سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33381
|
07:52 - 1397/05/23
نسخه چاپی

گزارش؛

جهادی برای خدا؛ روستای حسن گاوداری سیروان میزبان جهاد گران بسیجی+ تصاویر

جهادی برای خدا؛ روستای حسن گاوداری سیروان میزبان جهاد گران بسیجی+ تصاویر
در ایام تعطیل تابستان جوانانی هستند که به مناطق محروم سفر کرده و شیرین ترین خاطرات زندگی خود را در کنار مردم مناطق محروم می‌سازند.

به گزارشايلام بيدار،در هنگامه‌ای که خیلی‌ها به دنبال منافع شخصی هستند، جوانانی را سراغ داریم که از خود می‌گذرند، از آسایشی که در خانه‌های خود دارند تا با هجرت به آرامش برسند؛ هجرت به مناطق محروم که اهالی آن برای همه ما آشنا هستند، حرف‌زدن‌شان شیرین است و قلب‌هایشان پر از محبت و نگاه‌هایشان مهربان.

گروه های جهادی نامی آشناست برای جوانانی که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب سختی های جان فرسایی را  به جان خریدند تا اندکی خوشی  را جایگزین غصه و غم مردم مستضعف کنند، همانان که با آغاز جنگ، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی شان را نگنجید و از خاک به افلاک پرگشودند.

از دانش آموزان تا دانشجویان و بازاری و کارمند گرفته جهادگران گمنامی هستند که بی هیچ دلبستگی مادی و در اوج فراغت از راحتی و آسایش شهر، با تحمل انواع و اقسام سختی ها و رنج ها و مشقات در هر منطقه ای که در ذهن متصور شود از قله های نزدیک آسمان تا بیابان و کویر و در اوضاع مختلف جوی و جغرافیایی، حضوری منسجم و فعال داشته و در عرصه های مختلف خدمت رسانی می کنند و فعالانه به صحنه ی کارزار با فقر و تبعیض آمده اند.

این جوانان در روستاها و مناطق محروم در عرصه های فرهنگی، عمرانی و... فعالیت می کنند و در جهت  محرومیت زدایی، مناطق محروم را دانشگاه خود کرده اند و در اردوهای جهادی خدمت بی منت را به تمامی مردم می آموزند و به شاگردی در مدرسه عشق مشغولند .

آنچه وجه اشتراک همه تعابیر از اردوهای جهادی است، همین توجه به مفهوم عظیم جهاد در راه خداست که بدون در نظر گرفتن این اصل، ماهیت مسئله دستخوش تغییری شگفت می شود، بدین  معنا که غفلت از این اصل موجب استحاله ماهیتی می شود و ضربه ای بنیادین به این موضوع وارد میکند.

کار جهادی پیر و جوان نمی‌شناسد، بسیجیانی که زمین‌های خشکیده را به سبز می‌نشانند، سقفی بر سر محرومان می‌سازند، ندانسته‌ها را به مردم می‌آموزند و نیت‌شان فقط برای رضای خداست. و به راستی که این بسیجیان دست هایشان بوی بهشت می دهد.

کناریوند مسئول بسیج داشجویی دانشگاه علمی کاربردی ایلام در گفتگو با خبرنگار سیروان نوین، گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و جهت اجرای طرح اعتلای بسیج گروه های جهادی فعالیت خود را به صورت مستمر در مناطق محروم شهرستان سیروان انجام می دهند.

وی اضافه کرد: بسیجیان کار جهادی را با عمل نشان داده و برای رسیدن به اهداف خود شب و روز و  ایام تعطیلات نمی شناسند در این راه کوتاهی نمی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق دورافتاده و محروم علاوه بر مزیت‌های فراوانی که به همراه دارد بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی برای جامعه است چرا که برای رفع محرومیت ها خصوصا محرومیت های روستاهای دور افتاده که مشکلات آنها از چشم مسئولان به دور می ماند ضروری و لازم است.

وی با بیان به اینکه تعداد14نفر از خواهران و برادران در این اردوهای جهادی شرکت می کنند، اضافه کرد: برنامه های اردوی جهادی ما در روستای حسن گاوداری شهرستان سیروان شامل برنامه های عمرانی ساخت چشمه های حمام و سرویس بهداشتی برای محرومان و برنامه های فرهنگی و آموزشی از قبیل نماز، احکام، حفظ قرآن و کتابهای درسی خدماتی برای دانش آموزان و والدین و همچنین آموزش مشاغل خانگی برای آنها می باشد.

کناریوند ادامه داد: فضای معنوی حاکم بر این اردوها، شامل برنامه های فرهنگی، برگزاری نماز جماعت، حضور مردم در مسجد و شرکت در برنامه‌های مختلف مناسبتی و ... تاثیر بسیار خوبی بر اهالی روستا داشته است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی بستر خوبی برای مبارزه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: در حال حاضر ما سلاح خوبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن داریم که باید آن را تجهیز کرده و جوانان را آگاه نماییم.

 

 

 
سیروان نوین

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب