سرویس: سیاسی
کد خبر: 33774
|
10:36 - 1397/06/15
نسخه چاپی

پوتین روز جمعه با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار خواهد کرد

پوتین روز جمعه با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار خواهد کرد
مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" در جریان سفر خود به تهران، علاوه بر شرکت در نشست سران سه‌جانبه پیرامون اوضاع سوریه، با رهبر انقلاب اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" در حاشیه نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران 7 سپتامبر (16 شهریور)، مذاکرات جداگانه‌ای با سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران خواهد داشت.

اوشاکوف در کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد: «برای رئیس جمهور روسیه در سفر به تهران سه ملاقات دوجانبه، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و همچنین مذاکرات جداگانه ولادیمیر پوتین با "حسن روحانی" و "رجب طیب اردوغان"، روسای جمهوری ایران و ترکیه در نظر گرفته شده است.»

به گفته این مقام بلندپایه کاخ کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود مسائل مربوط به سوریه و همچنین ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه و البته اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با تهران را مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز به همین ترتیب روابط دو جانبه و اوضاع پیرامون سوریه بررسی خواهد شد.

مشاور پوتین همچنین یادآور شد که روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در پایان مذاکرات سه‌جانبه خود در تهران در چارچوب مذاکرات آستانه، بیانیه مشترکی را تصویب خواهند نمود.

اوشاکوف افزود: «این سومین دیدار رهبران سه کشور ضامن صلح در سوریه است و مسلما در جریان آن اوضاع پیرامون این کشور و همچنین اقدامات لازم برای حل و فصل درازمدت اوضاع در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و البته تدابیر مشخصی نیز در زمینه مبارزه با تروریسم، بهبود اوضاع انسانی در سوریه و همچنین پیشبرد مذاکرات صلح بین سوری‌ها بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ خواهد شد.

به گفته وی، نشست سران سه‌جانبه در تهران ابتدا به صورت غیرعلنی انجام شده و در پایان این مذاکرات، بیانیه مشترک به تصویب رسیده و رهبران سه کشور در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی ارزیابی و دیدگاه‌ها خود را بیان خواهند کرد.

نشست سران تهران، سومین دیدار روسای جمهوری روسیه، تهران و ترکیه پیرامون حل و فصل اوضاع در سوریه خواهد بود. نخستین نشست در ماه نوامبر سال 2017 در بندر سوچی انجام گرفت، نشست سران بعدی در اوایل ماه آوریل در آنکارا انجام شد که در پایان آن بیانیه مشترکی تصویب شد که در آن بر ادامه کار بدین شکل و در بالاترین سطح تاکید شده بود.

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب