سرویس: سیاسی
کد خبر: 33817
|
00:26 - 1397/06/18
نسخه چاپی

موشک باران تروریست‌ها در عراق توسط سپاه +عکس

موشک باران تروریست‌ها در عراق توسط سپاه +عکس
منابع محلی کردستان عراق از اصابت چند موشک به مقرهای حزب دمکرات کردستان در حومه اربیل خبر داده‌اند. برخی منابع منشأ این حملات را ایران اعلام کرده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،منابع خبری و محلی در کردستان عراق امروز شنبه خبر دادند دفتر مرکزی حزب «دمکرات» که در استان اربیل در کردستان عراق است، مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

وبسایت کردستان ۲۴ در سایت عربی خود نوشت: دفتر اصلی حزب دمکرات کردستان در شهرستان کوی‌سنجق از توابع اربیل، هدف حمله موشکی قرار گرفته است.  
 
این منبع به نقل از «ابراهیم جوکلی» نوشت که «تعدادی موشک از جانب [خاک] ایران به دفتر مرکزی حزب [گروهک دمکرات] در فاصله ۶۵ کیلومتری مرز ایران اصابت کرده است».

کردستان ۲۴ با بیان اینکه این حمله چند کشته و زخمی بر جا گذاشته است، نوشت که یک مسئول دیگر [در گروهک] گفته که پنج نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر مجروح شده‌اند. اما برخی منابع دیگر تعداد کشته‌ها را ۱۱ نفر ذکر کرده‌اند.
 
طبق این گزارش، «مصطفی مولودی» دبیر کل ‌و «خالد عزیزی» دبیر کل پیشین [گروهک] حزب دمکرات در میان مجروحان هستند.

تصویری که رسانه های محلی از مجروح شدن خالد عزیزی (فرد نشسته روی تخت) منتشر کرده اند
 
این منبع به نقل از شاهدان عینی نوشت که تعدادی پهپاد در آسمان منطقه دیده شده که احتمالا ماموریت آنان ثبت حمله و نتیجه آن بوده است.

به دلیل نزدیکی مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) وحزب دمکرات کردستان (حدک) هر دو حزب اعلام کردند مورد هدف قرار گرفته‌اند.

همزمان شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئوهایی از مجروحان و محل اصابت این موشک ها را منتشر کرده‌اند. برخی منابع خبری نیز با انتشار تصاویری، منشأ این حملات را خاک ایران اعلام کرده‌اند. این درحالی است که تاکنون هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است.



تیرماه امسال بود که تروریست‌ها با حمله به پاسگاه مرزی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه واقع در روستای دری منطقه مریوان در استان کردستان و انفجار زاغه مهمات، تعداد 10 تن از رزمندگان اسلام را به شهادت رساندند. همان زمان سرلشکر جعفری فرماندهی سپاه وعده انتقام هم‌وزن این جنایت تروریست‌ها را داده بود اما هنوز مشخص نیست حملات امروز تحقق همان وعده است یا بطور کلی این حمله منشأ دیگری داشته است.

منبع: مشرق
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب