سرویس: سیاسی
کد خبر: 33795
|
10:52 - 1397/06/17
نسخه چاپی

روایت کاربران مجازی از رانت 7 هزار میلیاردی برای کارگزاران/ دستور معاون اول دولت برای پرداخت وام 500 میلیون دلاری به #عمران_کرمان

روایت کاربران مجازی از رانت 7 هزار میلیاردی برای کارگزاران/ دستور معاون اول دولت برای پرداخت وام 500 میلیون دلاری به #عمران_کرمان
طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر یک فساد کلان از سوی برخی از افراد منتسب به حزب کارگزاران در تعداد زیادی از کانال های تلگرامی منتشر شد که بلافاصله کاربران در توئیتر نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارشايلام بيدار،طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر یک فساد کلان از سوی برخی از افراد منتسب به حزب کارگزاران در تعداد زیادی از کانال های تلگرامی منتشر شد که بلافاصله کاربران در توئیتر نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

خبر منتشر شده حاکی از جلوگیری قوه قضاییه از فساد۷۰۰۰میلیاردی حسین مرعشی، بوده که بر اساس آن با دستور قوه قضائیه روند اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون دلاری(بیش از۷۰۰۰میلیارد تومان) به یکی از اعضای مرکزیت حزب کارگزاران که با رانت دولت در حال به سرانجام رسیدن بود، متوقف شد.


بنا بر این خبر که در کانال های تلگرامی دست به دست شده است، دولت به بهانه احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک، مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به «شرکت #عمران_کرمان » با عاملیت حسین مرعشی تخصیص داده بود اما از ابتدای طرح این موضوع یکی از دستگاه های نظارتی دولتی نسبت به این مساله مشکوک و دستور توقف این واگذاری را صادر کرد. در ادامه با دخالت مستقیم جهانگیری، وی شخصا دستور توقف را بلااثر کرده و واگذاری این رقم با همکاری مرتضی شهید زاده (عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی) ادامه پیدا می کند.


در این خبر ها آمده است که اگرچه علت مردود شدن این طرح از سوی نهاد نظارتی دولتی، همکاری حسین مرعشی و هم چنین ارتباطات گسترده شهرام جزایری با این پرونده بود اما عاملین اجرای این طرح به خاطر دور زدن  قانون شرکت جدیدی با عنوان «شرکت عمران و توسعه گلخانه های استان کرمان» تاسیس کرده و دستور پرداخت ۴۵۵ میلیون یورویی به بهانه تاسیس گلخانه را مجددا از دولت می گیرند.

این رانت 7 هزار میلیاردی و یا 500 میلیون دلاری به سوژه داغ این روزهای شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر هم تبدیل شده است به طوری که کاربران زیادی با هشتگ #عمران_کرمان به فساد سازمان یافته و ورود پول های کثیف به حزب کارگزاران انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسئولان متولی به این مساله هستند.

در ادامه انتشار این خبرها هنوز واکنشی از سوی دبیر کل کارگزارن و سخنگوی آن دیده نشده است و به نظر می رسد این حزب همانند پرونده رشت الکتریک سعی ندارد در خصوص پرونده عمران کرمان نیز پاسخی به افکار عمومی ارائه کند.

شبکه اطلاع رسانی دانا بدون رد یا تأیید این خبر در خصوص انتشار جوابیه این حزب اعلام آمادگی می کند که در صورت وجود سند یا اسنادی دال بر رد محتواهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی از سوی حزب کارگزاران، این اسناد را منتشر کند.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب