سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33910
|
08:40 - 1397/06/24
نسخه چاپی

گزارشی از بایدهای مهم برای مقابله با خودکشی در ایلام؛

ضرورت برنامه ریزی دولت برای نسل جوان/ آسیب های اجتماعی اولویت دار شوند

ضرورت برنامه ریزی دولت برای نسل جوان/ آسیب های اجتماعی اولویت دار شوند
خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی است که با ورود مشکلات معیشتی واقتصادی به مردم افزایش یافته که باید برای مقابله با آن تدبیری اندیشید.

به گزارشايلام بيدار، با ورود مشکلات معیشتی واقتصادی به سفره های مردم آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد خواهد شد که در هرمنطقه به اشکال مختلفی خود رانشان می دهند

متاسفانه در استان ایلام آسیب های اجتماعی در جامعه بیشتر پدیدار می گرددکه باید برای مبارزه با آن تدبیری اندیشید.

موضوعی که این روزها باعث نارحتی عموم مردم می شود این است که جوانان امروزه باید منبع شور نشاط در جامعه باشند ولی هراز گاهی می بینیم که جوانی دست به خودکشی می زند.

آمار خودکشی در ایلام متاسفانه بالاست واین امر شاید برگرفته از بیکاری ومشکلات اقتصادی مردم باشد که آرامش روانی مردم را برهم زده است

دشمن جوانان را هدف قرار داده است/دولت برای ساماندهی امور جوانان باید برنامه داشته باشد

حجت السلام احمد امرایی امام جمعه چرداول درگفتگو با خبرنگاردیار زاگرس گفت:امروزه جوانان ونوجوانان زیادی داریم که باید ساماندهی شوند وهمه باید درکنارهم قرار بگیریم تا گل های ما را پرپرنکنند.

وی افزود:اگر به فکر آسیب های اجتماعی وجوانان نباشیم مشکلات فراوانی خواهیم داشت ودرپیشگاه خودا پاسخگو باشیم.

امام جمعه چرداول تصریح کرد:دشمنان از جوانان ونوجوانان سیلی محکمی خورده که امروزه از روش های مختلف به دنبال فساد جوانان وافزایش آسیب های اجتماعی است که دولتمردان باید برای ساماندهی جوانان برنامه ریزی کنند

آمار خودکشی متاهلین در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: آمار خودکشی در استان ایلام 2 برابر میانگین کشوری است که این مورد زنگ خطر و هشداری جدی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی استان ایلام است.

وی افزود: در استان ایلام برخلاف سایر مناطق دیگر آمار خودکشی متاهلین زیاد است که با آگاه سازی و پیشگیری می توان در کاهش آسیب های اجتماعی و بویژه خودکشی اقدامات عملی انجام دهیم که در این راستا نیازمند مشارکت همگانی و ارائه راهکارهای مناسب از جانب تحصیل کردگان، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و قلم،رسانه های جمعی و ائمه جمعه و تریبون داران می باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام اضافه کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان بهزیستی کشور به استان ایلام در موضوع خودکشی و کاهش آن اختصاص یافته است که شهرستان هایی که برنامه های متنوع و عملیاتی در این راستا داشته باشند را حمایت می کنیم .

همتی خاطرنشان شد: آموزش و اطلاع رسانی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و از هرگونه نقد و راهکاری در این خصوص استقبال می کنیم و از رسانه ها و مطبوعات خواستار مشارکت بیشتر و بهتری بویژه در فضای مجازی برای آشنایی مردم در موضوع معضلات اجتماعی و هدایت و ترغیب آنها به سازمان بهزیستی هستیم.

کاهش خودکشی نیازمند عزم جدی ، فراگیر و مشارکت همگانی

 عهدیه طهماسبی مدیرکل امور اجتماعی استاندار ایلام دراین باره گفت: بحث خودکشی بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی ریشه ای دیرینه دارد و عوامل متعددی در بوجود آمدن این آسیب بعنوان یک بیماری اجتماعی دخیل است که برای ریشه کنی و کاهش آن در سطح جامعه نیازمند یک عزم جدی و فراگیر و مشارکت همگانی دارد.

طهماسبی افزود: دولت بر کاهش و رسیدگی بر آسیب های اجتماعی اهتمام ویژه دارد تا جاییکه مقام معظم رهبری بر این موضوع ورود کرده و ماهیانه جلساتی در این خصوص با حضور معظم له برگزار می شود که نشانگر اهمیت موضوع دارد.

وی به شرایط و فضای استان ایلام اشاره کرد و گفت: در سطح استان ایلام متاسفانه شاهد فقدان نشاط اجتماعی و کاهش مهارت های اجتماعی هستیم و در راستای کاهش آمار خودکشی و سایر آسیب های اجتماعی 130 کارگروه اجتماعی تشکیل شده و از متولیان امر می خواهیم از جزیره ای و موازی کاری در این راستا پرهیز شود تا با وحدت رویه و ایجاد تصمیمات کارشناسی شده با مشارکت اساتید و صاحب نظران بتوانیم گام های اساسی و اقدامات ملموسی را در سطح استان برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام تصریح کرد: هیات اندیشه ورز در استان تشکیل شده و در شهرستان ها نیز فعال می شوند و اولویت بندی های آسیب های اجتماعی را در شهرستان ها رصد می کنیم و با ارائه راهکارها و پیشنهادات در راستای کاهش آسیب ها کارهای لازم را انجام خواهیم داد.

خودکشی، طلاق و اعتیاد از آسیب های اجتماعی اولویت دار در شهرستان چرداول

مرادیگانه فرماندار شهرستان چرداول نیز در این خصوص گفت:بیشترین کارها و مطالعات باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد و کنترل آسیب های اجتماعی عامل مهمی در ارتقای سلامت اجتماعی و فردی در جامعه می باشد.

مراد یگانه ادامه داد: بعضی از معضلات علیرغم مذموم بودن به یک بیماری تبدیل شده اند که آموزش و آگاهی سازی در کاهش آنها و سالم سازی فضای جامعه نقشی تاثیرگذار دارد و خودکشی، طلاق و اعتیاد از آسیب های اجتماعی اولویت داردر شهرستان چرداول می باشند. 

وی اضافه کرد:شناسایی خانواده هایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند در دستور کار بهزیستی و سایر ارگان ها قرار گیرد تا ضمن شناسایی و ارائه آموزش ها و راهکارهای مناسب از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد