سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33877
|
11:07 - 1397/06/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

"با رای من علیه من" و "جلال میرزایی" داغترین هشتگ توییتر شد

"با رای من علیه من" و "جلال میرزایی" داغترین هشتگ توییتر شد
پس از رای منفی جلال میرزایی نماینده مجلس استان در خصوص شفافیت آرای نمایندگان، کاربران توییتر استان هشتگ های"با رای من علیه من" و "جلال میرزایی" را به داغ‌ترین هشتگ توییتر فارسی تبدیل کردند.

به گزارشايلام بيدار،اواسط مردادماه، طرحی درباره شفافیت آرای نمایندگانمجلس توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با امضای ۲۹ نفر از نمایندگان، تقدیم هیئت رئیسه شد. براساس این طرح، در جریان بررسی لوایح و طرح ها، رای گیری مخفی به رای‌گیری علنی تغییر می یافت. البته قرار بود برخی موارد همچنان استثنا باشند و رای گیری درباره آنها بصورت مخفی اخذ گردد.

در کنار این طرح مجلس، دو طرح دیگر هم در آذر ۹۶ و تیر۹۷ توسط آقایان فتحی، نماینده مردم تهران و ذوالنوری نماینده‌ قم و با امضای گروهی دیگر از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده بود. البته طرح ذوالنوری علاوه بر شفافیت آرا به سایر شاخص‌های شفافیت مجلس از جمله سفرهای نمایندگان، حضور و غیاب، مرخصی و ... هم پرداخته بود. بیش از ۲۰۷ نفر از نمایندگان مجلس با روش های مختلف از طرح شفافیت آرا حمایت کردند.

نهایتا طرح های ارائه شده توسط حاجی دلیگانی و فتحی با یکدیگر تلفیق شد و طرحی با عنوان «الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس» که با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان در مجلس» در فضای رسانه ای شناخته می‌شود، در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول گردید. با این وجود، یک فوریت این طرح رای نیاورد و قرار شد بصورت عادی در کمیسیون بررسی آیین نامه داخلی مجلس مطرح گردد و بعد از آن مجددا در صحن مطرح شود. البته با توجه به انبوه طرح‌های اولویت دار در کمیسیون بررسی آیین نامه داخلی مجلس، بعید است که نوبت به بررسی این طرح در مجلس دهم برسد.

رای مثبت ۵۹ نماینده مجلس به یک فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان علی رغم اعلام حمایت ۲۰۷ نفر از نمایندگان از این طرح، بار دیگر نشان داد حرف و عمل گروهی از نمایندگان یکسان نیست.در واقع، همین اتفاق هم لزوم شفاف شدن آراء نمایندگان مجلس برای مردم را بیش از بیش نشان می دهد. البته برخی از نمایندگان در این جلسه اعلام کردند که با کلیت طرح موافق هستند اما این طرح نواقصی هم دارد و به همین دلیل مخالف تصویب یک فوریت آن هستند.

یکی از نمایندگان مخالف طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس،جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بود.

وی در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان می گوید:من حتی زمانی که نمایندگان برای طرح این موضوع امضا جمع می‌کردند نیز مخالفت خود را اعلام کردم و در روز رای گیری نیز به طرح شفافیت آرای نمایندگان رای منفی دادم.

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش تند کاربران مواجه شد و در این میان کاربران توییتر با هشتگ "با رای من علیه من"  و "جلال میرزایی"به این موضوع واکنش نشان دادند و این هشتگ را به داغ‌ترین هشتگ توییتر فارسی تبدیل کردند.

براساس اعلام آمار روز گذشته توییتر،هشتگ های اعتراضی به نماینده ایلام در رتبه های هفت و هشت توییتر فارسی قرار گرفتند

در ادامه برخی توییت‌های کاربران با این هشتگ را می‌خوانیم:

 
یاسر بیگ زاده نوشت: نمایندگانی که خود حاضر به پذیرش شفافیت نیستند چگونه می خواهند پیگیر شفافیت در دولت و سایر بخش های حکومت باشند.
 
 
اکبر یعقوبی نوشت:آقای جلال میرزایی نماینده مجلس؛رای من نوعی به شما شفاف بود،چرا نباید آرا شما برای ما شفاف باشد.
 
 
احسان صحرایی نوشت: طرح شفافیت ارا باعث میشه تا ماه پشت ابر نمونه،اگر ماه از پشت ابر دربیاد نمایندگان مجلس نیز باید از غار در بیان که این برای خیلی از آنها نگران کننده استو به همین دلیل مخالفت می کنند.
 
 
نرگس محمدی نوشت:ای نماینده کاش اینقد که تو رای منفی دادن به شفافیت آرا عجله داشتی تو پیگیری و رفع مشکلات مردم تعصب داشتی
 
 
امیر حسین جمالی نوشت:آیا نمایندگانی که مخالف طرح شفافیت آرا نمایندگان بودند دارای منافعی بودند که اینگونه مخالفت کردند.
 
 
کابری با نام  دریا نوشت:اتاق شیشه ای و شفافیت مالی آنجا که به تسلط نهادهای مالی بین المللی و FATF بینجامد خوب و پسندیده و ضروری است،اما شفافیت آرا مجلس چون موجب آگاهی مردم از جهت گیری نمایندگان و افزایش تعهد و مسئولیت پذیری ایشان می شئد،بد و غیر قابل دفاع است.
 
 
 
کاربری با نام خادم گمنام نوشت:رهبر معظم انقلاب:شفافیت معنایش این است که مسئول در جمهوری اسلامیعملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار دهد این معنای شفافیت است،باید هم بکنند.
 
 
کاربری با نام خدایا مرا پاکیزه بپذیر نوشت:نامه امام علی(ع) به اشعص بن قیس:بیگمان کاری که به تو سپرده شده برای تو طعمه نیست؛بلکه امانتی است بر گردن تو که باید در برابر مافوق خود پاسخگو باشی و از او اطاعت کنی.
 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد