و رونمایی از کتب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ شاکرمی، در پایان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ 20 هزارنفری بسیجیان اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص)، خاطرنشان کرد: هدف و محور اصلی برنامه‌های دفاع مقدس وحدت اقشار مختلف مردم و مسئولان در برابر دشمنان نظام اسلامی است که امروز با تمام توان به دنبال ضربه زدن به‌نظام اسلامی هستند اما حضور اقشار مختلف مردم این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب