سرویس: سیاسی
کد خبر: 33744
|
22:41 - 1397/06/13
نسخه چاپی

آغاز هجمه اصلاح طلبان در آستانه ماه محرم؛

مجید انصاری: مداحان موضوعات را قاطی كرده‌اند/«كل يوم عاشورا» توجیه کارشان شده/ در كربلا هم هرکس در جايگاه خودش قرار داشت/ مداحی تبديل به بيزينس پر سود شده

مجید انصاری: مداحان موضوعات را قاطی كرده‌اند/«كل يوم عاشورا» توجیه کارشان شده/ در كربلا هم هرکس در جايگاه خودش قرار داشت/ مداحی تبديل به بيزينس پر سود شده
عنصر برجسته جریان اصلاحات گفت: متاسفانه مدتي است برخي از مداحان منتسب به يك جريان افراطي سياسي اين تريبون را وسيله‌ای برای تخريب و اهانت به ديگران قرار داده‌اند كه متاسفانه اين بداخلاقي سياسي در حال ترويج است.

به گزارشايلام بيدار،با نزدیک شده به ایام عزای سالار شهیدان، بار دیگر اصلاح طلبان دست به قلم و مصاحبه شدند تا در پس پرده اظهارات مثبت و دلسوزانه، اهداف سیاسی و حزبی خود را پیش ببرند. بدون شک ننگ هجمه به عزای سالار شهیدان در روزنامه های زنجیره ای در ایام حاکمیت جریان دوم خرداد، هتک حرمت خیمه های عزای اباعبدالله الحسین(ع) و یا رقص و پایکوبی امت خداجو! در روز عاشورای سال 88 از پیشانی این جریان پاک نخواهد شد. همان جریانی که از حماسه اربعین به دنبال انباشت زباله ها برای انتقاد می گردد. فارغ از این دست مصادیق که متاسفانه موارد زیادی برای یادآوری موجود هست، این بار روزنامه اصلاح طلب اعتماد به سراغ مجید انصاری رفته و به بهانه توصیه اخیر آیت الله مکارم با این عنصر اصلاح طلب گفتگو کرده که بدون هیچ توضیحی از حقایق تاسف بار در قاموس تفکر جریان مدعی اصلاح طلبی خاصه پیرامون واهمه شدید از اسلام انقلابی و پرداخت به مسائل روز پرده بر می دارد.


بخش هایی از این اظهارات را در ادامه خواهید خواند:

*انتظار مي‌رود در مراسم‌هاي عزاداري و سوگواري اين بزرگواران مداحان با رعايت اخلاق، ادب و نزاكت طبق سنت گذشته اين مجالس عمل كنند.

*مردم براي انجام وظيفه ديني يا ابراز علاقه خود به اهل بيت(ع) مي‌آيند لذا انتظار ندارند اين مجالس به مسائل سياسي آن‌هم از نوع سياست بازي و خط بازي آلوده شود.

*ورود مداحان به اين وادي هم به جايگاه خودشان و هم به جايگاه مجالس ديني آسيب جدي وارد كرده و مي‌كند.

*در سال‌هاي اخير برخي از مداحان كه مورد حمايت رسانه‌هاي خاص قرار داشته و ترويج و تبليغ نيز مي‌شوند با هتاكي و بي‌ادبي نسبت به شخصيت‌هاي بزرگ و مسوولان كشور، مجالس مقدس ديني را به ميتينگ‌هاي سياسي، جلسات باندي، گروهي و حزبي تبديل كرده‌اند.

*اين اقدام قطعا در ميان مدت و دراز مدت به‌شدت بر اصل جايگاه و فلسفه تاسيس اين مجالس تاثير خواهد گذاشت كه يكي از نمود‌هاي عيني آن خلوت شدن مجالس و مراسم‌ها خواهد بود.

*در پاره‌اي از موارد به جاي آنكه با مداحان هتاك برخورد شود، آنها مورد تشويق و تمجيد قرار گرفتند و همين سبب شد تا اين اشتباه براي برخي مداحان خاص تبديل به يك رويه شود. اين مداحان در برخي موارد پارا از گليم خود فراتر گذاشته و به ساحت مراجع، شخصيت‌هاي برجسته انقلاب و مسوولان كشور توهين كردند و برخوردي نيز با آنان صورت نگرفت.

*همين عدم برخورد سبب شده تا اين مداحان متصور شوند برخورد درستي دارند. من اين پديده را يك آسيب جدي براي جامعه مداحان مي‌دانم.

*قاطبه مداحان افراد محترمي بوده كه وظيفه خود را به خوبي انجام مي‌دهند. اين افراد در انتخاب اشعار و متون دقت لازم را به خرج داده و از پرداختن به حاشيه‌هاي غير مرتبط پرهيز مي‌كنند اما متاسفانه مدتي است برخي از مداحان منتسب به يك جريان افراطي سياسي اين تريبون را وسيله‌اي براي تخريب و اهانت به ديگران قرار داده‌اند كه متاسفانه اين بداخلاقي سياسي در حال ترويج است.

*قسمت تلخ اين اتفاقات آن است كه بعضا ما شاهد بوده‌ايم چنين مراسم‌هايي از تريبون‌هاي رسمي مانند صدا و سيما پخش و ترويج مي‌شود. يكي ديگر از اتفاقات ناگواري كه رخ مي‌دهد، دعوت اين قشر از مداحان به مراسم‌هاي رسمي است. زماني كه اين مداحان به مراسم‌هاي منتسب به نظام دعوت و اشعار و سخنان آنها از تريبون‌هاي رسمي منتشر مي‌شود، طبيعي است كه اين منكر ترويج مي‌شود.

*مسائل سياسي با سياسي‌بازي، خط بازي و جناح بازي تفاوت اساسي دارد. حتي گويندگان و سخنوران كه مسائل را تحليل مي‌كنند، تحليل فلسفه عاشورا، فلسفه قيام امام حسين(ع) و بيان فضايل ائمه اطهار(ع) و تطبيق اين موضوعات با مسائل روز جامعه را مشروط بر آن مي‌دانند كه اولا با آگاهي و علم كامل از مسائل باشد. ثانيا اين تطبيق بايد بدون اهانت، تخريب، غرض‌ورزي و جناح بازي باشد.

*اين مداحان بايد بدانند براي عزاداري و مرثيه خواني دعوت مي‌شوند نه تحليل مسائل سياسي. اين موضوعات در حوزه صلاحيت اين افراد نيست. 

*مداحي با سوءاستفاده از تريبون دعاي عرفه كه مردم براي شنيدن دعا آمده‌اند، بخواهد به رييس‌جمهور اهانت كند اصلا كار درستي نيست. در آن مراسم براي خواندن دعا و مناجات آمده‌اند نه شنيدن تحليل سياسي....مردم اگر بخواهند تحليل سياسي بشنوند، به ميتينگ سياسي مي‌روند نه دعاي عرفه و هيئات مذهبي.

*متاسفانه مداحان موضوعات را با يكديگر قاطي كرده‌اند. اين اتفاق به دين مردم آسيب مي‌زند. تحليل سياسي با شعر و مداحي بيان نمي‌شود.


*فلسفه و شكل مداحي از گذشته با چنين مسائلي در مغايرت بوده و بيان كردن كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا براي بيان مسائل سياسي از تريبون مداحي توجيه است. در كربلا نيز هر فردي در جايگاه خود قرار دارد.

*متاسفانه همين‌طور است. پيش از انقلاب مداحي در كشور ما يك شغل و حرفه نبود بلكه افراد مختلف به واسطه علاقه به اهل بيت(ع) و صداي خوشي كه داشتند...متاسفانه در سال‌هاي اخير مداحي تبديل به يك بيزينس پر سود شده است. به همين دليل افرادي به عنوان مداح حرفه‌اي پيشه خود را مداحي انتخاب كرده و رسانه‌هاي رسمي كشور نيز به ترويج و تبليغ آنها مشغول هستند.
 
انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد