سرویس: ورزشی
کد خبر: 33674
|
20:31 - 1397/06/08
نسخه چاپی

ایران با غلبه بر قطر به فینال مسابقات والیبال رسید/ سومین حضور پی در پی در فینال بازی‌های آسیایی

ایران با غلبه بر قطر به فینال مسابقات والیبال رسید/ سومین حضور پی در پی در فینال بازی‌های آسیایی
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر قطر به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی راه یافت.

به گزارشايلام بيدار،تیم‌های ملی ایران و قطر در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی جاکارتا به مساف هم رفتند که در این دیدار تیم  ایران با کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل قطر به دیدار نهایی راه یافت.

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ تیم قطر را شکست دهد و به دیدار فینال با کره جنوبی راه پیدا کند. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم کشورمان تا این مرحله تیم‌های پاکستان، مغولستان و چین را با نتایج مشابه 3 بر صفر شکست داد و حتی یک ست را هم به حریفان نداد.

قطری ها که با شکست ژاپن شگفتی ساز شده بودند و همچنین چند هفته قبل در فینال کاپ آسیا تیم جوان ایران را شکست دادند، امروز هم برای رقم زدن یک شگفتی دیگر پا به میدان گذاشتند.

با این حال شاگردان کولاکوویچ از همان ابتدا با هوشیاری وارد زمین شدند و با قدرت امتیازات را از حریف گرفتند.

در ست نخست 2 تیم تقریبا پایاپای پیش رفتند و حتی در برخی از مقاطع قطر از ایران هم پیش افتاد؛ اما در نهایت معروف و یارانش به موقع از حریف خود پیشی گرفتند و 25 بر 23 برنده این ست شدند.

در ست دوم ایران با قدرت بیشتری ظاهر شد. از همان امتیازات ابتدایی سرویس ها و دفاع روی تور قدرتمند ایران، قطر را دچار مشکل کرد. این تیم چند ملیتی نتوانست خودش را در این ست به شاگردان کولاکوویچ نزدیک کند. ست دوم نیز با برتری 25 بر 19 ایران همراه بود.

در ست سوم نیز این روند ادامه داشت و بلندقامتان ایرانی توانستند با اقتدار این ست را هم به سود خود به اتمام برسانند. نتیجه ست سوم 25 بر 18 به سود ایران ثبت شد.

بنابراین ایران توانست طی یک بازی برتر 3 بر صفر(25 بر 23، 25 بر 19 و 25 بر 18) قطر را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند.
شاگردان کولاکوویچ که هنوز در این دوره یک ست هم به حریفان خود ندادند، باید روز شنبه از ساعت 19 به وقت محلی(16:30 به وقت تهران) مقابل کره جنوبی برای کسب مدال طلا به میدان بروند.

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب