سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33799
|
11:22 - 1397/06/17
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام:

17 شهریور آغاز اضمحلال رژیم پهلوی بود/ ردپای امریکا در به آتش کشیدن سرکنسولگری ایران در بصره

17 شهریور آغاز اضمحلال رژیم پهلوی بود/ ردپای امریکا در به آتش کشیدن سرکنسولگری ایران در بصره
معاون استاندار ایلام گفت: قیام خونین 17 شهریور باعث سرنگونی رژیم طاغوت و شکلگیری انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد نوذری"، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام صبح امروز در مراسم بزرگداشت 17 شهریور در محل مسجد جامع شهر ایلام با گرامیداشت شهدای این روز گفت: از ابتدای نهضت ملت ایران برای سرنگونی رژیم فاسد و وابسته ستمشاهی روزهای تعیین کننده بسیاری وجود دارد ولی در این میان جایگاه و نقش مردم در قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ بسیار ممتاز و ویژه است.

وی اظهار کرد: رژیم پهلوی در این روز که به جمعه سیاه معروف است دست به جنایتی بسیار بزرگ زد و خون تعداد کثیری از اقشار مختلف مردم را به زمین ریخت تا بیش از گذشته چهره کریه خود را در منظر عموم مردم روشن کند.

نوذری افزود: جنایتی که رژیم محمدرضا شاه پهلوی در ۱۷ شهریور ۵۷ مرتکب شد موجب شد نهضت شور و ایعاد گسترده تری بگیرد و همه مردم با حضور در خیابان ها و تظاهرات های گسترده فریاد آزادی و استقلال طلبی خود را از دست این رژیم سفاک و خونریز به صدا در آورند.

این مسئول خاطرنشان کرد: روز سیزدهم شهریور ماه که مصادف با عید فطر بود، دولت وقت اجازه داد، مردم در سراسر کشور برای برپایی نماز عید فطر جمع شوند. نماز عید در چند نقطه تهران از جمله در میدان شهدا (ژاله) به امامت علامه یحیی نوری خوانده شد و بعد از پایان نماز، مردم درحالیکه پیراهن های خونین شهدای شب های قبل را بر سر چوب زده بودند در مسیر خیابان 17 شهریور (شهباز) به راهپیمایی پرداختند. با برگزاری نماز عید فطر در سایر مناطق تهران، راهپیمایی عظیمی شکل گرفت.

وی عنوان کرد: به دنبال تظاهرات گسترده ی روز پنج شنبه شانزدهم شهریور ماه و دعوت مردم به برگزاری تظاهرات در روز جمعه هفدهم شهریور ماه، انقلاب وارد یکی دیگر از برهه های حساس خود شد. پایداری و استقامت ملت ایران به خصوص درراهپیمایی روز شانزدهم شهریور ماه رژیم را با چالشی جدی مواجه ساخت

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: در واقع قیام خونین 17 شهریور باعث سرنگونی رژیم طاغوت و شکلگیری انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

نوذری در ادامه سخنان خود به حادثه آتش گرفتن سرکنسولگری ایران در بصره اشاره و گفت: در پشت پرده این اقدام رد پای امریکا و اسرائیل وجود دارد.

 

وی بیان کرد: 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب