سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33846
|
12:57 - 1397/06/19
نسخه چاپی

مدیرکل اوقاف استان در نشست خبری:

سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود/ تشریح ویژه برنامه های ماه محرم در بقاع متبرکه

سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود/ تشریح ویژه برنامه های ماه محرم در بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه این استان با اجرای برنامه های مختلف از اول ماه محرم برگزار می شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "مرتضی عزیزی"، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: بیشتر موقوفه های ثبت شده در این استان شامل مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن متبرکه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که موقوفات منفعتی نقش مهمی در کمک به فقرا، نیازمندان و کمک به معیشت افراد محروم استان و احیای عدالت اجتماعی خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به اینکه اکنون بیش از 500 مسجد و حسینیه و 63 بقعه متبرکه در استان ایلام وجود دارد که همگی وقفی هستند، افزود: باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب زمینه توسعه وقف های دسته جمعی و مشارکتی ترویج باید.
عزیزی با بیان اینکه مطالبه گری در این نهاد بیشتر از سایر دستگاه هاست، گفت: بسیاری از واقفان بدنبال اطلاع از نحوه هزینه موقوفات خود هستند و در این زمینه اوقاف در نحوه درست هزینه کردن درآمد موقوفات بر اساس نیت واقف اهتمام دارد.
وی اضافه کرد: در این زمینه سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در کشور طراحی و راه اندازی شده که در آن لیست تمامی موقوفات و رقبه های وقف استان ها به همراه نیت واقف و نحوه هزینه آن وارد شده است.

اجرای برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی
وی به برنامه های این نهاد به مناسبت ماه محرم اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه این استان با اجرای برنامه های مختلف از اول ماه محرم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام عزیزی برپایی خیمه های معرفت، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، همایش شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی، همایش رهروان زینب(س)، نهضت بیداری، همایش اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله را از جمله برنامه های این سوگواره در زیارتگاه های این استان برشمرد.
به گفته وی، در ایام اربعین که این استان میزبان زایران است به همین مناسبت موکب تجمیعی اوقاف و امور خیریه هفت استان کشور در مهران برپا و از زایران اربعین پذیرایی خواهد شد.

مرتضی عزیزی,اوقاف ایلام,استان ایلام,ایلام بیدار

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب