سرویس: بین الملل
کد خبر: 33734
|
09:21 - 1397/06/14
نسخه چاپی

مسکو: امیدواریم «خروج آمریکا از برجام» در نشست آینده شورای امنیت بررسی شود

مسکو: امیدواریم «خروج آمریکا از برجام» در نشست آینده شورای امنیت بررسی شود
یک دیپلمات ارشد روسیه ضمن اشاره به لزوم بررسی دلیل خروج آمریکا از برجام در نشست آتی شورای امنیت گفت، موضوع‌‌های مرتبط با ایران تنها می‌تواند در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت مورد بحث قرار گیرد.

به گزارشايلام بيدار،یک مقام ارشد روسیه سه شنبه شب (به وقت تهران) گفت که مسکو امیدوار است خروج آمریکا از برجام در نشست سطح بالای آینده شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار گیرد.

 به نوشته خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری پولانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان‌ ملل متحد گفت: «روسیه امیدوار است خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در نشست سطح بالای شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار گیرد.»

وی در ادامه افزود: «مایلم یادآوری کنم از برنامه‌هایی در زمینه برگزاری نشست سطح بالا در شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران  و در تاریخ  26 سپتامبر (چهارم مهر) آگاهی داریم. ما امیدواریم که بسیاری از جنبه‌های مرتبط با خروج آمریکا از برجام  در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.»

پولانسکی افزود که موضوع‌‌های مرتبط با ایران تنها می‌تواند در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از برجام مورد بحث قرار گیرد.

«نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از قصد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش برای بر عهده گرفتن ریاست یکی از نشست‌های شورای امنیت خبر داد. قرار است این نشست همزمان با مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود.

برنامه جامع اقدام مشترک، میان ایران و پنج کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرفین رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام می‌گویند می‌خواهند این توافق را حفظ کنند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدود ساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد