سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33933
|
11:18 - 1397/06/25
نسخه چاپی

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام خبر داد؛

مشارکت ۱۹ استان کشور در سوگواره علمدار کربلا

مشارکت ۱۹ استان کشور در سوگواره علمدار کربلا
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی این استان در دو بخش شعر و عکس خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "علی چراغی پور"، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تشریح این خبر گفت: پنجمین طرح ملی سوگواره «علمدار کربلا» در رشته‌های شعر و نثر ادبی و عكس ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به استقبال گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور از اجرای این سوگواره در استان ایلام، افزود: تاکنون هنرمندان بیش از 19 استان کشور با ارسال اثر در دو بخش شعر و عکس این سوگواره مشارکت داشته‌اند و با توجه به این استقبال و درخواست‌های مکرر هنرمندان، مهلت ارسال اثر تا 5 مهرماه سال جاری تمدیدشده است.

چراغی پور، گفت: سال گذشته در چهارمین طرح ملی سوگواره علمدار کربلا 115 شاعر از 25 استان کشور 570 اثر خود را در قالب شعر نو و کلاسیک ارسال کرده بودند و امسال نیز انتظار می‌رود که در دو رشته شعر و عکس شاهد استقبال گسترده اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور باشیم.

وی، ارادت به ساحت خاندان مطهر اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیش‌ازپیش با معارف و سیره اهل‌بیت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا)، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی هنرمندان نوجوان و جوان را ازجمله اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.

چراغی پور، تصریح کرد: عاشورا، کربلا، اربعین و شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا ازجمله امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س)، حضرت علی‌اکبر (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت ام‌البنین (س) و همچنین اصحاب سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا از دیگر موضوعات بخش شعر و نثر ادبی است.

وی، بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در بخش عکس هم می‌توانند آثار خود را با موضوع مرتبط با عاشورا و کربلا ارسال کنند، ادامه داد: عکس‌ها باید به‌صورت آنالوگ یا دیجیتال و به‌صورت رنگی یا سیاه‌وسفید ارسال شوند و عکس‌های ارسالی هم‌زمان با برگزاری سوگواره در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، حضور پرنشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای هنری محلی و منطقه‌ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های مساجد و تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از دیگر اهداف این سوگواره عنوان کرد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی خیابان پیروزی، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی طبقه دوم، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 08432228576 و 09183415073 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب