سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33395
|
12:43 - 1397/05/23
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام:

841 هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

841 هزار زائر از مرز مهران تردد کردند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بیش از 841 هزار زائر در چهار ماهه اول سال جاری از مرز بین المللی مهران (ورود و خروج) به عتبات عالیات سفر کرده اند.

به گزارشايلام بيدار،نورالله دلخواه"،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اعلام این خبر گفت: از این تعداد زائر بیش از 582 هزار نفر ایرانی و مابقی مربوط به اتباع خارجی بوده که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.

وی از افزایش تردد زایران اتباع خارجی در مدت یاد شده (چهارماهه) نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران در مرز مهران بدون مشکل و با سهولت در جریان است. 
دلخواه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 میلیون و 500 هزار تردد خودرو در راه های ارتباطی این استان ثبت شده است.
وی گفت: بیشترین تردد ها در این مدت در محورایلام - بدره ، ایلام - سرابله و کمترین تردد نیز در محور لومار - سه راهی عالی آباد ثبت شده است.
وی اضافه کرد: این میزان تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بر اساس اطلاعات ترافیک بر خط مرکز مدیریت راه های استان سهم خودروهای سنگین از این میزان تردد 11 درصد است.
دلخواه اضافه کرد: همچنین در این مدت نزدیک به 600 هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل ‌و نقل عمومی برون‌ شهری این استان جابجا شده اند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. 
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.

 

انتهای پیام /الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب