سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 33705
|
08:43 - 1397/06/12
نسخه چاپی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران:

ابتلا به سالک در دهلران 80 درصد کاهش داشته است

ابتلا به سالک در دهلران 80 درصد کاهش داشته است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران با تشریح عملکرد شش ماهه نخست سال از کاهشش 80 درصدی ابتلا به سالک خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران،"اسدالله مهاجر" رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران در نشست خبری با اصحاب رسانه این با اشاره فعالیت 7 مرکز خدمات جامع سلامت، 33 خانه بهداشت و فعالیت 260 نفر در تمامی رده های شغلی در سطح شهرستان اظهار کرد: امسال 5 خانه بهداشت در شهرستان دهلران با اعتبار 50 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 
وی افزود: در دهستان دشت عباس نیز یک مرکز جامع سلامت توسط بنیاد خیریه علوی با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران ادامه داد: مرکز شماره دو شهری و روستایی نیز با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال و با پیشرفت 60 درصد در حال تکمیل و تجهیز می باشند.
 
وی ساخت پایگاه اورژانس بین جاده ای در سه راهی موسیان و سپتون و ساخت سالن ورزشی را از اقدامات در دست انجام عنوان کرد و افزود: تامین تجهیزات مرکز جامع سلامت دشت عباس با اولویت راه اندازی رادیولوژی و توسعه فضای فیزیکی اورژانس پهله از دیگر اقداماتی است که در آینده انجام می شود.
 
مهاجر با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 40 میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان شهرستان هزینه شده است، افزود: این مبلغ که مربوط به شش ماهه نخست امسال می باشد 5 میلیارد ریال از این میزان اعتبار در حوزه طرح تحول شهری هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت بخش های پهله، میمه و موسیان و همچنین دهستان دشت عباس از مرکز شهرستان، بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ریال از هزینه تجهیزات پزشکی شهرستان برای آزمایشگاه و دندانپزشکی این خانه های بهداشت هزینه شده است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران عنوان کرد: در حوزه بیمارستان نیز نزدیک به 6 میلیارد ریال تجهزیات شامل 2 دستگاه دیالیز، 20 عدد تخت سه شکن، 3 عدد مانیتورینگ علائم حیاتی و ... خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
وی از کاهش بیش از 80 درصدی آمار مبتلایان به سالک در شهرستان دهلران خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه شبکه بهداشت و شهرداری دهلران با انجام سم پاشی مناطق آلوده و پهن کردن نخاله های ساختمانی و مهار آب های سطحی این تعداد مبتلایان به سالک در سال 97 به 34 نفر کاهش پیدا کرده است که کاهش 80 درصدی نسبت به سال قبل دارد.
 
 مهاجر با اشاره به جذب 11 بهورز جدید در این شهرستان گفت: این بهورزها جایگزین بهورزان بازنشسته و بعنوان کادر پزشکی برای خانه های بهداشت تازه تاسیس با توجه به شرایط اعلامی و از طریق آزمون جذب و بکارگیری می شوند.
 
مدیرشبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: از سال گذشته تاکنون تعداد پنج هزار و 200 فقره بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در شهرستان صورت گرفته که طی این بازیدها میزان 2 هزار و 800 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شد.
 
 مهاجر بابیان اینکه در سال گذشته تعداد 9 مورد اعزام هوایی بیمار از طریق اورژانس هوایی صورت گرفت، افزود:همچنین در سال گذشته 143 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان شهدا انجام گرفت که 54 درصد کل زایمان در شهرستان می باشد.
 
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد