سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33816
|
09:26 - 1397/06/18
نسخه چاپی

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام:

مداحان ایلام اهداف قیام عاشورا را تبیین کنند

مداحان ایلام اهداف قیام عاشورا را تبیین کنند
مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید همواره مبین و مبلغ حق باشند و معارف غنی دینی را مستند به روایات و احادیث معتبر در کتاب‌های شیعه را در جامعه بیان کنند

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "وعد مرادبیگی"، مدیر حوزه های علیمه استان ایلام در جمع مداحان هیئت‌های عزاداری استان ایلام اظهار داشت: مداحان ایلام اهداف قیام عاشورا را تبیین کنند.

وی گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید همواره مبین و مبلغ حق باشند و معارف غنی دینی را مستند به روایات و احادیث معتبر در کتاب‌های شیعه را در جامعه بیان کنند و از رقابت و همچنین عناوین غیر مرتبط پرهیز کنند.

وی وظیفه شرعی مداحان را ایجاد روحیه امید و تقرب به ائمه هدی دانست و خاطرنشان کرد: نباید از تریبون مداحان اشعار و مطالبی خوانده شود که دشمنان انقلاب اسلامی و دین ما از آن سوءاستفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) ایلام با ذکر اوصاف مداحان پرداخت و گفت: اخلاص در قول و عمل، مطیع ولایت فقیه و در خط رهبری، بیان الفاظ  پرمحتوا، وزین و اشعاری در بر دارنده مفاهیم متعالی لازمه یک مداح اهل بیت(ع) است و مداح اهل بیت نباید برای گریاندن مستمعان خود به به اشعار غیر واقعی متوسل شود.

مرادبیگی اقدامات دشمنان را در به حاشیه کشاندن مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: مداحان و هیئت‌های عزاداری برای مصون ماندن از انحراف فرمایشات و رهنودهای مقام معظم رهبری را اجرا و مورد عمل قرار دهند که صراط مسقیم همه ما برای احیا دین است.

مدیر حوزه علمیه ایلام بصیرت داشتن را از مهمترین ملزومات هیئت‌های عزاداری دانست و تصریح کرد: بصیر بودن  در مقابل توطئه‌های دشمن برای خطبا، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی ضروری حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد تاکید است.

وی گفت: مراسم‌ سوگواری و عزادری‌های ماه محرم در استان ایلام  پررنگ‌تر و رونق‌تر و با صفای باطن و بصیرت و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری برگزار کنیم تا اجر معنوی آن ذخیره آخرتمان شود.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد