سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33749
|
12:24 - 1397/06/14
نسخه چاپی

واکنش شرکت استیل کورد دره شهر به یک خبر:

اخبار کذب نتیجه ای جزآسیب به تولید ملی ندارد/حسابهای شرکت شفاف و حسابرسی شده است

اخبار کذب نتیجه ای جزآسیب به تولید ملی ندارد/حسابهای شرکت شفاف و حسابرسی شده است
در پی انتشار خبری در سایتها و کانالهای خبری استان مبنی بر گرفتن وام 23 میلیون یورویی توسط یک اقا زاده شرکت استیل کورد ماداکتوی دره شهر به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارشايلام بيدار،  پیرو اخبارمنتشر شده پیرامون کارخانه تولید سیم فولادی تایر در شهرستان دره‌شهر با عنوان (وام 23 میلیون یورویی به یک اقازاده) در برخی از سایتهای خبری استان،روابط عمومی شرکت ماداکتو استیل کرد جوابیه ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است:

1.  جواز تأسیس خط تولید این شرکت در سال ۱۳۸۹ صادر گردیده است.

2. این شرکت بعنوان اولین شرکت سهامی عام دره شهر ثبت و نماد ان نیز در تابلوی بورس و اوراق بهادار کشور فعال است.

3.  مصوبه وام ارزی اختصاص یافته به این شرکت در بهمن ماه ۱۳۸۹ تصویب و ابلاغ گردیده است، مضافا اینکه وام ارزی صرفا جهت خرید ماشین آلات خط تولید اختصاص یافته است. لذا محل مصرف تسهیلات کاملا روشن بوده و اساسا پرداخت ارز در قالب اعتبار اسنادی و بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی و بطور مستقیم به سازنده خارجی ماشین آلات انجام شده است.

4.  علیرغم تحریم شبکه بانکی در سالهای ۹۱ تا ۹۵، این شرکت ساخت سالنهای تولید را به اتمام رساند تا بتواند در حداقل زمان ممکن پس از رفع تحریمها، نسبت به حمل ماشین آلات به محل کارخانه اقدام نماید.

5. ماشین آلات پیشرفته و به روز خط تولید، پس از رفع تحریمها، در حد فاصل تیرماه ۹۵ لغایت شهریور ۹۶ به طور کامل به محل کارخانه منتقل گردیده است.

6. در حال حاضر نصب کلیه ماشین آلات و تجهیزات جانبی و راه اندازی خط تولید به اتمام رسیده و تولید آزمایشی محصول آغاز گردیده است.

7. محصول تولیدی این شرکت یکی از مواد مصرفی استراتژیک صنایع لاستیک سازی می‌باشد که در حال حاضر تماما وارداتی بوده و برای اولین بار در کشور تولید خواهد شد. خط تولید این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و تولید محصول با کیفیت، با تمام توان نیاز تولیدکنندگان تایر رادیال در کشور را تأمین خواهیم نمود. علاوه بر آن، مطالعه و بررسی طرحهای توسعه‌ای متناسب با نیاز صنعت تایر در آینده، در دستور کار قرار دارد.

8. با بهره برداری از این کارخانه، نیاز فعلی کشور به واردات استیل کورد در بخش تایرهای رادیال خودرو سواری به طور کامل مرتفع خواهد شد و علاوه بر خودکفایی، سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.

9. بهره برداری از این خط تولید، حاصل تلاشهای شبانه روزی پرسنل زحمتکش، جوانان متخصص و دلسوز شهرستان دره‌ شهر و حمایتهای بی‌دریغ مدیران محترم استان و شهرستان بوده و انشالله گامی مهم در جهت توسعه صنعتی و آغازی برای ورود سایر صنایع پیشرفته به این شهرستان خواهد بود.

10. به طور حتم، تولید کالای ایرانی برای اولین بار در خاورمیانه، خودکفایی در تولید سیم فولادی تایر، ایجاد ۲۲۰ فرصت شغلی مستقیم، صرفه جویی ارزی و توسعه صنعت در استان ایلام و شهرستان دره‌شهر، گامی ارزشمند در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی بوده و تحقق این اهداف در سال حمایت از کالای ایرانی را وظیفه و افتخار خود می‌دانیم. 

 11.  از ابتدای فعالیت شرکت استیل کورد تمامی حسابهای مالی حسابرسی شده است

12. حضور در بورس نشانه عملکرد شفاف مالی شرکت بوده و نیز اطلاعات مالی شرکت براساس قوانین سازمان بورس منتشر شده و خواهد شد.

13.  انتشار این نوع اخبار و شایعات کذب، بدون بررسی و در نظر گرفتن حقایق، نتیجه‌ای جز آسیب رساندن به تولید ملی، حمایت از دلالان و واردکنندگان و ایجاد جوّ یأس و ناامیدی در جامعه نخواهد داشت. لذا انتظار می‌رود مدیران مسئول فرهیخته سایتها و خبرگزاریهای استانی، توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

14.  این شرکت حق پیگیری قضایی اکاذیب منتشر شده در برخی از سایتهای خبری، علی الخصوص سایتهایی که پس از حذف خبر در منابع اصلی اقدام به بازنشر آن کردند و از انتشار جوابیه این شرکت نیز امتناع نمودند، را برای خود محفوظ می‌دارد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب