سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33407
|
09:14 - 1397/05/24
نسخه چاپی

واکنش نمایندگان مجلس به سخنان عادل اذر در ایلام:

آلوده بودن برخی مدیران دیوان محاسبات به حقوق های نجومی/ عملکرد عادل آذر در مجلس پیگیری می شود

آلوده بودن برخی مدیران دیوان محاسبات به حقوق های نجومی/ عملکرد عادل آذر در مجلس پیگیری می شود
سه تن از نمایندگان مجلس به سخنان رئیس دیوان محاسبات در خصوص فراموشی حقوق های نجومی واکنش نشان دادند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::سخنان عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در استان ایلام در خصوص سرانجام حقوق های نجومی باعث واکنش گسترده ای در سطح محافل سیاسی و اقتصادی کشور شده است.

آذر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار مبنی بر آخرین وضعیت بازگشت حقوق های نجومی به بیت المال گفت: این موضوع دیگر تمام شده و اصلا جای سوال ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که شما پیش از این گفتید که کل مبلغ حقوق های نجومی 23 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 10 میلیارد بازگشت داده شده، پس تکلیف مابقی پول چه می شود با حالتی تمسخر آمیز گفت: این موضوع الان در سطح رسانه ها مطرح نیست و در سکوت خبری بسر می برد و نیاز دوباره به رسانه ای کردن آن نیست.

آلوده بودن مدیران دیوان محاسبات به حقوق های نجومی

"ابوالفضل ابوترابی"، نماینده مجلس درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار و در واکنش به سخنان عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشورگفت: حقوق های نجومی باعث سلب اعتماد عمومی و ناعدالتی اجتماعی شد.

 وی ادامه داد: اما مهمتر از بحث مبالغ حقوق های نجومی،ضربه و هدر رفت سرمایه اجتماعی بوده که  به دلیل اختلاس و حقوق های نجومی رخ داده است.

ابوترابی تاکید کرد: متاسفانه دولت و بعضا برخی مدیران ارشد دیوان محاسبات به حقوق های نجومی آلوده هستند و علیرغم تأکید چند باره مقام معظم رهبری دولتی ها هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی افزود: دولت در انجام وظیفه خود در قبال ارسال گزارش حقوق نجومی به قوه قضاییه عمل نکرد و دیوان محاسبات هم کوتاهی کرد؛ اما پرونده همچنان در قوه قضاییه در حال بررسی است.

پرونده حقوق های نجومی بسته نشده است

حجت الاسلام "احمد سالک"، نماینده مجلس نیز در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: قوه قضاییه باید در خصوص پرونده های مربوط به بیت المال با قاطعیت ورود و برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی اظهار کرد: اینکه برخی اعلام می کنند که حقوق های نجومی به موضوع فراموش شده ای تبدیل شده، این گونه نیست.

سالک افزود: همانگونه که رهبری هم اشاره داشتند با آن کسی که می دهد و آن کسی که می گیرد باید با هر دو برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی تمام نشده و اگر تمام شده قوه قضاییه باید این موضوع را به اطلاع مردم برساند.

عملکرد دیوان محاسبات در مجلس پیگیری می شود

"حسن بهرام نیا"، نماینده مجلس نیزدر گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار و در واکنش به سخنان عادل آذر گفت: حقوق های نجومی موضوع فراموش شده ای نیست و باید این پول ها به حساب بیت المال برگردد.

وی اظهار کرد: خود دیوان محاسبات اعلام کرده که مقداری از رقم حقوق های نجومی را برگردانده است و این باید تا حصول نتیجه نهایی استمرار داشته باشد.

بهرام نیا افزود: عملکرد عادل آذر و دیوان محاسبات را در مجلس به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب