سرویس: سیاسی
کد خبر: 33719
|
13:29 - 1397/06/13
نسخه چاپی

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی؛

دولت می‌تواند با رویکرد جهادی و عبور از افراد رانت­خواه مشکلات کشور را حل کند

دولت می‌تواند با رویکرد جهادی و عبور از افراد رانت­خواه مشکلات کشور را حل کند
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) در بیانیه‌ای تاکید کرد این جبهه بر این باور است این دولت هنوز می‌تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریان‌­های غیرانقلابی و رانت­خواه، مشکلات کشور را حل کند.

به گزارشايلام بيدار،جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا)، پیرامون «اولویت‌های دوران جنگ اقتصادی» بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَیِّئَةٌ یَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما یَعْمَلُونَ مُحِیطٌ.سوره آل عمران آیه 120

انقلاب اسلامی به برکت توجهات حضرت «ولی­عصر (عج)» و به لطف پی­روزی ­های هوشمندانه و مخلصانه­ بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه­ انقلاب اسلامی و مجاهدت مردم رشید ایران، طی چهل سال عمر پر برکت خود، دستاوردهای بی­نظیری را به ارمغان آورده و قله‌­های افتخار را یکی پس از دیگری فتح نموده است و این در حالی است که چالش­ها و تهدیدات فراوانی را نیز در پیش روی دارد.

الف) با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، همت ملت ایران در پیگیری اهداف انقلاب به نتیجه نشست و امروز استقلال، آزادی، عدالت، پیشرفت معنوی و پیشرفت مادی ایران اسلامی در کنار مظلوم نوازی و ظلم ستیزی آن منشاء تغییر موازنه قدرت در سطح جهان و الگویی برای ملت ها قرار گرفته است. گرچه راه طی شده پر افتخار و مقایسه اش با گذشته ظلم آشکار است، باید اذعان کرد فاصله با قله های هدف گذاری شده انقلاب، همچنان بسیار زیاد و عقب ماندگی از طی مسیر در برخی زمینه ها خصوصا عدالت اجتماعی قابل دفاع نیست و مورد مطالبه جدی مردم فداکار ایران و رهبری معظم انقلاب است. طبعا جبران مافات و تحقق مناسب اهداف مذکور، نیازمند همت و فداکاری مضاعف همگان بویژه مسئولان کشور در تحولی فراگیر است که به فضل الهی شهد شیرین آن را مردم عزیزمان خواهند چشید.

ب) دسیسه‌های هزینه زای چهل ساله دشمنان انقلاب اسلامی بویژه شیطان بزرگ آمریکا برعلیه مردم ایران ناموفق بوده است تا جایی که آخرین شکست آمریکا در هماوردی منطقه ای خود با انقلاب اسلامی علی رغم تقبل هزینه هفت هزار میلیارد دلاری آن در غرب آسیا و شمال آفریقا، اسباب استیصال آمریکا و همپیمانانش را فراهم کرده است.

ج) ملت شریف ایران به خوبی می­دانند که دشمنان انقلاب اسلامی و در رأس آن­ها آمریکای جنایتکار، خواهان تضعیف پایگاه اجتماعی نظام اسلامی از طریق جنگ روانی و القای ناامیدی هستند. ناگفته پیداست که نزدیکترین تهدید پیش­روی ایران اسلامی، تشدید جنگ اقتصادی و اعمال تحریم­های ظالمانه آمریکا به منظور رویگردانی مردم از انقلاب اسلامی و ایجاد آشوب و ناامنی با استفاده از بستر سوءتدبیر، ضعف مدیریت و در پاره ای موارد وابستگی یا دلبستگی برخی مدیران به بیگانگان است. دور جدید این دشمنی­‌ها با همسویی دولتهای مرتجع منطقه‌­ای خصوصا رژیم متخاصم آل سعود و پادویی جانیان انسان نمای گروهک­های ضدانقلاب دهه‌ شصت که البته فاقد پشتوانه اجتماعی هستند، آغاز شده است، لیکن به فضل الهی امت شهیدپرور ایران با درک صحیح و دقیق از اوضاع کنونی کشور و شعار مقتدرانه­ی «نه جنگ، نه مذاکره»، با تکیه بر توانمندی­های موجود و تفوق بر مشکلات، بار دیگر ناکامی دشمنان را رقم خواهد زد.

د) در شرایط حساس کنونی پافشاری بر ادامه روند نابسامان فعلی کشور دشمنی هوشمندانه یا سطحی نگریست. توصیه های سیاسی به استعفاء یا برکناری روسای قوا ـ بدون عارضه یابی دقیق کارشناسی و مطالبه تغییر و تحول در مدیریت بخشهای مختلف ـ جز بر هم زدن وضع موجود، تشدید نابسامانی ها و انحراف از مسیر و روال عقلانی، قانونی و اخلاقی ثمری نداشته و حرکت در مدار دلخواه دشمن ارزیابی می‌­شود.

پیشنهاد تسلیم در برابر زورگویی و جنایتکاری آمریکا و به حراج گذاشتن داشته‎‌های مکتبی و ملی و بازگشت از نیمه ­راه نیز حاصلی جز ویرانی اعتقادات و باورهای مردم و انقراض ایران نخواهد داشت. از این رو تنها راه عبور از مشکلات و موانع و تامین سربلندی ایران اسلامی، بازگشت به راهبرد هوشمندانه "پیشرفت و عدالت" در مسیر تمدن سازی اسلامی است که متاسفانه پنج سال از بهترین و حساسترین وقت مردم و نظام با اصرار مدیران دولت یازدهم به ناچار با نرمش قهرمانانه صرف تجربه برجام شد که البته بهره مندی کامل از این تجربه گرانقیمت نیز خود از ضروریات است. همزمان با تاکید بر نقاط قوت و توانمندی‌های نظام اسلامی باید به مبارزه بی‌امان با پلشتی‌ها و کاستی‌ها پرداخت که این مهم تنها در قالب اصلاحات انقلابی میسر خواهد شد.

ضرورت های انجام اصلاحات انقلابی و تقابل جدی با جنگ اقتصادی دشمن

بی شک راهکار خروج از وضعیت موجود در سایه همدلی همگان بویژه مسئولان کشور، اولویت دادن به حل بحران مدیریت کشور است، نه شعارهای تبلیغاتی برای مدیریت بحران های ساختگی! لذا لازم است کمیته ویژه‌ اقتصادی سران قوا علی‌الخصوص رئیس جمهور محترم که بیشترین تاثیر را در اصلاح رویکردها و عملکردها دارند، به فوریت در ایجاد ثبات بازار و کاهش فشار اقتصادی از مردم اهتمام جدی داشته و در رفع کاستی ها و تنگناها بکوشند و گزارش جلسات برگزار شده خود را همراه با نتایج ملموس آن به مردم ارائه کنند و از قصور و تقصیرها در پیشگاه الهی و از مردم عذرخواهی نمایند.

تکیه بر ظرفیت­های بی­نظیر مردمی جهت مقاومتی شدن اقتصاد ملی و به تبع آن، نا امیدی آمریکا از اعلام موقعیت جنگ اقتصادی امری انکار ناپذیر است، این مهم در تبدیل تهدید دشمن به فرصت اساسی اصلاح کشور نیازمند اعتماد بالای مردم و مسئولان و ایجاد امیدآفرینی واقعی در جامعه است. به یقین با این همدلی است که ملت شریف ایران بر تئوری‌­های مبتنی بر جنگ­ روانی دشمن پیروز خواهد شد و قطعاً دستاورد این اعتماد متقابل و پیوستگی نیز مشارکت همگانی در برابر توطئه های دشمن، ارتقای انصاف عمومی(مردم ـ مسئولین) و  ترجیح منافع ملی و عمومی بر مصالح شخصی و گروهی خواهد بود.

وظیفه نخبگان در چنین شرایطی- و حتی در شرایط عادی جامعه - هدایت عالمانه مسئولان و افکار عمومی در ایفای رسالت تاریخی و فتح قله هاست. هیچ کشوری بدون پیش­تازی نخبگانش به پیشرفت و کمال دست نیافته است، لذا امروز از نخبگان انتظار می­رود که با هدایت های عالمانه خود چراغ راه مردم و مسئولان شوند و عقلانیت، اعتدال و انصاف را به عنوان شروط حداقلی عالمانگی، در گفتار و نوشتار خود لحاظ کرده و در برابر عوام‌­زدگی، احساسی­گری و هیجان­ آفرینی‌­های کاذب ایستاده و ملت خویش را در مقابل اقدامات خلاف دین و انسانیت، ملت و ملیت، و منطق و عقلانیت مصون سازند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برخلاف حامیان دوران انتخابات جناب آقای روحانی، دولت دوازدهم را در تعلیق ندانسته و بر این باوراست که این دولت هنوز می تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریان­های غیرانقلابی و رانت­خواه، مشکلات کشور را حل نماید.

دولت می بایست با تغییر رویکرد و انتخاب اولویت قطعی تکیه بر توانمندی های داخلی به جای امید به بیگانگان و مذاکره با ملت بجای مذاکره با ترامپ، با تحول اساسی در تیم و برنامه اقتصادی اداره کشور حرکت مجدانه ای را آغاز نماید تا فراتر از امیدزایی در جامعه، ریشه مشکلات کنونی را خشک نماید.

در چنین شرایطی، آشفته­ سازی فضای سیاست داخلی و تفرقه آفرینی سمی مهلک محسوب می‌شود. برخی از حامیان ظاهری دولت دوازدهم خواهان راهبرد دو قطبی­ سازی پایدار در فضای سیاسی کشور برای توجیه ضعف های دولت در حوزه مسائل اقتصادی و نیز پاک کردن سابقه حمایت مطلق گذشته خود از دولت هستند. قطعا این راهبرد «هیاهو» برای «هیچ» است و جایگاه دولت را در افکار عمومی ارتقا نخواهد بخشید و آنها را از پاسخگویی نسبت به ناکارآمدی ها مصون نخواهد ساخت.

آنها باید بدانند که دوقطبی سازی های کاذب و ضریب دادن به سیاست به جای حل مشکلات مردم، شائبه شانه خالی کردن دولت و اصلاح طلبان از بار مسؤولیت سنگین اداره صحیح شرایط اقتصادی کشور را تقویت خواهد کرد.

مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین جایگاه تجلی اراده ملی و رأس امور، می‌­بایست زبان رسا و گویای خواست ملت باشد، از این رو وظیفه خطیر مجلس در انعکاس صدای مردم و مطالبه از دولت و دستگاه قضایی بی‌­بدیل است و ملت ایران انتظار دارند تا پاسخ اعتماد خود به نمایندگانشان را دریافت نمایند.

انتقال صحیح خواست مردم توسط نمایندگان به مسؤولان اجرایی و قضایی و نظارت مستمر و موثر ایشان برای رفع مشکلات آنها، سبب جلوگیری از هرگونه التهاب آفرینی و سوءاستفاده از خواسته­‌های برحق مردم توسط آشوب طلبان کم مقدار خواهد شد.

در همین زمینه پیگیری نتایج جلسه متین و قابل تقدیر سئوال از جناب آقای روحانی و عدم اقناع اکثریت نمایندگان در اکثر سوالات توسط مجلس و سایر مسوولان ذیربط، مطالبه جدی مردم ارزیابی می‌شود. مجلس می تواند با الزام دولت به احیای سامانه های شفافیت زای گذشته و نیز تعبیه سامانه های الکترونیکی در تمامی حوزه های اقتصادی مانع سوءاستفاده سودجویان، محتکران وقاچاقچیان در واردات و اخیرا صادرات مواد خام و مایحتاج مردم شود.

افکارعمومی در مواجهه با اخبار فسادهای موجود در کشور خواهان نقش­‌آفرینی انقلابی قوه قضاییه مبتنی بر قانون و بازنمایی رسانه‌­ای مناسب در قبال پرونده­‌های مفاسد اقتصادی است. قوانین عادی کشور، مناسب برهه زمانی عادی است ولی در شرایط سخت کنونی که می بایست تیغ قانون برای مفسدان اقتصادی تیزتر و احکام صادره سریعتر و قاطع تر باشد موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با پیشنهادهای رییس محترم قوه قضاییه، گام مهمی در روند مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهد بود.

امروز همگان منتظر عملکرد دقیق و قاطعانه قوه قضاییه با برخورداری از اختیارات اخیر برای مبارزه با حیف و میل کنندگان بیت المال هستند. برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی و میل کنندگان اموال مردم لازم است اما این اقدام قاطع پس از برخورد با حیف کنندگان امکانات اقتصادی کشور تکمیل خواهد شد؛ کسانی که با سوءمدیریت یا خیانت باعث نابسامانی در وضع معیشت مردم خصوصا در بازار سکه و ارز شدند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهدافشان، اقدام به برنامه‌­ریزی و توطئه­‌های فراوان برای ضربه زدن به پایه‌­های مستحکم نظام اسلامی کرده و نیروهای وابسته خود را در نهادهای مهم و حساس نفوذ داده اند. نهادهای امنیتی متناسب با کار ویژه ترسیمی، باید هرچه بیشتر در نبرد با دشمنان و لایه­‌های چندگانه نفوذی ها، گام برداشته و با شناسایی و برخورد مناسب با دشمنان دوست نما، عرصه های حیاتی جامعه را از حضور مفسدانه آنها پاک نمایند.

علاوه بر این که در تلاش برای توسعه امنیت پایدار کشور، روزنه ها و نقاط آسیب‌پذیر در فعالیت­های اقتصادی کلان و مراکز مهم تصمیم‌گیری مرتبط را پوشش داده و به دولت و دستگاه قضائی در تحقق سلامت اقتصادی یاری رسانند که بی شک در شرایط خطیر کنونی، اقدامات این نهادها از اهمیت بیشتری برای پیروزی در جنگ اقتصادی با آمریکا برخوردار است.

رسانه ها و بویژه فعالان فضای مجازی نقش بی بدیلی در تثبیت امنیت روانی و یا برهم زدن آن دارند. توسعه نظارت همگانی، اطلاع رسانی صحیح و مسئولیت پذیری در انعکاس رخدادهای اجتماعی و نظارت دقیق مراجع مسئول نسبت به نکات منتشر شده در این بستر، امکان بهره مندی مناسب را از این دستاورد خوب بشری فراهم خواهد ساخت والا ادامه روند کنونی حاصلی جز تحریک و تشویش افکار عمومی، تجاوز به حریم خصوصی افراد، تحدید آزادی مردم ایران و کمک به پیروزی دشمن در جنگ روانی کنونی نخواهد داشت. 

در خاتمه تاکید می نماییم که امروز، روز کار و سختی و آزمودن صداقت هاست تا معلوم شود چه کسانی بدنبال سیاسی کاری، فرصت طلبی و قدرت پرستی بوده و چه افراد و گروه هایی صادقانه برای رفع مشکل مردم به کمک دولت می شتابند، خلاصه این که کدام یک از جریانات سیاسی انقلاب را برای قدرت و منافع خود می خواهند و کدام یک علاقمند فداکاری برای انقلاب و مردم می باشند.

امروز کشور نیازمند همدلی، وحدت، قانون مداری، شایسته سالاری، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و همت مضاعف در حرکت جهادی برای رفع تبعیض ها، مبارزه قاطع با فسادها و ریشه کنی فقر و شتاب بخشیدن به پیشرفت ایران اسلامی است که مطمئناً در سایه ولایت مداری و خدمتگزاری مسئولان و خاکساری ایشان برای ملت رشید ایران رقم خواهد خورد و قطعاً نقشه آمریکا و همپیمانانش در ناامید ساختن مردم و ناامن کردن کشور نیز شکست خواهد خورد. ان شاءالله

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب