سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33409
|
11:12 - 1397/05/24
نسخه چاپی

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام:

ایلام جزو استان های برتر در پوشش تحصیلی است

ایلام جزو استان های برتر در پوشش تحصیلی است
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: : این استان از نظر پوشش تحصیلی دانش آموزان در تمامی مقاطع جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارشايلام بيدار، "اسفندیار رستم زاد"، مدیرکل اموزش و پرورش استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در بیش از یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: تلاش دامنه داری طی سال های گذشته برای توسعه فضاهای آموزشی و تجهیز این اماکن به ویژه در نقاط محروم و روستایی شکل گرفت که باعث شده جایگاه استان در این زمینه ارتقا پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: در کنار توجه به توسعه کمی فضاهای آموزشی تلاش شده از نظر کیفی نیز شاهد ارتقا سطح ارائه آموزش های تحصیلی در مقاطع مختلف برابر با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشیم.

رستم زاد گفت: سند تحول آموزش در هشت بخش اصلی سال ۹۰ توسط مقام معظم رهبری تایید شد و به عنوان راهبرد اصلی مسیر این وزارتخانه بوده و هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: در این سند فرهنگ و رسوم مناطق و ‌استان ها نیز لحاظ شده و ‌مهمترین بند این سند اولویت داشتن تربیت دانش آموزان نسبت به آموزش تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر دانش آموزان در سطوح مختلف هوشی طی سال های اخیر به سمت رشته علوم تجربی گرایش پیدا کردند و سایر رشته های پایه چون فنی، ریاضی و انسانی گرایش کمتری از سوی دانش آموزان داشت.

رستم زاد اظهار داشت: اجرای طرح هدایت تحصیلی باعث ایجاد توازن در انتخاب رشته دانش آموزان شده و میزان گرایش به رشته تحصیلی از ۶۰ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در مورد چینش و انتخاب مدیران برخی مدارس یادآور شد: طی سال های اخیر مدیران مدارس بر اساس برخی فاکتورها چون نظرسنجی از اولیای مدارس، عملکرد مدیران کنونی و ... مدیران این مراکز انتخاب می شوند و هم اکنون از ۹۰ مدرسه انتخاب شده مدیران ۴۰ مدرسه در حال تغییر است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب