سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33384
|
08:14 - 1397/05/23
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

چمن مصنوعی زیر پای ورزشکاران روستاهای محروم ایلام

چمن مصنوعی زیر پای ورزشکاران روستاهای محروم ایلام
امسال مجوز ایجاد ۲۰ چمن مصنوعی در روستاهای محروم دریافت و بزودی کار نصب این چمن های مصنوعی شروع خواهد شد.

گروه ورزشی ایلام بیدار:: توجه به روستاها از آن جهت که سبب ماندگاری روستائیان در روستا می‌شود، مهم و همواره از سوی مسئولان مورد تاکید قرار گرفته است همچنین  توجه به مسائل و رفع مشکلات روستائیان مانع از مهاجرت آنها به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود. 

توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت برای جوانان و نوجوانان روستایی است که با رفع این معضل بسیاری از مشکلات به‌ویژه موضوع اوقات فراغت از بین خواهد رفت، به طور قطع با ایجاد فضای لازم برای حضور ورزشکاران روستایی درعرصه ورزش که می تواند در کنار مبحث ارتقاء سطح سلامت و افزایش نشاط و شادابی بین اقشار مختلف جامعه روستایی، زمینه های تقویت هر چه بیشتر ورزش و حضور استعدادهای فراوانی را که در مناطق روستایی زندگی می کنند و از هیچگونه امکانات ورزشی لازم برخوردار نیستند را فراهم نمود.

توسعه امکانات ورزشی در روستاها، نشاط و شادی را برای قشر جوان ساکن در روستاها ایجاد می کند، به واسطه نیاز به گذراندن درست اوقات فراغت و معضلات فرهنگی و اجتماعی خاص مناطق روستایی، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی در این مناطق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

20زمین فوتبال چمن مصنوعی در مناطق محروم ایلام ایجاد می شود

"بهروز حیدر زاده"، مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام در پاسخ به سوال خبرنگارایلام بیدارمبنی بر برنامه ورزش و جوانان برای توسعه میادین فوتبال چمن در سطح مناطق محروم گفت: سرانه ورزشی در استان به ازای هر نفر ۸۴ سانتی متر است که از معیار کشوری بالاتر است.

وی اظهار کرد: در این راستا امسال مجوز ایجاد ۲۰ چمن مصنوعی در روستاهای محروم و آسیب زای سطح استان ایلام دریافت و بزودی کار نصب این چمن های مصنوعی شروع خواهد شد.

وی افزود: نهضت بزرگی برای توسعه فضاهای ورزشی در استان طی سال های اخیر شکل گرفته و آثار مثبتی نیز به دنبال داشته است.

حیدرزاده گفت: ۹۸ درصد هیات های ورزشی در سطح استان دارای سالن های اختصاصی با امکانات و تجهیزات مورد نیاز هستند که آقایان و بانوان ورزشکار از این مکان های ورزشی استفاده می کنند.

حیدرزاده تاکید کرد: ۷ پروژه ورزشی در این استان با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد که شامل افتتاح سالن های ورزشی شهرک شهید بهشتی، چشمه پهن کارزان، روستای هفت چشمه ، زمین چمن مصنوعی پارک بلوط ایلام و روستای بیجنوند ایلام ذکر کرد.

حیدرزاده یادآور شد: سالن های ورزشی ژیمناستیک، رزمی، تیراندازی، و سالن ورزشی حیدر آباد سیوان، شهرک شهید کشوری ایلام از دیگر پروژهای قابل افتتاح تا پایان سال جاری است.

وی در ادامه سهم ورزشکاران ایلام در مسابقات آسیایی جاکارتا را هفت نفر عنوان و اضافه کرد: سهم ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی در سال گذشته چهار الی ۶ نفر بود، که با توجه به کسب مدال های مختلف ورزشکاران این تعداد در سال جاری افزایش یافت.

مدیرکل ورزش وجوانان استان اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۴ ورزشکار خانم و آقا، در رشته های مختلف ورزشی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که ۳۴ نفر آنان جذب تیم ملی شده اند.

وی افزود: ۲۲ پروژه فرهنگی، ورزشی در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سال جاری درنقاط مختلف استان افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب