سرویس: اقتصادی
کد خبر: 33385
|
08:33 - 1397/05/23
نسخه چاپی

۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند+اسامی

۱۰ خریدار بزرگ سکه چه کسانی هستند+اسامی
اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند منتشر می شود.

به گزارشايلام بيدار،بیش از شش ماه از آغاز طرح پیش فروش سکه دولتی با سررسیدهای چند ماهه از سوی بانک مرکزی میگذرد.

طرحی که در آن بدون آنکه هیچ سقف و محدودیتی برای افراد در نظر گرفته شود شهروندان می‌ توانستند میزان انبوهی سکه خریداری کنند.

همان طرحی که به گفته بسیاری از حقوقدانان و مقامات قضایی به واسطه تغییراتی که در میزان ذخایر ارزی و شتوانه مالی کشور ایجاد می‌کند می‌تواند مصداقی از تخلف و اخلال در نظام اقتصادی کشور باشد.

حالا  اسامی ده نفر از خریداران عمده سکه که حدود ۱۷۰ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده اند را منتشر میکنیم.

در صدر این لیست جوانی متولد سال ۶۵ به نام «سهیل.ش» قرار دارد که بیش از ۳۸ هزار عدد سکه خریداری کرده است یعنی رقمی حدود ۵۵ میلیارد تومان.

رتبه دوم متعلق به اقای «جبار.س» متولد سال ۵۵ است که توانسته بیش از ۲۷ هزار قطعه سکه با رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان خریداری کند.

اما در رتبه سوم اقایی متولد سال ۴۴ قرار دارد که نامش «مصطفی.و» است و حدود ۲۴ هزار قطعه سکه خریداری کرده است که می‌شود حدود ۳۵ میلیارد تومان.

«رئوف.ع» متولد سال ۴۱ نفر چهارم لیست پولداران خریدار سکه است که چیزی حدود ۱۵ هزار قطعه سکه با رقمی حدود ۲۲ میلیارد تومان به نامش خریداری شده است.

اما جایگاه پنجم متعلق به خانم «نجوا.ل» است که متولد سال ۵۵ بوده و بیش از ۱۲ هزار قطعه سکه پیش خرید کرده است که می‌شود حدود ۱۷ میلیارد تومان.

در این فهرست ۱۰ نفره «غلامرضا.ع» متولد سال ۵۰ کمی کمتر از ۱۲ هزار سکه خریداری کرده است و در مقام بعدی و پس از خانم نجوا قرار دارد.

در این میان آقای «امیرمنصور.ب» متولد دهه ۴۰ هم توانسته است ۱۱ هزار و پانصد قطعه سکه پیش خرید کند.

«علیرضا.س» و «کیوان.ی» دو نفری هستند که مشترکا در جایگاه هشتم قرار داشته و هر کدامشان بیش از ۱۱ هزار قطعه سکه خریداری کرده اند.

نفر آخر این لیست ده نفره هم «محمد سعید.خ» جوانی متولد دهه ۵۰ است که کمی بیشتر از ده هزار قطعه سکه خریداری کرده است.

این در حالی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار با اقشار مختلف مردم تأکید کردند: من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و بهنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

ایشان به نوسانات اخیر بازار ارز و سکه و کاهش ارزش پول ملی اشاره کردند و افزودند: در همین قضایای ارز و سکه گفته شد مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم ها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب