سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33688
|
08:55 - 1397/06/11
نسخه چاپی

فرمانده قرارگاه غرب نزاجا عنوان کرد؛

ضرورت استقرار پادگان ارتش در ایلام

ضرورت استقرار پادگان ارتش در ایلام
فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استقرار پادگان ارتش جمهوری اسلامی در استان مرزی ایلام یک الزام غیر قابل اجتناب است که تحقق ان نیازمند مساعدت مسئولان استان است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایرنا، امیر فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با استاندار ایلام افزود: ایجاد پادگان و استقرار یک تیپ از ارتش جمهوری اسلامی و همچنین ساخت منازل سازمانی و فضاهای اداری برای حدود چهار هزار نیرو در این استان به 500 هکتار زمین نیاز دارد که باید از طرف استان تامین شود.

وی با بیان اینکه استقرار پادگان به حمایت همه جانبه مسئولان و نمایندگان استان نیاز دارد، یادآور شد: عملی شدن این موضوع علاوه بر ایجاد امنیت برای استان خیر و برکت و اشتغال و درآمد به همراه دارد.
فرمانده قرارگاه غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در صورت استقرار پادگان ارتش، جوانان سلحشور و ولایتمدار این استان جذب کار می شوند ضمن اینکه تقاضاهای جدیدی در بخش حمل و نقل، غذا و مسائل رفاهی، فرهنگی و ورزشی ایجاد می کند که تامین آنها توسط بخش خصوصی به ایجاد اشتغال جانبی منجر خواهد شد.
امیر آریانفر افزود: در صورت استقرار پادگان در این استان ماهانه بین 300 تا 400 میلیارد ریال برای حقوق و مزایای کارکنان و دیگر امورات هزینه می شود که می تواند رونق بسیار خوبی در استان ایجاد کند.
وی تاکید کرد: ایجاد پادگان ارتش می تواند برای استان یک فرصت اقتصادی بسیار خوب باشد اما بدون لحاظ کردن زیرساخت ها و مقدمات لازم به تهدید تبدیل می شود که در آینده تبعات منفی برای استان خواهد داشت.
وی یادآور شد: مکان یابی های متعددی برای محل ایجاد پادگان در طول سال های گذشته انجام شده است اما با توجه به شرایط جغرافیایی و زمین شناسی استان ایلام، از جنبه های مختلف برای تامین زمین مورد نیاز محدودیت زمین وجود دارد که باید با مساعدت و همراهی مسئولان استان این مشکل برطرف شود.

**محدودیت زمین برای ایجاد پادگان در ایلام باید با درایت مسئولان استان مرتفع شود
مدیرکل مهندسی منطقه غرب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز در این دیدار گفت: استان ایلام با محدودیت زمین مواجه است اما به منظور استقرار پادگان ارتش این مشکل باید با درایت و خلاقیت مسئولان استان مرتفع شود.
نورالدین ارباب پور افزود: این استان فاقد پادگان ارتش است و فرصت ایجاد آن در سال های گذشته از دست رفته است اما اکنون باید با همکاری مسئولان استان این فرصت از دست رفته احیا شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بحث مسائل دفاعی و امنیتی وجود دارد مشکل محدودیت زمین باید با همیاری و همکاری بیشتر مسئولان استان هر چه سریعتر حل شود.
مدیرکل مهندسی منطقه غرب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: قرارداد مکان یابی احداث پادگان در این استان با شرکت مشاور انعقاد شده و بیش از 20 مکان مشاهده شده است اما مکان های تعیین شده به دلیل مسائل فنی مورد تایید نیستند.
ارباب پور افزود: جدا از بحث تامین زمین، هزینه ساخت و ساز پادگان، فضاهای اداری و منازل سازمانی نیروها بسیار بالاست و باید با مشارکت استان انجام شود.

**استاندار ایلام: حمایت های همه جانبه در خصوص استقرار پادگان انجام می شود
استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: در صورت تایید مکان مناسب برای ایجاد پادگان از سوی ارتش جمهوری اسلامی، حمایت های همه جانبه از طرف مسئولان استان انجام خواهد شد.
قاسم سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مکان های مختلفی برای ایجاد پادگان در استان در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد شهرستان ملکشاهی دارای بهترین شرایط است.
وی یادآور شد: از نظر سیاسی، امنیتی و اجتماعی این شهرستان بهترین مکان برای استقرار پادگان است اما در نهایت تصمیم با ارتش جمهوری اسلامی است و هر مکانی که انتخاب شود به طور قطع مورد حمایت قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: تمامی زیرساخت های لازم در زمینه آب، برق، گاز و راه برای ایجاد پادگان از طرف استان تامین خواهد شد ضمن اینکه آمادگی لازم برای رفع موانع اجتماعی و سیاسی و همچنین واگذاری زمین وجود دارد.
به گزارش ایرنا، استان مرزی ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق فاقد پادگان ارتش جمهوری اسلامی است.
توازی و تراکم شدید دیوارهای بلند و طویل کوهستانی ایلام مانع از شکل گیری دشت های میان کوهی در این استان زاگرسی شده است تا جایی که تامین و تعیین زمین برای دایر کردن واحدهای بزرگ اجتماعی و اقتصادی از کارخانه بزرگ تولیدی گرفته تا پادگان نظامی به مشکل جدی مبدل شده است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب