سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33804
|
08:07 - 1397/06/18
نسخه چاپی

اتمام پروژه های نیمه تمام اولویتی اساسی است؛

جاده های سیروان و داستان تلخ وعده های بی عمل + تصاویر

جاده های سیروان و داستان تلخ وعده های بی عمل + تصاویر
وضعیت جاده های سیروان بسیار خطرناک و اسفناک است که این خود مانعی برای پیشرفت آن محسوب می شود.

به گزارشايلام بيدار، پروژه های نیمه تمام برجای مانده از گذشته و کلنگ هایی که همچنان بر زمین مانده، دغدغه ای است که گریبان توسعه شهرستان سیروان را گرفته است.

در این شهرستان جاده هایی وجود دارد که کمینگاه حوادث جبران‌ناپذیر است و مردم از آن به جاده مرگ یاد می کنند؛ زیرا این جاده ها آبستن حوادث بسیاری همچون فوت تا نقص عضو هستند.

وضعیت جاده های سیروان بسیار خطرناک و اسفناک است که این خود مانعی برای پیشرفت آن محسوب می شود و جاده دهستان زنگوان از توابع بخش کارزان به مرکزیت شهرک سرتنگ نسب به دیگر نقاط شهرستان از وضعیت بسیار نامناسب تری برخوردار است.

مدت هاست که از کلنگ زنی پروژه واریانت سرتنگ می گذرد، و این پروژه که قرار بود ظرف چند ماه تکمیل شود، متاسفانه بنا بر دلایلی کار این پروژه مهم اکنون راکد و نیمه کاره به حال حود رها شده و به حالت اغماء فرو رفته است.

در همین سفر سال جاری استاندار به همراه برخی مدیران کل استان به شهرستان سیروان در مورخ دوشنبه مورخ 97/۲/۱۰ بود که بصورت زنده هم از شبکه استانی هم پخش شد، استاندار محترم از مدیر کل راهداری استان پرسید واریانت سرتنگ در چه تاریخی تکمیل خواهد شد؛ که مدیر محترم در پاسخ گفت:  تا قبل از پایان بارندگی ها این طرح تحویل داده خواهد شد؛ اما فصل بارندگی تمام شد و فصل بارندگی جدید نیز در راه است و پس از گذشت 4ماه از آن تاریخ هنوز این طرح به پایان نرسیده است.

در همین پروژه واریانت سرتنگ حوادث ناگوار رانندگی برای شهروندان سیروانی رخ داده که موجبات اعتراض و گلایه آنها را در بر داشته است.

در همین خصوص یکی از رانندگان سیروان به خبرنگار سیروان نوین می گوید: سیروان از جمله شهرستان های استان ایلام است که محورهای مواصلاتی اش از پیچ و خم های فراوان و جاده نامناسب برخوردار است.

وی افزود: یکی از محورهای مواصلاتی سیروان منطقه دهستان زنگوان است و با توجه به اینکه در مرکزیت شهرستان قرار دارد، ترددهای زیادی از این محور انجام می شود و این تردد در ایام تعطیل افزایش چشمگیرتری دارد.

این راننده سیروانی اظهار داشت: مسئولان پروژه واریانت سرتنگ را جهت بهبود و تعریض یکی از نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان، کلنگ زنی کردند و قرار شد زود آنرا تکیل کنند، اما متاسفانه می بینیم چند وقتی است روند اجرای آن در حال تعطیلی است و این خود به معضلی دیگر برای رانندگان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نامناسب بودن و پیچ های زیاد در جاده های این منطقه به عنوان یکی از جاده‌های پرتردد، هر چند وقت یک بار اخبار ناخوشایندی را برای مردم به همراه دارد، افزود: متاسفانه تصادفاتی که در این منطقه به ویژه در همین منطقه سرتگ رخ می دهد، هرساله عده بسیاری را دچار خسارت جانی و مالی می کند.

این شهروندان سیرانی در خصوص پروژه واریانت سرتنگ می گوید: قطعا این نیاز وجود دارد که مشکلات نقاط حادثه خیز سیروان پیگیری و رفع شود و رفع این مشکل به بهبود وضعیت شهرستان بسیار کمک خواهد کرد.

وی افزود: وضعیت نامناسب راه های ارتباطی سیروان از عوامل خطر ساز و حادثه آفرین برای خانواده هاست و توجه ویژه مسئولان به این امر مهم را می طلبد.

دوستی یکی دیگر از شهروندان سیروانی اظهار داشت: در همین پروژه واریانت سرتنگ، شاهد چندین حادثه تصادف رانندگی برای خودروهای شهروندان و حتی خودروهای دولتی بوده ایم که خسارت شدید مادی و معنوی به رانندگان و سرنشینان وارد شده و در بیشتر مواقع جاده دلیل اصلی این تصادفات اعلام شده است.

وی ادامه داد: منطقه دهستان زنگوان خود از جمله مناطق حادثه خیز شهرستان بود و اکنون بیشتر شده و نیازمند این است از محل اعتبارات محورهای حادثه خیز، به آن اعتبار بیشتری اختصاص داده شود.

این شهروند سیروانی تصریح کرد: مسئولان در خصوص این جاده باید بیشتر احساس مسئولیت کرده و با پیگیری اعتبار لازم برای آن، هرچه زودتر آنرا تکمیل نمایند.

این راننده سیروانی با اشاره به اینکه جاده محور لومار به سرتنگ نیمه کاره رها شده و به دلیل غیر استاندارد بودن باعث تصادفات بسیاری شده است، بیان کرد: جاده های مواصلاتی شهرستان همچنان خطرناک بوده و با شروع تعطیلات و مسافرت گردشگران به شهرستان سیروان، قطعا رانندگان گردشگران و ناآشنا با مشکلات عدیده ای مواجه شده و باید شاهد و ناظر تصادفات فراوانی باشیم.

این راننده سیروانی گفت: در سفر استاندار و هیات استانی در اردیبهشت ماه، قرار شد جاده های شهرستان در اولویت قرار گرفته و هرچه سریعتر تمام شوند و این امر می طلبد که تلاش مسئولان بر این باشد و از محل اعتبارات استانی و ملی در جهت رفع مشکل این جاده، اعتبار لازم اختصاص داده شود تا خسارتهای مالی و جانی به شهروندان کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که مسئولان شهرستانی و استانی مربوطه نسبت به بهسازی جاده شهرستان و پروژه واریانت سرتنگ اقدامات شایسته ای انجام دهند.

این شهروند بااشاره به آسیب های این جاده به خودروها گفت: به دلیل خاکی و نامناسب بودن جاده، رانندگان و خودروهایشان هزینه های زیادی متحمل می شود که این مشکلات، ارمغان کم کاری مسئولان، نسبت به تکمیل زیر ساخت های جاده ای این شهرستان محروم است.

وی افزود: ما که در شهرک سرتنگ زندگی می کنیم هر روز چندین نوبت از محل این پروژه عبور می کنیم و هزینه های ناشی از استاندارد نبودن جاده برای ما بسیار بالا رفته به صورتی که تمام حقوق و درآمد ماهیانه ام را صرف خودرو می کنم.

وی ادامه داد: جاده و بهسازی و تعریض آن امروز یکی از مطالبات مردم ساکن در این منطقه است که از مسئولان انتظار مساعدت و تلاش بیشتری دارند.

این راننده سیروانی خاطر نشان کرد: مشکل عمده شهرستان سیروان جاده است و نامناسب بودن جاده نمی گذارد که گردشگران آنطور که شایسته است به شهرستان سیروان که یکی از زیباترین شهرستان های استان ایلام است، سفر کنند و طبیعت زیبای این منطقه را ببینند، و از دیدن مناظر و مراتع زیبای آن لذت برند، بنابراین مسئولان بایستی فکر چاره ای مناسب باشند.

وی اضافه کرد: در صورت مساعد شدن وضعیت جاده های این بخش علاوه بر رفاه و آسایش ساکنان آن می توان خیل زیادی از گردشگران مشتاق به این منطقه بکر، زیبا و خوش آب و هوا را نیز جذب کرد و تورهای گردشگری برای آنان برگزار نمود؛ کاری که اکنون از سوی سایر شهرهایی که گردشگر می پذیرند در حال انجام است، اما وضعیت جاده ها گردشگران را راغب به سفری دوباره به این منطقه نمی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه ها قطعا در روند بهبود وضعیت مردم موثر بوده و می تواند تا حدودی شهرستان را از مهاجرت، بن بست و محرومیت در بیاورد.

 

امروز سیروان به یکی از نقاط گردشگری استان تبدیل شده و وجود جاذبه های طبیعی در این منطقه می طلبد که برای تعریض و بهسازی جاده و تکمیل پروژه های نیمه تمام آن اقدام عملی انجام شود.

مردم شهرستان سیروان با تقدیم بیش از 250شهید و صدها جانباز و ایثارگر نقش ارزنده ای در حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده اند و مردم این منطقه انتظار دارند مسئولان استانی و شهرستانی بیشتر به فکر آنها باشند و در فصل بودجه ریزی اعتباری برای بهسازی و تعریض جاده این منطقه در نظر گرفته و پروژه های نیمه تمام را به پایان رسانده و به مطالبات و دغدغه های مردم این دیار هم توجه کنند.

 
سیروان نوین

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد