سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33730
|
07:27 - 1397/06/14
نسخه چاپی

معاون استانداری ایلام:

استفاده اقتصادی از تردد زائران اربعین/ نیازهای زائران امکان سنجی شود

استفاده اقتصادی از تردد زائران اربعین/ نیازهای زائران امکان سنجی شود
معاون امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: نیازهای زائران اربعین در بخش های مختلف امکان سنجی شود.

به گزارشايلام بيدار،ایوب درویشی"، معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: نگاه جدیدی بر موضوع اربعین و استفاده اقتصادی از این ظرفیت بر استان حاکم شده است که مردم و بازاریان باید با استفاده از این فرصت، استان را به سمت توسعه سوق دهند.

و ی اظهارکرد: سالانه بیش از دو میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد می کند و ما باید برنامه ریزی ها را به سمت استفاده مطلوب از این ظرفیت سوق دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام، خواستار تداوم فعالیت های اقتصادی مرتبط با زائران در طول سال شد و اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته اقتصادی اربعین، فعالیت و گشودن باب جدیدی در ذیل ستاد اربعین است که با هدف اقتصادی کردن مقوله اربعین فعالیتش را آغاز کرده است.

وی، تدوین سند جامع اربعین را یکی از کارهای اساسی و ارزشمند دانست و ادامه داد: این کمیته با ارائه طرح های کارشناسی دراز مدت و کوتاه مدت در جهت تدوین سند جامع اربعین مشارکت می کند.

درویشی، خواستار نیازسنجی زائران و هدفگذاری فعالیت های اقتصادی مسیر تردد زائران شد و تاکید کرد: نباید خود و فعالیت هایمان را به اربعین محدود کنیم چرا که بخش زیادی از زادران عتبات عالیات غیر از ایام اربعین به کشور عراق سفر می کنند.

رئیس کمیته اقتصادی اربعین استان ایلام با اشاره به نقش مسئولان در معرفی ظرفت های استان ایلام در بخش های مختلف تصریح کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و ساماندهی اسکان زائران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: دسته بندی زائرسراها، هتل ها، هتل آپارتمان ها و اسکان های صلواتی مردمی و معرفی آن ها به زائران در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا شاهد هیچ مشکلی از نظر تامین امنیت زائران نباشیم.

ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات درایام اربعین


معاون صنایع دستی استان ایلام نیز اظهار داشت: برای بحث اقتصادی اربعین کارهای خوبی در دست اجراست که یکی از مهمترین آنها ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در شهرها و مکان ها تردد اصلی زائران است.
نورالدین محسنی تصریح کرد: میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی در صورت وجود داشتن فضا، امکان دایر کردن این نمایشگاه ها را دارد.
وی افزود: در نمایشگاه ها علاوه بر فروش سوغات و صنایع دستی، ظرفیت های استان در بخش های مختلف نیز معرفی می شوند.
استفاده از خانه های بوم گردی استان برای اسکان زائران، ایجاد کانکس های اطلاع رسانی ،ساماندهی دست فروشان، تامین مواد غذایی از تولیدات و واحدهای صنفی استان و ... از دیگر مصوبات و موارد مورد بحث جلسه بود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب