سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 33390
|
09:48 - 1397/05/23
نسخه چاپی

انعکاس گسترده جشن چهل سالگی انقلاب در تمام استان ها

انعکاس گسترده جشن چهل سالگی انقلاب در تمام استان ها
مراکز استانی صدا و سیما در بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها، علاوه بر رقابتی هنری، از تمهیدات خود برای برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ،معاون امور استا های رسانه ملی در تشست تشریح جزییات جشنواره تولیدات استانی از ساخت برنامه هایی برای پاسخ به پرسش های جوانان در 40 سالگی انقلاب سخن گفت.

علی دارابی با بیان اینکه سوم تا پنجم شهریور، شهرکرد میزبان بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌هاست از رشد 50 درصدی آثار راه‌یافته به این جشنواره خبر داد.

وی به مزیت‌ها و پیامدهای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، به علت اینکه همه برنامه‌سازان، تهیه‌کنندگان و عوامل برنامه‌ساز مراکز استان‌‌ها به علاوه مراکز کیش، آبادان و مهاباد در یک رقابت سالانه شرکت می‌کنند، فراگیرترین جشنواره برگزار شده در کشور است.

معاون امور استان‌ها با بیان اینکه تولیدات مراکز که در طول سال از شبکه‌های سراسری، استانی یا شما پخش شده باشند و در ارزیابی هیئت بررسی آثار از 100 امتیاز 75 امتیاز را کسب کنند قدردانی خواهند شد، خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره رقابتی‌تر شده است و امسال شاهد رکورد فوق‌العاده‌ای در ارسال آثار برای داوری بودیم. سال گذشته 2067 اثر به جشنواره بیستم راه پیدا کردند اما امسال با رشد پنج برابری در تولید آثار مواجه بودیم.

، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما افزود: با توجه به اینکه تمام شبکه‌ها 24 ساعته شده اند و حجم تولیدات افزایش قابل توجهی داشته، امسال 10 هزار و 39 اثر در حوزه نمایش، مستند به جشنواره راه پیدا کردند که 559 اثر مربوط به حوزه سیما، 531 اثر در حوزه صدا، 1551 اثر در حوزه فضای مجازی، 6525 اثر در حوزه خبر، 642 اثر در حوزه شعر و موسیقی و 231 اثر در حوزه پژوهش به هیئت بررسی معرفی شدند که از این میان 2632 اثر به مرحله داوری راه یافتند.

دارابی ادامه داد: 218 اثر مربوط به سیما، 217 اثر به صدا، 723 اثر در حوزه فضای مجازی، 1089 اثر در حوزه خبر، 220 اثر در حوزه شعر و موسیقی و 165 اثر در حوزه پژوهش و تحقیقات به مرحله داوری بیست‌ویکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها راه پیدا کردند.

معاون امور استان‌ها گفت: در سال 95 رادیوهای مراکز استان‌ها نیز تصویری شدند و به صورت ویژه در جشنواره امسال شرکت می‌کنند.

معاون امور استان‌ها تصریح کرد: در بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، 128 نفر از صاحبنظران، مدیران با تجربه، استادان و هنرمندان نام آشنا در مدت 45 تا 60 روز بررسی و داوری آثار را انجام دادند و این میزان داور و هیئت بررسی، در بازه زمانی و سطح جشنواره بی‌نظیر است.

دارابی از جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها به عنوان فرصتی مغتنم برای قدردانی از هنرمندان محلی و بومی یاد کرد و گفت: میزبان اصلی جشنواره بیست‌و‌یکم، استانداری چهارمحال و بختیاری است.

معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه در جریان برگزاری بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما تلاش می‌شود تا توانمندی و ظرفیت‌های استانی برای مردم معرفی ‌شوند گفت: برنامه‌‌سازان به ویژه برای خردسالان، کودکان و نوجوان شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، برنامه‌ برگزار می‌کنند و مردم می‌توانند قهرمانان محبوب خود را که از قاب تلویزیون تماشا می‌کردند از نزدیک مشاهده کنند.

دارابی تصریح کرد: برگزاری بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، فرصت خوبی است که ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان معرفی شود.

معاون امور استان‌ها در ادامه این نشست خبری، شعار جشنواره امسال را «40 سال پایداری، افتخار و پیشرفت» عنوان کرد و افزود: در مراسم افتتاحیه بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، از پنج خانواده شهدا و چهار مدیر استانی مرکز شهرکرد قدردانی خواهد شد. همچنین در آیین اختتامیه از پنج تن از خانواده شهدا قدردانی می‌شود و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخش ویژه نیز با حضور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی، از شش تن از پیشکسوتان انقلاب اسلامی، فعالان رسانه‌ای که نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران داشتند و 15 چهره فرهنگی- هنری استان چهارمحال و بختیاری تجلیل خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین از خالقان 20 برگزیده در حوزه‌های سیما، صدا، خبر، موسیقی، شعر، فضای مجازی و پژوهش با اهدای سپاس‌نامه قدردانی خواهند شد.

دارابی تأکید کرد: سال پیش 50 اثر از مراکز در جشنواره‌های مهم بین‌المللی شرکت کردند که بیش از 15 اثر در جشنواره‌ها حائز رتبه شدند و این امر ظرفیت بزرگی برای معرفی توانمندی‌های مراکز محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌ها از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، علمی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در هفته فرهنگی هنری شهرکرد در روزهای برگزاری بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، برای نخستین بار بازار تولیدات و نمایشگاه توانمندی مراکز استان‌ها در شهرکرد برگزار می‌شود و استان‌ها از نزدیک آثارشان را مبادله می‌کنند و مردم با آثار آن‌ها آشنا می‌شوند.

او افزود: همچنین در هفته فرهنگی- هنری چهارمحال و بختیاری، ویژه برنامه‌هایی در شهرهای مختلف استان برای خردسالان، کودکان و نوجوانان از چند روز مانده به جشنواره تا افتتاحیه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

دارابی با بیان اینکه بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها همزمان با هفته دولت برگزار می‌شود و فرصت مناسبی است تا دولتمردان، اقدامات و فعالیت‌هایشان را بهتر و بیش‌تر برای مردم ارائه کنند تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دو ویژه برنامه «کارنامه» و «با وزرا و مسئولان» تولید و پخش خواهند شد. ضبط برنامه «کارنامه» در مراکز استان‌ها آغاز شده است و همه استانداران از دولت موقت تاکنون، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی استان‌ها، خدماتشان را مطرح می‌کنند و پخش این اقدامات در هفته دولت نیز گسترده‌تر خواهد شد.

او افزود: در سطح رسانه ملی و در شبکه‌های سراسری نیز، در برنامه «با وزرا و مسئولان» از همه وزرا و معاونان رئیس‌جمهور و مسئولان از دولت موقت تاکنون دعوت می‌شود تا عملکردشان را بیان ‌کنند. این برنامه از شبکه یک سیما پخش می‌شود و مقدمات آن نیز فراهم و ضبط آن آغاز شده است و از اول مهر ماه نیز هر هفته به روی آنتن خواهند رفت.

دارابی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه در هر استانی که جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما برگزار می‌شود، توسعه زیرساخت‌های فنی- مهندسی، تجهیزات و ساختمان مرکز در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: بیست‌و‌یکمین جشنواره تولیدات مراکز در منطقه چغاخور واقع در 50 کیلومتری شهرکرد و در مجمتع پتروشیمی استان برگزار می‌شود و به خاطر اهمیت برگزاری جشنواره، ساخت و سازها در این منطقه سرعت گرفته و از اعتبارات استان برای آماده‌سازی اقامتگاه‌ها استفاده شده است.

معاون امور استان‌ها به نهضت تولید فیلم‌ها و سریال‌های فاخر در مراکز صداوسیما اشاره کرد و گفت: 30 سریال و مجموعه نمایشی فاخر در دست تولید مراکز استان‌هاست که برخی از آن‌ها تا پایان سال و برخی دیگر نیز تا سه سال آینده پخش خواهند شد.

دارابی تاکید کرد: امسال در هفته دفاع مقدس، 130 مستند فاخر بلند و نیمه بلند برای شهدای مدافع حرم با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی و همچنین مسئولان لشکری و کشوری رونمایی خواهند شد. همچنین در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، 40 کارآفرین برتر و نمونه استان‌ها که در کسب و کار و اشتغالزایی اقدامات مهمی انجام داده‌اند، به عنوان قهرمانان اقتصادی معرفی و از آن‌ها قدردانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب